Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Štefan Kišš: Politici by nás nemali zaťahovať do politickej diskusie

Najviac mu chýba prioritizácia medzi dopravnými projektmi, ktoré sú dnes na stole, a diskusia o alternatívach. Keďže rozpočet je obmedzený, je dôležité to vedieť. Ak sa to urobí dôsledne, vytvorí sa priestor na skutočné priority ako zdravotníctvo, školstvo alebo pomoc menej rozvinutým regiónom, tvrdí v rozhovore pre TREND Štefan Kišš.

03.09.2017, 19:00 | Filip Obradovič | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Okolo výstupov tímu Hodnota za peniaze bolo v poslednom čase veľa kriku. Vaša práca naráža na odpor nielen časti politikov, ale aj verejnosti. Neodrádza vás to od roboty?

Nie. Na verejnosti sa objavili témy, ktoré pôsobili kontroverzne. Dôvod, prečo sme boli trochu v nevďačnej pozícii, je, že doteraz sme mali každý náš výstup podložený argumentmi a zverejnenými dátami, ktoré k tomu prináležia. Ale pri najviac medializovanej téme rýchlostná cesta R2 išlo skôr o bežnú ministerskú komunikáciu, ktorá sa dostala na verejnosť a nebola úplne z nášho pohľadu ukončená. Preto sa objavili mnohé nedorozumenia a mýty okolo tejto témy. Je to pre nás ponaučenie, aby sme si pri komunikácii dali do budúcnosti pozor.

Neprehliadnite

Najviac je vás počuť pri dopravných projektoch. Revízia výdavkov, ktorú ste robili ešte vlani, nedopadla celkom ideálne. Ministerstvo dopravy vás poriadne nepustilo k dátam, preto aj oproti zdravotníctvu pôsobí nedokončene. Čo viete povedať o výstavbe ciest na Slovensku po vyše roku práce na projekte Hodnota za peniaze?

Slovensko potrebuje dostavať infraštruktúru vrátane tej cestnej. Diaľnice a rýchlostné cesty, ale aj iné cesty, aby to riešenie bolo kompletné. Z pohľadu analytika mi najviac chýba prioritizácia medzi projektmi, ktoré sú dnes na stole, a diskusia o alternatívach.

Štefan KiššZdroj: Maňo Štrauch

Laicky to znamená, že ministerstvo dopravy dnes má niekoľko prioritných cestných projektov, ale nehovorí, ktorá z nich je väčšia priorita a ktorá menšia?

Dá sa to takto povedať, pretože dnes sa to prakticky ani nedá.

Prečo sa to nedá?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Ekonomika

Tagy Hodnota za peniaze

Súvisiace články

Reforma Hodnota za peniaze rúca staré svety

Reforma Hodnota za peniaze rúca staré svety

Projekt beží už vyše roka a je o ňom čoraz častejšie počuť. Analytici doteraz urobili revíziu výdavkov na šiestich rezortoch a našli priestor na úsporu alebo efektívnejšie prerozdelenie 800 miliónov eur 3

Reforma Hodnota za peniaze rúca staré svety

Matador živí výroba, no budúcnosť vidí vo vývoji

Ako sa rozbieha biznis bez peňazí alebo keď sa z bankárov stanú vinári

Ako Rusko s Kočnerom „pomohli“ matkám v tiesni