Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Silné reči vydržali Érsekovi deň, v Prešove uspela Hodnota za peniaze

23.02.2017 | Filip Obradovič

Diskusia (18 reakcií) Pravidlá diskusie

23.02.2017 | Hanig

Je uzasne citat clanky Vas novinarov "odbornikov" o rieseni dialnic okolo Presova, ako presvedcivo pisete o hodnote za peniaze v pripade vystavby tzv. vychodneho obchvatu s nejakou novou cestou I/68. Neviem, ci ste vobec niekedy v Presove boli... Ale to co v tomto clanku navrhujete je "hodnota proti zdravemu rozumu" !!!
Verim, ze presovcania aj nadalej preukazu svoju statocnu bojovnost a nedovolia ziadne diletantske zmeny, ktore navrhuju politici a "analytici".

24.02.2017 | Adam Roznavsky

Presovcania. To je take zahmlievajuce. To sú kto presne? Aj môj dedko, ktorý tam býva a rozumie práci odboru hodnoty za peniaze? Alebo on už nie je presovcan?

24.02.2017 | Roman Kanala

No super. Ďalší fundovaný príspevok, ktorého odbornosť vyplýva z toho, že ho písal Prešovčan.

Peniaze na diaľnice sa rozkradli nehoráznym spôsobom. Tá diaľnica bola už zaplatená celá a mohla byť na ukrajinskej hranici, keby sa pri Žiline tak nešafárilo. A teraz to má pokračovať pri Prešove, lebo kradnúť treba. Načo je betónový povrch na úseku, kde sa očakávajú najnižšie intenzity? Načo dlhé mosty a tunely? Načo tie predimenzované mimoúrovňové križovatky?

Ozajstné riešenia dopravného problému v meste "odborníci" objavujú až teraz, keď sa predraženému "obchvatu" dostala toľká publicita. Pritom to nie je žiaden obchvat, ale diaľničný úsek. Doteraz najdrahší. Vyplieskať všetky investičné prostriedky do poslednej evri. Len aby sa inde už nemohlo stavať.

24.02.2017 | orangutan

Načo dlhé tunely? Aby sa nestalo to čo pri Ružomberku.
Potom presne takí ako ty budú mudrovať, kto to tak navrhol a prečo...

24.02.2017 | Roman Kanala

A čo tak napríklad trasa Svinia - Rokycany - Radatice a tam by bol len jeden kratší tunel na Drienovskú Novú Ves? Alebo na Ličartovce či Obišovce? Jasne, bolo treba nakresliť projekt, nechať urobiť EPA a všetky prívesky a píšťalky a zvončeky, čo dnes treba. Trasa by bola dlhšia, ale ďalej od Prešova a celá v údolí okrem jedného tunela.

Alternatívy sa samozrejme neposudzovali. Aj cestu I/68 objavili až teraz. Aj to, že kamióny budú ignorovať D1, lebo jazdia z Maďarska a od Košíc na Kapušany, Giraltovce, Svidník do Poľska. A budú i naďalej jazdiť cez sídlisko.

24.02.2017 | orangutan

Čím ďalej od mesta, tým nižšie intenzity. Takto ako to je to bolo plánované už pekne dávno, skôr sa mi zdá, že D1 bola plánovaná viac do mesta, ale to je už nepodstatné. Aj tak cesta na PO popri Župčanoch bola nevyhovujúca. A ak nikto do trasovania nekecá (viď povrchový vs. tunelový variant Turany - Hubová), ako to politici zvyknú, tak si nemyslím, že sa vymyslí zlé riešenie.
Preložku 1/68 ignorovali. Teraz akože ju objavili. Slovenská správa ciest ju ignorovala, lebo sa plánuje D1 a R4. Univerzálny dôvod... O tom, že by táto preložka pomohla viac nie je ani čo diskutovať, to je fakt. Ale nie sú naň ani peniaze ani projektová dokumentácia. Keby miestny politici povedali, tak dobre, nechajte východnú časť R4 a postavte nám tú preložku, tak by sa našli ďalšie výhovorky.
Ak bude samotná D1, tak ignorovať ju títo kamionisti budú. Ak by bol aj SO PO, tak jednoducho zákazy a kontrolovať. Ale SO PO nebude, na to nie sú peniaze.
Za 24 rokov existencie tohto štátu sú investície do infraštruktúry v Prešove mizerné. Jedno šťastie je, že v tom regióne skapal pes. Teraz sa ukazuje investičný dlh aj cez 1 miliardu eur. A najhoršie je, že momentálne peniaze nie sú. Tak sa vymýšľajú optimalizácie a riešenia, ktorých účelom je oddialiť výstavbu a maximálne rozplieskať peniaze na ďalšie projektovania, nie reálne šetriť.

24.02.2017 | Roman Kanala

No veď to. Celá tá slávna "D1" sa nestavia, aby bola jedného dňa konečne postavená, ale aby bola čo najdhšie rozostavaná a aby sa dlho, dlho mohlo ryžovať.

24.02.2017 | joplin

Veľká časť dopravy neprechádza, ale ide do mesta? Myslíte aj tie Poľské kamióny, ktoré blokujú celú dopravu v PO. Choďte sa niekedy doobedu pozrieť na sídlisko Sekčov, kde kamióny blokujú celý pruh o dlžke cca 7km, ktorý je jednou z hlavných trás MHD a spája jedno z najväčších sídlisk na Slovensku s centrom mesta. MHD tam naberá hodinové meškania.

