Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Životná výzva alebo nočná mora? Na presun fabriky z Bratislavy do Nitry dostal rok

Nech sa páči, zadanie: podnikáte v Bratislave s tržbami do desať miliónov eur, zamestnávate 110 ľudí a prídete o vášho jediného odberateľa. Úloha jedna: udržte v zanikajúcej fabrike všetkých ľudí do posledného dňa, hoci by ich okamžite mohlo zamestnať desať iných firiem. Úloha dve: presťahujte fabriku aj s kľúčovými pracovníkmi z Bratislavy k novému odberateľovi do Nitry. Termín: šibeničný. A ešte drobnosť. Na trhu práce v oboch lokalitách nie sú voľní ľudia.

06.11.2017, 21:41 | Tomáš Nejedlý | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Robiť do konca

Nie, nejde o prípadovú štúdiu z pohovoru do elitnej konzultačnej firmy ani o modelový príklad z učebnice ekonomiky či akademického simulátora podnikateľských hororov. Manažérsku nočnú moru zažil na vlastnej koži riaditeľ firmy MCSyncro Bratislava Milan Porubský.

Podnik na okraji Devínskej Novej Vsi dodáva kolesá automobilke Volkswagen Slovakia. Viac ako stovka ľudí tu každý deň v štyroch zmenách obúva pneumatiky na disky a výsledok posiela v režime just-in-sequence do susedného koncernu. Na jeseň roka 2015 im však hlavný a jediný klient vypovedal zmluvu.

MCSyncroZdroj: Maňo Štrauch

„Volkswagen otvoril kontrakt platný do roku 2021 a urobil nové výberové konanie s cieľom výrazne znížiť cenu,“ vysvetľuje M. Porubský. Nemecká centrála podniku v tom čase intenzívne hľadala možné úspory. Dlhoročný dodávateľ MCSyncro v novom tendri neuspel, víťaz totiž ponúkol výrazne nižšiu cenu. „Išli by sme o pätinu pod naše dovtedajšie náklady a to pre nás nebolo akceptovateľné. Oznámili nám, že v lete 2017 končíme,“ hovorí M. Porubský.

Vedenie podniku sa ocitlo pred neľahkou úlohou. Na rýchlom a silnom trhu práce, kde líder automotive brandže ponúka 13. a 14. plat, odmeny a priemerný mesačný plat ako pre vysokoškoláka, malo udržať stovku ľudí vo výrobe, ktorá sa do roka a pol skončí. „Ktokoľvek by odišiel, môže si vybrať z desiatich iných ponúk práce a nastúpiť do inej firmy v podstate na druhý deň,“ podčiarkuje M. Porubský.

Odstupné nad rámec

Firma musela udržať kontrakt ešte rok a pol, hromadný útek pracovníkov pred dodaním posledného kolesa by podniku spôsobil veľké škody. „Urobili sme si podrobnú analýzu situácie a bolo nám jasné, že zákonné odstupné na motiváciu ľudí nebude stačiť,“ spomína M. Porubský.

MCSyncroZdroj: Maňo Štrauch

Ponúkli preto odstupné niekoľko mesiacov 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Financie

Diskusia (0 reakcií)