Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Životné piruety alebo 5 príbehov o radikálnych životných zmenách

Pokračovanie článku - stránka 4 z 5
Pokračovanie článku na ďalšej stránke

26.12.2017, 19:00 | Jozef Andacký | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

Z reklamky za výrobný pás

Prechod človeka pracujúceho hlavou do sveta modrých golierov nie je v zásade niečo úplne výnimočné. Podobný príbeh má aj Oliver Lippo. Dalo by sa povedať, že je veteránom reklamnej brandže, pôsobil v nej od roku 1993. Najprv ako copywriter, neskôr ako kreatívny riaditeľ vo viacerých reklamných agentúrach. Na konte má niekoľko desiatok televíznych reklám. Bol tiež riaditeľom marketingu v Tipose, pracoval aj v PR agentúre.

Ako roky ubiehali, nadšenie pre tento druh práce vyprchávalo. „Môj príbeh je v podstate podobný nejakému športovcovi, ktorý si uvedomil, že už nemá na extraligu, a v nižších súťažiach, kde platia iné pravidlá, sa mu otĺkať nechce,“ spomína. Pred dvoma rokmi si preto našiel prácu na montážnej linke vo firme ECS Slovensko, ktorá vyrába mechanizmus radenia pre automobilové prevodovky: „Chcel som prácu od-do a mať taký život, aby som sa ňou potom nemusel nezaoberať.“

Keď sa mu vo fabrike po roku končila zmluva, na krátky čas sa vrátil do komunikačnej brandže. Rozhodol sa prijať ponuku kamaráta, ktorý vedie knižné vydavateľstvo, aby k nemu šiel robiť na marketing. No už v skúšobnej lehote šéfovi oznámil, že končí: „Vo vydavateľstve sa mi páčilo všetko – okrem mojej náplne práce.“

„Radšej budem predávať svoje telo než dušu.“ Oliver Lippo, veterán slovenskej reklamy o svojom prechode do sveta modrých golierov 

A tak sa vrátil do „svojej“ fabriky, kde koncom tohto roka bude mať dohromady odrobených presne 24 mesiacov. Dnes hovorí, že manuálna práca mu vyhovuje. A pritom sa mu nemusí až tak páčiť na to, aby ju mal rád: „Zo žartu vravím, že radšej budem predávať svoje telo než dušu.“ Samozrejme, finančne je práca vo fabrike iný level. Hoci, ako vraví Oliver, „keď máte vo výrobe niečo odrobené, máte aj podstatne vyšší plat oproti nováčikovským začiatkom“. Drobné bokovky pre známych z reklamnej brandže však neodmieta: „Peniaze potrebujem, veď kto nie, ale beriem iba zákazky, ktoré mi vyhovujú a ktoré viem zvládnuť rýchlo.“ Ak sa pozriete na jeho facebookový profil, zistíte, že copywriterské inštinkty má stále v pohotovosti.

Keď Oliver vo fabrike pred dvoma rokmi začínal, prekvapilo ho, aký ohlas to v kruhoch jeho známych vyvolalo. Niektorí podľa neho dokonca uvažovali, že spravia to isté. „Vo fabrike to zvládne každý, kto je aspoň trochu manuálne zručný, vytrvalý, disciplinovaný a ochotný tvrdo pracovať,“ myslí si. Mimochodom, vo svojom pracovnom kolektíve má bývalého policajta a bývalú zdravotnú sestru z jednotky intenzívnej starostlivosti: „Všetci traja si pochvaľujeme.“

Pokračovanie článku - stránka 4 z 5
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Podnikanie

Tagy práca, zmena