Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ak Slovensko nezíska výrobu elektromobilov, ako automobilová veľmoc skončí

30.11.2017 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (16 reakcií) Pravidlá diskusie

30.11.2017 | bozsky

moj ty kokon :-D :-D :-D :-D
ja dufam, ze tuto investiciu neziskame a konecne diverzifikujeme priemysel, pripadne pridame vyskum a vyvoj.

30.11.2017 | Truhlik999

to nepomoze.
ked padne automitve, padne vsetko

01.12.2017 | LPB

-

01.12.2017 | HromBlesk

Toto si uvedomuju aj Nemci a preto odborari a podnikové rady vyslovene vo VW blokujú delokaciu elektromobilov mimo nemecko. Príde k tomu ale v druhej vlne. Vw odbory hovoria ze taku chybu ako urobili s SUV a Skodou uz neurobia.

01.12.2017 | Tom111

Takže VW BA nezíska výrobu žiadneho z tých 3-4 hatchbackov a 3-4 kompaktných, resp. stredne veľkých crossoverov koncernu, ktoré by sa mali začať vyrábať do roku 2020 ?

01.12.2017 | HromBlesk

Prvé eletromobily budú Made in germany - bolo jasne povedané ktorá závody do toho idú: jeden je Zwickau, a žiadny mimo Nemecka. tak isto prve poršátko na eletriku príde 2019 zo zuffenhausenu.

TO ale nevylučuje, že nástupca Tuarega resp Q7 či 8 ako eletroauto bude z Bavy, bolo šťastie že Blava zachytila trend SUV.

NAjprv sa uvidí ako eletroautá chytia, čo urobí infraštruktúra. OEm nevedia čo robiť.. majú paralelne viesť ten istý model ako spaľovák či ako eauto ?..čo sú dva rôzne koncepty..a veľa peňazí na vývoj. Toto sa všetko ešte vyvíja a ukáže.

Ale myslím si že PSA Trnava dostane euato. že už je to isté.

01.12.2017 | Tom111

Pokiaľ viem prvý prémiový elektromobil koncernu získa Belgicko. V Bruseli sa má vyrábať od 2018 Audi e-tron quatro. Spolu s ním sa má vyrábať o rok neskôr Audi e-tron sportback. S nimi bude zdieľať viacero komponentov nástupca konceptu Porsche mission e, ktorý sa bude vyrábať od 2019 ako píšete v Zuffenhausene.
S odlišným systémom uloženia komponentov nazývaným MEB má prísť do 2020 7-8 modelov a do 2025 ešte omnoho viac, aby značky splnili flotilové emisné normy.Do 2020 by mal prísť Phaeton, ktorý má byť elektromobil, kompaktné hatchbacky od VW, SEAT-u a škody a crossovery od vw, škody a pravdepodobne aj seat-u. Plus Audi bude mať buď crossover alebo hatchback v rovnakých veľkostných kategóriách. A tu podľa mňa prichádza šanca VW BA. Zwickau dostane elektrické hatchbacky (a Phaeton), Passaty sa presunú do Emdenu, Ingolstadt dostane 2 elektrické modely po 2021 ako sa nedávno dohodlo Audi s odbormi, Neckarsulm dostane držhubné v podobe nejakého budúceho high endového elektrického modelu Audi. Wolfsburg je plný, hannover môže dostať ID buzz a to by malo odborom stačiť. A v tom prichádza BA. Nachádza sa pár kilometrov od jedného z dvoch centier pre výrobu a vývoj e-drive systémov VW group (Gyor), blízko jediného európskeho závodu dodávateľa batériových článkov pre VW - Samsung SDI (God neďaleko budapešti), má veľký sklad na batérie do elektroaút, skúsenosti s výrobou elektromobilov, luxusných crossoverov, nižšie mzdové náklady a ak sa nemýlim tak voľnú karosáreň H6b. Aj keď samozrejme nakoniec môžu skončiť s Golfom alebo Passatom.

Nemyslím si, že Porsche, Audi a VW budú vyrábať crossovery v BA aj v elektrických verziách, pretože ak by chceli byť takéto elektromobily konkurencieschopné, tak by museli byť (okrem iného) nižšie aspoň o 5 -15 cm a pri takejto výške je otázne, či by boli pre zmenu konkurencieschopné ich verzie so spaľovacím motorom. Aj keď samozrejme je možné, že napr. coupé verzia Porsche cayenne by mohla byť aj úspešný elektromobil.

