Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Životné piruety alebo 5 príbehov o radikálnych životných zmenách

Pokračovanie článku - stránka 3 z 5
Pokračovanie článku na ďalšej stránke

26.12.2017, 19:00 | Jozef Andacký | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

Na vlastnej koži

Vlastný biznis dnes rozvíja aj Michal Palčinský, ktorý doň skočil z pozície account executive v reklamnej agentúre Istropolitana. Hovorí, že práca v agentúre, kde mal na starosti klientov ako Heineken, Peugeot, Tesco či Fornetti, ho bavila, no už od štúdií ho to ťahalo k vlastnému podnikaniu. V bakalárskej práci sa pohral s ideou webového portálu, cez ktorý si ľudia hľadajú majstra alebo remeselníka, ktorý by vyriešil nejakú menšiu či väčšiu výzvu v domácnosti, a rozhodujú sa aj podľa referencií ostatných používateľov. Aby dobre pochopil procesy, ktoré by potom mohol zlepšiť, rozhodol sa „zažiť to na vlastnej koži“.

Michal Palčinský chvíľu viedol dvojaký život: „Cez deň som bol account v košeli s laptopom, večer som namiesto cvičenia manuálne pracoval.“Zdroj: Martina Brunovská

Michal hovorí, že manuálne práce má rád a veľa mu v tomto smere pomohli letné brigády v Nemecku a Amerike. Keďže mal potrebné nástroje, vytvoril si profil hodinového manžela. „Na drobných zákazkách, ako je montovanie nábytku, inštalácia svietidiel a maľovanie, som zbieral referencie od zákazníkov a sledoval ich vplyv na nových klientov, ktorí ma oslovovali,“ vysvetľuje.

Na drobných zákazkách zbieral referencie a sledoval ich vplyv na nových klientov 

Kvôli netradičnému hobby istý čas viedol dvojaký život. „Cez deň som bol account v košeli s laptopom, ktorý sa stretával s klientom a pripravoval podklady pre tím. A večer, namiesto cvičenia, som ako psychohygienu mal manuálnu prácu, za ktorú mi ešte aj platili,“ usmieva sa.

Evidentne boli ľudia s jeho výkonom spokojní, lebo klientov pribúdalo, obracali sa naňho s čoraz väčšími požiadavkami. Dokonca investoval do malej dodávky a ďalšieho vybavenia. Zlom prišiel pred dvoma rokmi. „V tom čase sa v reklamke sypalo viac a viac projektov, prišiel nový veľký klient a dve práce sa už nedali ťahať súbežne,“ spomína. Prehodnotil preto možnosti, zvážil priority s ohľadom na zdravie a súkromný život, a keďže na „nový“ projekt mal prvého väčšieho klienta, zanechal stabilnú a dobre platenú prácu v agentúre: „Plný optimizmu a mladíckej dravosti som sa rozhodol budovať vlastnú firmu.“ Nazval ju Masterwork.

S odstupom času to hodnotí ako doteraz najlepší krok vo svojom profesijnom živote. Páči sa mu sloboda rozhodovania, hoci je spojená so zodpovednosťou. Páči sa mu, že každodennou súčasťou jeho sveta sa stalo udržiavanie krehkého vzťahu so zákazníkmi i spolupracovníkmi, ako aj potreba neustále sa zlepšovať, sledovať požiadavky trhu a konkurenciu. Dnes pre Michalovu firmu pracuje tím dvanástich remeselníkov a ďalšia desiatka externistov. Pre domácnosti a firmy zabezpečujú drobné opravy aj kompletné rekonštrukcie, preventívny a havarijný servis či revízne správy. „Kvalitné náradie či obrandované oblečenie nepôsobí seriózne, kým s ním nepracujú seriózni ľudia, ktorí majú logo na tričku ako pečiatku kvality,“ vysvetľuje svoju filozofiu.

Pokračovanie článku - stránka 3 z 5
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Podnikanie

Tagy práca, zmena