Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Toto je 30 top žien slovenského biznisu

Pokračovanie článku - stránka 2 z 4
Pokračovanie článku na ďalšej stránke

12.12.2017, 19:57 | hai | xm | lkv | šao | zp | ja | leg | psch | Filip Obradovič | Patrik Garaj | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

IT a inovatívny biznis

Michaela Kršková: prvá dáma slovenských start-upov

spoluzakladateľka StartupAwards a Neulogy Ventures

Michaela Kršková, spoluzakladateľka Startup Awards a Neulogy VenturesZdroj: Maňo Štrauch

Najvýraznejšia žena slovenskej start-up scény Michaela Kršková, do predvlaňajška Jacová, stála pri zrode start-upového ekosystému na Slovensku. S Jánom Ľuptákom spoluzakladala a rozvíjala súťaž mladých inovatívnych firiem StartupAwards, ktorá za uplynulých šesť ročníkov posunula a zviditeľnila viac než stovku projektov. S Ivanom Štefunkom zasa rozbehla fondy rizikového kapitálu pod správcovskou spoločnosťou Neulogy Ventures. Podarilo sa im do systému pritiahnuť súkromné peniaze úspešných ľudí zo Slovenska a uskutočnili investície do vyše tridsiatich firiem.

Pritom ako sama hovorí, k podnikaniu a peniazom ju to spočiatku neťahalo. Od malička inklinovala k humanitným a spoločenským smerom, zaujímala sa o jazyky, literatúru a históriu, dianie vo svete a politiku. Na Princetonskej univerzite v USA však objavila čaro ekonómie, keď ju učili svetové kapacity ako Peter Kenen a Daniel Kahneman. Po skončení štúdií sa dostala k projektu na podporu lokálnych podnikateľov – farmárov v africkej Ugande.

Neskôr zasa na Univerzite v Oxforde „privoňala“ k inováciám, budovaniu inovačného klastra a komercializácii duševného vlastníctva. Dnes spomína, že jej to pomohlo skĺbiť záujem o dianie vo svete s dynamickejším prostredím financií a firiem. Svoje desaťročné skúsenosti zo zahraničia potom naplno využila po návrate na Slovensko.

Momentálne je M. Kršková na materskej dovolenke so svojím prvým dieťaťom, dcérou. K inováciám, investovaniu, podpore podnikania, prípadne k samotnému podnikaniu sa chce neskôr vrátiť.

Lucia Šicková: edukátorka herného biznisu

spoluzakladateľka Pixel Federation

Lucia Šicková, spoluzakladateľka Pixel FederationZdroj: Archív L. Šickovej

Keď prednedávnom vyhlásili rebríček New Europe 100, čiže stovku najvýraznejších inovátorov, ktorí prispievajú k pozitívnej zmene vo východnej a strednej Európe, na zozname sa ocitli aj siedmi jednotlivci či kolektívy zo Slovenska. Jedinou Slovenkou vo výbere Res Publica Foundation, Googlu a Financial Times bola Lucia Šicková.

Pred desiatimi rokmi spoluzakladala bratislavské herné a vývojárske štúdio Pixel Federation, ktoré sa zameralo na tvorbu hier na Facebooku a mobilných zariadeniach. Z partie zapálených „gamerov“ je dnes jedna z najúspešnejších kreatívnych firiem na Slovensku, pre ktorú pracujú dve stovky ľudí. Medzi vlajkové lode štúdia patria hry TrainStation či Diggyʼs Adventure, ktoré hrá vyše päť miliónov hráčov po celom svete.

Do exkluzívneho výberu progresívnych Európanov sa L. Šicková dostala za svoje individuálne aktivity. V domovskej firme i mimo nej sa totiž zamerala na na oblasť vzdelávania. Jednak riadi internú edukáciu v rámci Pixel Federation. Ohlas však zožala hlavne v súvislosti s iniciatívami a programami Edufactory, Skill Drill či Butterfly Effect. Edufactory podporuje vzdelávacie projekty, ktoré využívajú technológie hravou formou.

