Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tatranský čaj naberá na disciplíne

Podnikanie s benzínkou, prvá likérka s viacerými partnermi ani splátkový biznis Podtatrancovi Jánovi Semaňákovi nevyšli. V niektorých dokonca zostali dlhy a peniaze v nich stratil aj samotný podnikateľ. No hľadanie dobrého biznisu nevzdal a pár rokov po prelome milénia začal konečne písať úspešnejší príbeh s likérkou Karloff a jej likérom Tatratea či Tatranským čajom. Ten má vyššie obsahy alkoholu, ako je na Slovensku bežné.

29.01.2017, 19:00 | Ivan Haluza | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

S Tatratea sa mu darí nielen preto, že v liehovinách stavil na unikátne čajovo-bylinné likéry, čím sa odlíšil od ostatných domácich výrobcov, ale vie ich v nemalej miere vyvážať aj do cudziny. Už dlhšie pôsobí vo firme aj jeho syn Erik, ktorý do nej priniesol väčšiu finančnú disciplínu. Vznikla tak dobrá kombinácia túžby otca po nových obaloch, chutiach či marketingových kampaniach so synovým strážením nákladov a marží.

K súčasnému úspechu pomohli J. Semaňákovi aj predchádzajúce nezdary. Z každého zlyhania si do Karloffu odniesol skúsenosti. „Pri prevádzkovaní benzínky som sa prvýkrát stretol s osobitými tokajskými vínami a tam som prvýkrát videl, ako sa predáva niečo špeciálne,“ spomína.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy Karloff, Rodinné firmy