Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Tvár Tatier zmení nová dominanta, štartuje Lomnické korzo

02.02.2017, 05:01 | Tomáš Vašuta | © 2017 News and Media Holding

V deväťdesiatych rokoch minulého storočia mali obyvatelia Tatranskej Lomnice hlavy v smútku. Osada, ktorá sa roky pýšila tým, že udáva lyžiarske trendy a láka najviac turistov, zaostávala. Pomyselným lídrom sa v tom období stalo Štrbské Pleso.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 28

Rubrika

Enjoy

Najvyššie položená osada na Slovensku sa mohla chváliť umelým zasnežovaním, Lomničania ho nemali a objektívne nestíhali. Posledné roky sa však karty obrátili. Aj vďaka investíciám sa z Lomnice stal líder regiónu a náskok má zmeniť aj projekt Lomnického korza, ktorý po rokoch príprav ohlasuje štart.

Tatranská Lomnica pritom začínala zaujímavo. Vznikla totiž ako posledná tatranská osada. Jej rozbeh bol však raketový. Ak by o prvých rokoch informovali médiá v dnešných dňoch, určite by si pomohli slovným spojením „realitný boom“. Maďarská šľachta tu na zakúpených pozemkoch začala intenzívnu výstavbu, ktorá by zniesla porovnanie aj s dnešnou aktivitou developerov.


Realitný boom

Prvým skutočným výsledkom stavebnej aktivity bol prvý hotel v Tatrách – Hotel Lomnica. Nebola to však jediná stavba, ktorá mala na tie časy nadčasovú architektúru. Svoje domy či dovolenkové sídla tu začali stavať aj ďalší členovia uhorskej smotánky. „Lomnica sa veľmi rýchlo zaradila medzi najvýznamnejšie centrá Vysokých Tatier. Pomohlo tomu aj to, že ako prvá osada v Tatrách mala železničné spojenie,“ približuje bývalý riaditeľ Združenia cestovného ruchu Vysoké Tatry Peter Chudý.


Lomnické korzoZdroj: Esin Group

Ďalšie desaťročia už neboli také turbulentné, Lomnicu však naďalej zviditeľňovali. Vybudovali tu lanovky na Skalnaté pleso a neskôr až na Lomnický štít. Po zmene režimu to mala osada ťažšie. Lomnici chýbali investície a ďalšie roky naplno ukazovali, že stredisko nedokáže poskytnúť doplnkové služby. Veľkej časti návštevníkov už nestačili priemerné ubytovacie služby a veľká dávka nostalgie.


Zásadným zlomom bol rok 2010, keď ohlásili veľkú expanziu finančníci z J&T. „Spoločnosť Tatry mountain resorts má trojročný investičný plán v objeme 90 miliónov eur, ktoré by mali ísť predovšetkým do lanoviek, zasnežovania, dopravy, parkovísk a doplnkových služieb,“ predpovedal v roku 2010 Patrik Tkáč.


Neprehliadnite

Predpovede sa naplnili a finančníci začali nalievať peniaze do lanoviek, ubytovania i sprievodných služieb. Tatranská Lomnica sa najmä ich pričinením stala atraktívnou lyžiarskou destináciou, čo si všimli aj mnohé zahraničné rebríčky. No kým s lyžiarskou infraštruktúrou sa veci pohli, pri projektoch zameraných na trávenie mimolyžiarskeho voľného času ostalo len pri sľuboch. Medzi projektmi, ktoré sľubovali, bolo aj Lomnické korzo. Nová ulica, ktorá mala zmeniť podobu Tatier. Všetko sa však mení.


Dlhoročné prípravy

Pri pohľade na nový projekt sa však musíme vrátiť o deväť rokov dozadu. V roku 2008 pozvala skupina Esin Group do kina v Tatranskej Lomnici 

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 5/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 28

Rubrika Enjoy

Tagy Esin, J&T, Tatry mountain resorts

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.