Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo Slováci najviac „žerú“ český RegioJet

Rozhodli sme sa, že na všetkých našich diaľkových linkách budeme dávať zákazníkom kompenzáciu cestovného – a to i v prípadoch, ktoré sme nezavinili. Zdá sa nám fér, aby zodpovednosť za to, že spoj príde včas, niesol dopravca, ktorý má viac možností, ako danú situáciu riešiť, hovorí Radim Jančura, majiteľ českej spoločnosti RegioJet. Prístup autobusového a vlakového dopravcu k hľadaniu príležitostí, ako sa zlepšiť, je ukážkou správania firmy, ktorej záleží na skúsenosti zákazníkov s jej produktmi či službami. Ruka v ruke so spokojným klientom by sa mal dostaviť aj komerčný úspech.

18.11.2017, 19:25 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Cítiť sa výnimočne

RegioJet sa stal absolútnym šampiónom v prieskume zákazníckej skúsenosti, ktorý v apríli uskutočnila výskumná a konzultačná spoločnosť KPMG Nunwood na vzorke viac ako dvetisíc slovenských spotrebiteľov. Český dopravca v tom čase už tretí mesiac nejazdil na najvyťaženejšej tuzemskej železničnej trase medzi Bratislavou a Košicami. S vlakmi i autobusmi však naďalej premáva na ďalších linkách a jeho služby evidentne nenechávajú chladnými množstvo slovenských cestujúcich.

Autori štúdie sa zamerali na hodnotenie viac ako stodvadsiatich značiek v ôsmich sektoroch – maloobchod, finančné služby, logistika, reštaurácie, cestovanie a hotely, telekomunikácie, maloobchodné reťazce s potravinami a zábava a voľný čas. Vypichli šesť pilierov, ktoré tvoria základ alebo DNA výnimočnej zákazníckej skúsenosti (je na nich postavená zo 70 percent) a sú priamo prepojené s komerčným úspechom.

Z výsledkov sondy vyplýva, že Slováci najviac oceňujú personalizáciu, keď firma chápe ich potreby a pocity a navyše sa im aj prispôsobí. Cesta k úspechu vedie aj cez napĺňanie očakávaní klientov, vyžaduje si dôraz na integritu značky a empatiu. Spoločnosť môže bodovať tiež spôsobom, akým sa stavia k riešeniu problémov, a vyvíjaním úsilia, aby sa zákazník dostal k jej produktom a službám jednoducho, rýchlo a bez veľkej námahy.

KPMG Nunwood skúma trh a každoročne hodnotí zákaznícku skúsenosť na vzorke stoviek najlepších značiek sveta. Globálne sa pri tom potvrdilo, že spoločnosti, ktoré v jej prieskumoch skórujú najlepšie, vykazujú dlhodobo väčší rast zisku ako konkurencia.

Najviac boduje maloobchod

Spomedzi sektorov dominuje v oblasti pozitívnej zákazníckej skúsenosti na Slovensku maloobchod. Firmy, ktoré v ňom podnikajú, obsadili polovicu z prvej desiatky najlepšie hodnotených spoločností.

Prvé tri priečky v rámci maloobchodu okupujú kníhkupectvá Martinus.sk a PantaRhei a predajca nábytku IKEA. Spoločnými prvkami pozitívnej zákazníckej skúsenosti v tomto segmente je najmä veľký výber kvalitného sortimentu, prehľadná webová stránka a internetový obchod či rýchlosť, akou bol doručený tovar. Respondenti vysoko hodnotia profesionálnu komunikáciu so zákazníkom a ochotu zamestnancov pomôcť a poradiť.

Najlepšie skúsenosti majú slovenskí zákazníci s maloobchodom 

Ako druhá najúspešnejšia brandža vychádzajú zo štúdie maloobchodné reťazce s potravinami s vedúcou 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie

Tagy doprava, RegioJet, železnice, železničná doprava