Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tootoot: Slovenský start-up, ktorým zavoláte do mesta hudobné hviezdy

Ktorú hudobnú skupinu, speváčku alebo speváka chceš vidieť vo svojom meste? Nápad zmapovať záujem ľudí o živé koncerty a prepojiť ho s ich „dodávateľmi“, s ktorým prišiel slovenský start-up Tootoot, nie je, zdá sa, vôbec márny.

28.10.2017, 12:01 | Jozef Andacký | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 5

Bez neho by zrejme Celeste Buckingham vlani v júni nekoncertovala v Nitre, reggae kapela Medial Banana by zasa tento rok neprišla do Žiliny. A hoci práca s hviezdami a hviezdičkami hudobnej scény a zástupmi ich fanúšikov môže vyzerať ako zo sna, Tootoot priviedla k nápadu, ktorý je – slovami jeho founderov – ešte viac sexi.

Majk Spirit v Trnave

Za projektom Tootoot stoja Daniela Grečnerová a Michal Švihra s momentálne už desaťčlenným tímom. Daniela a Michal nie sú v hudobnej brandži nováčikmi. Pred Tootoot mali vydavateľstvo a web na predaj empétrojok BeatBan.com, orientovali sa na nezávislú scénu.

No keďže ich skúsenosť bola, že sa tým v slovenských podmienkach nedá uživiť, chceli vyskúšať aj sociálnu sieť a aktivity súvisiace s koncertovaním či predajom vstupeniek.

Neprehliadnite

Dnes si už Daniela s Michalom veľmi nespomínajú, kto dal pred dvoma rokmi prvý do pľacu myšlienku Vypýtaj si koncert. V zahraničí nič podobné nepostrehli, hoci teraz je už start-upov rozvíjajúcich obdobný nápad viacero. Jedným z východísk bolo, že mnohé kapely Slovensko pri svojich šnúrach preskakujú. A ako dodáva Daniela, bol v tom aj kúsok idealizmu: „Hovorili sme si, že by bolo fajn, keby fanúšikovia mali miesto, kde si môžu povedať, koho chcú vidieť.“

V súčasnosti má Tootoot v systéme 70-tisíc registrovaných používateľov zo Slovenska, Česka, Maďarska, Poľska i Veľkej Británie.

Dátové nástroje sa Tootoot snaží uplatniť aj mimo hudobnej sféry 

Prvý event mal Tootoot pred dvoma rokmi na jeseň. Na želanie fanúšikov koncertoval Majk Spirit pred vypredaným publikom v Trnave. K populárnemu rapperovi mali Daniela s Michalom blízko, lebo mu v roku 2011 vydávali jeho prvý album Nový človek. No časom si našli cestu aj k ďalším interpretom a ich promotérom. Doteraz sa vďaka Tootootu uskutočnili už desiatky koncertov. S rastúcim počtom eventov sa platforma rozšírila o systém odporúčaní, pribudlo tiež directmailové riešenie na oslovovanie fanúšikov.

Čím Tootoot vynikol, bola podľa jeho founderov úspešnosť predaja lístkov ľuďom, ktorí za koncert v tom-ktorom meste hlasovali. Vďaka vysokej konverzii Tootoot zabodoval aj na medzinárodnej scéne. Napríklad na tohtoročnej konferencii Eurosonic ho vybrali medzi desiatku perspektívnych hudobných start-upov.

Napriek sľubnému rozbehu Daniela s Michalom cítili limity tohto biznismodelu. „Niežeby nebol životaschopný. Ale je ťažko škálovateľný, ak ste aj platformou na zber dát a predaj lístkov a zároveň organizátorom eventov,“ mieni Daniela. Hovorí, že koncerty sú postavené na vzťahoch. Kapely majú vlastné promotérske agentúry, s ktorými spolupracujú, a ak sú spokojné, nemajú dôvod ich meniť. A tak sa chytili inej príležitosti, ktorú im ich nápad privial do cesty.

Od hudby k médiám

Keď v Tootoote rozbehli web, 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 5

Rubrika Svet

Tagy start-up, Start-up mesiaca