01.12.2017 | HromBlesk

Ja si myslím, že to risknú . Budúci Macan má byť výlučne eauto. Cize verzie ze sa bude vyrábať paralelne povedzem Q7 ako e a q Q7 spalovacie..to asi neutiahne ani audi ani porsche. A potom by mohol závod v BA mať veľmi dobrú šancu.

Ale tu hovoríme iba o závode a vyťažení. To kde sa čo bude vyrábať rozhodne disponibilná pracovná sila a automatizácia. aj ked na slovensku nariekame..ale je to nič oproti mníchovu, stuttgartu..tam nie je už fakt žiadny strojár voľný . Uvidíme či sa potvrdí že e autá potrebujú o 1/3 menej ľudí..a k tomu roboty...no bude to zaujímavá doba.

01.12.2017 | Tom111

Bude to zaujímavé. Osobne predpokladám, že elektrické a hybridné modely nielen VW budú rad za radom prepadáky, európske automobilky budú mať nízku ziskovosť a EK sa snáď spamätá a zreálni flotilové emisie do roku 2030. Potom by možno nebolo treba až tak veľa elektromobilov. Za ten čas možno pokročí technológia a bratislavské SUV plynule prejdu na elektromobily. Ale to je hudba budúcnosti...

01.12.2017 | PaloK

Zaujímavá úvaha. Keďže výroba baterkového elektromobilu je, ako sa píše v článku, jednoduchšia v porovnaní so spaľovacím agregátom, tak úprava výrobného procesu v slovenských montovniach bude menší problém, ako postavenie úplne novej fabriky. Tunajší montéri môžu začať uvedením hybridných modelov a k nim pridať pojazdné baterky. Je to ale potrebné?
VW: vyrába luxusné autá, po ktorých dopyt neutícha a ešte dlho sa budú predávať. Má časovú rezervu.
Jaguar: a baterky? :-) Luxusnejšie a lepšie ako FocksWagen tak skoro neprejde na baterky, móóžno hybrid.
PSA: sa preorientuje na pojazdné baterky, pretože je to ich najmodernejšia fabrika a preto sa vie zmene asi najľahšie prispôsobiť.
KIA: je to ich jediná fabrika v EÚ a preto sa radi-neradi veľmi rýchlo prispôsobia zmene vo výrobnom programe.

01.12.2017 | IvanPe

LG stavia Li-Ion baterkaren v Polsku.
VW preraba svoju fabriku na takmer roboticku v Zwickau.

01.12.2017 | Tom111

Ja si myslím, že v SR sa budú vyrábať do 8-10 rokov elektromobily v každej fabrike možno s výnimkou KIA ZA.

VW BA dostane výrobu koncernových hatchbackov, stredne veľkých alebo kompaktných crossoverov do karosárne H6. Popri elektrických mestských autách.
JLR bude zrejme v druhej fáze vyrábať (aj) Jaguar I Pace a stredne veľký crossover z údajného nového modelového radu Road Rover.
PSA bude vyrábať elektrickú verziu Peugeotu 208.
A KIA podľa mňa dostane len hybridy - napr. Sportage.

01.12.2017 | HromBlesk

Tiež si myslím že nás to neobíde...

Všetci hovoria baterka baterka.... viete akú máte baterku v mobile?? ja neviem..ani neviem kto ju vyrába je mi to jedno... naďalej bude skôr doležitá celková značka auta ako to kto vyrobí baterku

01.12.2017 | Truhlik999

Nezáleží na výrobcovi baterky, ale kapacite a rýchlosti nabíjania.

Bez dojazdu aspon reálnych 300-400 km to nema ziadny zmysel.

01.12.2017 | Laborec

Sak to mozme vyriesit tak, ze nekupujme auta na baterky. Ja osobne nemam ziadny zaujem.
Pomozeme vlastnej ekonomike.

01.12.2017 | LPB

Nebyť tlaku byrokratov na emisie flotíl, nikto by do stratového biznisu nešiel. O kšeftoch s emisiami ani nehovorím. Alebo všakovakých dotáciách.

PSA podľahlo tlaku odborov vo FR, lebo nafťáky im nejdú na odbyt.

Analytik J akoby študoval sociálnu prácu...

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.