Skill Drill bola škola vývoja hier, kde odborníci z herného priemyslu odovzdávali svoje skúsenosti prostredníctvom workshopov novým tvorivým talentom. Nadstavbou Skill Drillu sa stala iniciatíva Butterfly Effect, ktorú spolu s Pixel Federation vytvorili Sygic, neziskovka Leaf a coworking HubHub. Ide o vzdelávaciu platformu, v rámci ktorej sa slovenské technologické top firmy delia o know-how s nastupujúcou generáciou digitálneho biznisu.

Hana Kvartová: pomáha biznisu už aj na Balkáne

regionálna riaditeľka softvérovej firmy SAS

Hana Kvartová, regionálna riaditeľka softvérovej firmy SASZdroj: Maňo Štrauch

Pred pätnástimi či dvadsiatimi rokmi to tak dosť vyzeralo, ale v súčasnosti už svet IT nepatrí len mužom. Ona doň vstúpila, hoci počítače ju nijako zvlášť nefascinovali. Odmalička si myslela, že bude učiteľka, lebo učiteľmi boli aj obaja jej rodičia. Napokon išla študovať marketing na Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Počas štúdia si náhodou našla brigádu v ítečkovej firme a v IT sektore potom už ostala. Kariéru spravila v softvérovo-konzultačnej nadnárodnej spoločnosti SAS, ktorá sa zameriava na biznis analytiku, business intelligence a dátový manažment. Z konzultantky sa prepracovala najprv na slovenskú country manažérku a neskôr na regionálnu riaditeľku tejto globálnej korporácie.

Po šiestich rokoch na poste šéfky slovenského tímu vlani prevzala zodpovednosť aj za český trh. A tento rok do jej portfólia pribudla deviatka ďalších krajín – popri Maďarsku aj štáty bývalej Juhoslávie – Slovinsko, Chorvátsko, Srbsko, Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Macedónsko a Kosovo – a tiež Albánsko.

Slovenskú pobočku na začiatku dekády pritom preberala v pomerne krízovej situácii, keď niekoľkokrát za sebou absolútne zlyhalo najímanie country manažéra z externého prostredia. Jej sa podarilo tím a aktivity SAS na Slovensku stabilizovať a rozšíriť. Na vedenie korporácie to spravilo zjavne dojem, lebo jej záber pre skupinu je čoraz širší.

Tina Ličková: líderka „user experience“

zakladateľka 2FRESH SK

Tina Ličková, zakladateľka 2FRESSH SKZdroj: Milan David

User experience alebo skúsenosť zákazníka s používaním produktu je rýchlo rastúce odvetvie na pomedzí dizajnu, informačných technológií a marketingu. Na Slovensku má svoju ženskú líderku v osobe Tiny Ličkovej.

Rodená Bratislavčanka vyštudovala politickú vedu na Fakulte humanistiky Trnavskej univerzity v Trnave. Začínala ako kozultantka v oblasti ľudských zdrojov, neskôr prešla do sféry online marketingu. Pracovala ako account manažérka v reklamnej agentúre Triad Advertising a viedla marketing vo webhostingovej spoločnosti Websupport. Na týchto pozíciách sa stretla s fenoménom používateľského zážitku, ktorému profesijne prepadla a úspešne odvetvie reprezentovala a rozvíjala cez slovenskú pobočku českej firmy 2FRESH.

Patrí medzi vyhľadávaných odborníkov v tomto odvetví. Má na konte viaceré projekty, ktoré pomohli zlepšiť vzťah so zákazníkmi firmám ako napríklad Telekom, Zuno, Eset či Pixel Federation. Začínajúca firma pod jej vedením zdvihla tržby za rok z 21-tisíc až na 187-tisíc eur. Od začiatku budúceho roku bude pôsobiť v nemeckej strategickej agentúre Diffferent.

Pokračovanie článku - stránka 2 z 4
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Téma

Tagy biznis, ženy

Diskusia (0 reakcií)