24.02.2017 | Roman Kanala

To je tranzit, ktorý by bolo možné riešiť východným obchvatom. Tie poľské kamióny na D1 nepôjdu, lebo nemajú dôvod.

24.02.2017 | orangutan

Kecy...
JAsné že neargumentuje proti MF SR a analytikom. Nemajú na to ani cent, tak hľadáme lacnejšie riešenia.
Autor článku by sa mohol tomu viac povenovať a neveriť všetkým tým bludom.

24.02.2017 | Filip Obradovic

Autor článku sa tomu pomerne dlho venoval. Že sa nezhoduje článok s vašou predstavou, nie je jeho chyba. A že sa doteraz neprihliadalo na lacnejšie a efektívne alternatívy? No veď to je tá pointa, o tom je projekt Hodnota za peniaze – naučiť politikov ale aj verejnosť myslieť na to, čo za investované peniaze reálne ľudia dostanú. Osekaním R4 na polprofil dôjde k úspore cez 200 miliónov eur. Peniaze sa môžu využiť na vybudovanie I/68. Ak sa aj nevybuduje, lacnejšie riešenie znamená v tomto prípade rovnaké odľahčenie Prešova ako to drahšie. Max. do 20 percent.

24.02.2017 | Roman Kanala

A ja len dodám, že tunel Soroška by sa dal postaviť za 270 miliónov. Aj s kusom rýchlostnej cesty pred ním a za ním, teda Rožňava - Jablonov.

Tunel Soroška je kľúčovou stavbou na ceste z Bratislavy do Košíc. Fašistická diaľnica "D1" nebola stavaná z Bratislavy do Košíc, ale zo Žiliny a do Žiliny.

27.02.2017 | orangutan

Tak to by som povedal, že pán autor sa tomu venoval veľmi zle a môže pokračovať v študovaní ďalej... Je pekné, že niekto po 20 rokoch prišiel na to, že konkrétne MK-3 a MK-5 pomôžu viac ako R4 obchvat, len to každý so zdravým rozumom, čo tie projekty videl, vedel dávno.
Ale vie mi autor článku vysvetliť, ako sa z nuly dá ušetriť 400 miliónov a tie následne preinvestovať? LEbo keby ste sa tomu venovali, tak by ste prišli na to, že na SO PO je vyčlenená rovná 0 celá nula nič eura a teda aj na tú preložku 1/68, ktorá sa inak volá aj MK-3 a MK-5, ktorú SSC nechcela ani len projekčne pripravovať lebo bude D1 a R4, je vyčlenená 0 celá nula nič eura... Šetria sa momentálne neexistujúce peniaze a teda fakt neviem, ako sa mesto odľahčí.
Tá Soroška v ďalšom príspevku asi tiež nie je moc reálna.
Kľudne sa povenujte aj alternatívnym možnostiam, ako pomôcť Prešovu. Napríklad železnica. A nie, nie je to ten geniálny nápad zvýšiť takt osobnej dopravy medzi SB a PO. Bolo by dobré kúpiť nové jednotky a investovať do trate medzi PO a KE.
Zmeny môžu nastať iba ak sa presunú eurofondy v rámci OP alebo sa uvoľní dlhová brzda.

24.02.2017 | Marek Andrejco

Ludia, stale zabudate ze toto nebude riesenie len pre Presov, ale pre cely tranzit po D1/R4, smerom na Ukrajinu, Polsko, Madarsko a dalej.....trosku pohladu do buducna nezaskodi..:)

25.02.2017 | Roman Kanala

Každá infraštrukturálna investícia sa stavia hlavne kvôli budúcnosti. Rozdiely medzi nimi sú v ich užitočnosti v prítomnosti. O tom by mal byť program Hodnota za peniaze.

25.02.2017 | Marek Andrejco

Hlavne ze D3 sa nedavno zacal dalsi usek Cadca Svrcinovec, ,...kde bola vtedy Hodnota za rozum? Podotykam, usek D3 zaciatok vystavby 24 januar 2017 - ..ucet >> 286 milionov eur s DPH za 5.6km dialnice, co robi 51 milionov eur za 1 kilometer. Kde boli vtedy mudrci z chranenej dielne Hodnota za peniaze????

25.02.2017 | Roman Kanala

To Érsek rýchlo podpísal. Vraj aby neprepadli eurofondy, keď sa ich už podarilo urvať. V skutočnosti je to preto, aby náhodou oravská cesta nevzala primát predraženej kysuckej fašistickej. Takto na Trstenú nebudú eurofondy, lebo je vraj paralelná s kysuckou fašistickou polodiaľnicou.

Takto to bolo vymyslené už pred štvrťstoročím. Najpv vyžrať všetky peniaze štátu, potom eurofondy a zariadiť to tak, aby diaľnica preboha nebola dokončená, lebo je zdrojom obživy spústy stavbárskych klanov. A plán sa úspešne realizoval. Nik na nich nemá.

27.02.2017 | orangutan

Dostali 90 miliónov z CEF-u. Ak by to nepodpísal, peniaze prepadnú, to bolo jasné, že podpíše...
Vieš povedať, aké majú plány Poliaci sa napojiť na našu D3 resp. R3?

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.