Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo sa skrýva za biznisom s teniskami za stovky eur

Žijú teniskami. Za jeden pár z najvzácnejších limitovaných kolekcií prestížnych značiek, ako sú Adidas či Nike, dajú bez mihnutia oka stovky eur.

23.03.2017, 17:55 | Marek Legéň | © 2017 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

A hoci by mohli tenisky, ktoré vznikajú v spoluprácach napríklad s rešpektovanými osobnosťami, streliť na internete za násobne vyššie sumy, zvyčajne im ležia doma v skrini či vo vitríne. Z času na čas si ich obujú a potom odložia naspäť.

Ľudí zvaných sneakerheads, teda nadšených zberateľov tenisiek, oslovujú ich príbehy. Namotávajú sa na ne viac než na výzor či funkčnosť obuvi. K tejto sorte fanúšikov patrí tiež Košičan Peter Hajduček (27), zakladateľ obchodu s teniskami Footshop, ktorý v ostatných rokoch víri vody mestskej teniskovej kultúry v Česku i na Slovensku. Sám vlastní okolo sto párov tenisiek.

Neprehliadnite

K exkluzívnym kúskom

Pred spustením predaja najnedostupnejších modelov tenisiek bývajú fanúšikovia ochotní kempovať pred obchodmi a čakať, kým to vypukne. Pri top limitovaných edíciách sa do distribúcie dostávajú len stovky či zopár tisícok párov, ako napríklad v prípade tenisiek, ktoré sa vyrábajú v spolupráci Adidasu s americkým raperom Kanyom Westom. Limitované kolekcie tenisiek dotiahol na český a slovenský trh obchod Queens Lenky Ondruchovej, ktorý sa orientuje na módu typu streetwear. Funguje od roku 2003 a v minulosti mal predajne aj na Slovensku.

V posledných rokoch je ťahačom exkluzívnych sérií obchod P. Hajdučka. Ako jeden z viac ako osemdesiatich predajcov na svete a jediný obchod v Česku a na Slovensku má možnosť ponúkať najväčšie teniskové klenoty od Adidasu.

Byť alternatívou pre mládež

Zdroj: Maňo Štrauch

Zakladateľ obchodu s teniskami Footshop Peter Hajduček berie podnikanie v tejto brandži ako spôsob vlastnej sebarealizácie. Peniaze a majetky nie sú pre neho prvoradou prioritou. Hovorí, že mal možnosť predať firmu, dostať sa k slušným peniazom, žiť si spokojný jednoduchý život a nebyť uponáhľaný. „Keby som mohol robiť čokoľvek, možno by som sa odsťahoval do Barcelony a robil by som tam to isté, čo tu. Alebo by som bol blízko toho, lebo to mám rád,“ uvažuje. Zamýšľa sa tiež nad hlbšou víziou biznisu. Chcel by pozitívne vplývať na mládež, aby mala alternatívu k chodeniu do barov či klubov. Inšpiráciou mu je napríklad barcelonská štvrť Macba, mekka skejterov. Uvažuje tiež o projekte so strednými školami. Prostredníctvom spolupráce s rôznymi úspešnými ľuďmi by študentom rád ukázal, že aj keď to niektorým v laviciach nejde práve najlepšie, i tak sa môžu v živote presadiť, ak si nájdu svoju vášeň a budú na sebe pracovať.(leg)

K biznisu s teniskami sa Košičan nasmeroval vďaka bakalárskej práci na vysokej škole 

Footshop začínal v roku 2011 ako internetový obchod. O tri roky neskôr otvoril kamennú predajňu v Prahe a koncom vlaňajška aj v Bratislave. Tržby firmy presiahli minulý rok dvesto miliónov 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Podnikanie