Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Jozef Kabaň má pomôcť BMW zvládnuť ťažké časy

Slovák na čele tímu dizajnérov jednej z trojice najprestížnejších prémiových značiek potvrdzuje dobré renomé, ktoré majú slovenskí automobiloví dizajnéri vo svete. Jozef Kabaň dlhodobo patrí medzi najvýznamnejšie postavy automotive dizajnu. Dlhoročný šéfdizajnér českej Škody Auto sa po deviatich rokoch presúva do bavorskej automobilky BMW, kde bude viesť dizajnérsky tím značky.

16.02.2017 | Lukáš Kvašňák | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 6

J. Kabaň prichádza do BMW v náročnom čase. Vlani automobilka prvýkrát po viac ako desiatich rokoch prišla o prvenstvo najpredávanejšej prémiovej značky. O osemdesiattisíc vozidiel ju predbehol nemecký konkurent Mercedes. Kým mníchovská automobilka predala dva milióny vozidiel pri medziročnom raste o 5,2 percenta, Mercedes rástol dvojnásobným tempom 11,3 percenta a predal 2,08 milióna áut. Predaje Audi stúpli len o necelé štyri percentá na 1,87 milióna vozidiel.

Dôvod straty prvenstva je jednoduchý. Stuttgartská automobilka prišla na trh s viacerými novými modelmi predovšetkým v populárnom segmente SUV a svojím sviežim a športovým dizajnom sa jej darí prilákať aj mladších zákazníkov. Naopak, BMW v ponuke nových a omladených modelov zaostáva.

Neprehliadnite

Príchod nových modelov

To sa má zmeniť v tomto roku, keď okrem už predstavenej novej generácie modelu BMW 5 prídu aj nové SUV X3 a X5 a očakáva sa aj novinka v podobe SUV kupé X2. Tie ešte pochádzajú z pera šéfa dizajnu značky Karima Habiba, ktorý však v januári tohto roku z automobilky náhle odišiel. Okrem neho vlani odišiel aj hlavný dizajnér značky Mini Anders Warming a šéf elektrického radu BMW i Benoit Jacob. Za toho už automobilka našla náhradu interne, keď jeho pozíciu prevezme dizajnér Domagoj Dukec, ktorý bude zároveň viesť športovú divíziu BMW M.

Śéfdizajnér celej skupiny BMW Adrian van HooydonkZdroj: SITA/AP

„Teším sa z týchto posíl v dizajnérskom tíme skupiny BMW. Jozef Kabaň a Domagoj Dukec prinášajú nové skúsenosti, talent a víziu, ktoré potrebujeme pre budúce smerovanie nášho dizajnu,“ uviedol šéfdizajnér celej skupiny BMW Adrian van Hooydonk.

J. Kabaň má do BMW nastúpiť v druhej polovici tohto roka. Dizajn nových modelov je dlhodobý proces. Rukopis rodáka z Námestova teda bude na značke možné vidieť najskôr až o tri roky. Dovtedy bude musieť BMW vyriešiť akútny problém týkajúci sa jej elektrických vozidiel.

Predaje prémiových značiek
(mil. vozidiel)
2014 2015 2016
BMW 1,81 1,91 2,00
Mercedes 1,65 1,87 2,08
Audi 1,74 1,80 1,87
PRAMEŇ: BMW, Audi, Daimler

Trápenie v elektromobilite

Bavorská automobilka vstúpila na tento trh pred štyrmi rokmi ako prvá spomedzi trojice prémiových značiek, keď vytvorila samostatný rad elektromobilov na čele s mestským vozidlom i3. O rok neskôr pridala aj športový plug-in hybrid i8. Vysoké náklady na vývoj spojené s vysokou cenou vozidiel, krátkym dojazdom a slabými predajmi spôsobili, že BMW utlmilo investície do tejto divízie.

Medzitým však na trh s luxusnými elektromobilmi vstúpila americká automobilka Tesla Motors a významné investície ohlásili aj ďalší výrobcovia, ktorí si chcú z rastúceho segmentu odkrojiť čo najväčší podiel. Okrem konkurencie ich do tohto kroku tlačí aj 

Dočítajte celý článok
Článok je súčasťou prémiového obsahu, vyšiel v týždenníku TREND 7/2017. Ak ste predplatiteľom a článok sa nezobrazuje celý, skontrolujte si prihlásenie a prečítajte si rýchly návod ako získať prístup k digitálnym službám TRENDU.
Vyberte si predplatné od 3,99 €
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 6

Rubrika Podnikanie

Tagy BMW, Jozef Kabaň, Škoda Auto

Súvisiace články

Vzopreli sa, neodišli do automobiliek a skvelý dizajn robia doma

Vzopreli sa, neodišli do automobiliek a skvelý dizajn robia doma

Nová generácia dizajnérov si zakladá vlastné firmy na Slovensku. Základom je hľadať si diery na trhu a byť tvrdohlavý a bojovať o každú zákazku

TOP 25 inovátorov Slovenska

Jozef Holjenčík Systems

Ručné šitie na mieru napriek vyšším cenám nepotrebuje veľký marketing

Budete žiť dlhšie. Pripravte sa na to