Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ixworx: Pridajú do návodov tretí rozmer a virtuálnu realitu

Keď pred rokom Slovensko zažívalo ošiaľ okolo projektu Hyperloop, objavil sa v ňom aj slovenský start-up Ixworx. Pre Američanov mal spracovať počítačovú 3D prezentáciu, ktorá by slúžila na lepšie pochopenie nového dopravného systému.

09.11.2017, 08:29 | Jozef Andacký | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Zapáčili sa im práce Slovákov, ktoré vytvorili pre iných svojich zákazníkov. Zo spolupráce s Hyperloopom napokon zišlo, lebo sa ukázalo, že ultrarýchla trubicová linka Bratislava – Viedeň bola v tom čase naozaj iba myšlienka. A ani dnes podľa dostupných informácií nemá k realizácii omnoho bližšie. Aj v živote Ixworxu šlo o neveľmi podstatnú epizódu. Dôležitejšie bolo, že jeho tím pokračoval v rozvíjaní hlavnej vízie. Tým je softvér na úpravu 3D grafiky pre rozšírenú a virtuálnu realitu, ktorý už v súčasnosti má prvých používateľov po celom svete.

Zjednodušiť zložité

Používateľské manuály sú často čistá katastrofa. Množstvo statických informácií, neintuitívne usporiadaných, zopár schém či fotografií s popiskami. Niet divu, že ľudia návody na použitie nečítajú. Mnohokrát, samozrejme, na ich škodu. A pritom majú poruke alebo vo vrecku zariadenie, ktoré zvládne aj vizuálne atraktívnejšie spracovanie. Manuál na displeji tabletu či smartfónu môže byť v trojrozmernom vyhotovení (3D), interaktívny a s prvkami rozšírenej a virtuálnej reality (AR a VR).

V niektorých sektoroch to už pochopili. Pri predaji nehnuteľností sa začínajú využívať riešenia, keď si nasadíte okuliare a „na vlastné oči“ absolvujete virtuálnu prehliadku svojho potenciálne nového bytu. Technicky to, na prvý pohľad, vyzerá jednoducho: stačí preklopiť dáta z projektantského softvéru do aplikácie, ktorá ich odprezentuje kupujúcemu.

Ibaže to preklopenie nie je triviálna záležitosť. Model, ktorý vygeneruje profesionálny dizajnérsky softvér, obsahuje príliš veľa dát, vysvetľuje zakladateľ a šéf Ixworxu Slavomír Hazucha. Aby ho smartfóny a tablety dokázali spracovať, musí prejsť masívnym zjednodušením: „Keď sa to robí ručne, dnes štandardným spôsobom, je to časovo náročné a drahé. Môže to zabrať týždne až mesiace práce grafikov. To je jeden z dôvodov, prečo sa takéto veci zatiaľ veľmi nerobia.“

Zakladateľ Ixworxu svojho času pracoval aj s terajším šéfom Pixelu Šimonom Šickom 

Jeho softvér sa sústreďuje práve na toto zjednodušovanie. Princíp vysvetľuje S. Hazucha na príklade 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy start-up, Start-up mesiaca