Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Igor Rattaj: Pokladnice by zo svahov mali zmiznúť

Napriek tomu, že je Igor Rattaj najväčším akcionárom holdingu Tatry mountain resorts (TMR), jeho vedenie by sa k nemu občas radšej nepriznávalo. Môžu za to kontroverzné výroky o tom, že „Rakúšania to nevedia robiť“ či citát o „smradení na zjazdovke“. Aj preto keď TREND požiadal finančníka o rozhovor, upozornil na to, že sa bude vyjadrovať len ako akcionár holdingu. „Keďže nie som v manažmente spoločnosti, tak ide iba o môj osobný vizionársky pohľad na lyžiarsky biznis,“ uviedol.

07.01.2018, 19:07 | Tomáš Vašuta | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 13

Strediská TMR zaviedli takú tradíciu, že rok čo rok zvyšujú ceny jednodňových skipasov pri pokladniciach. Za päť rokov to vychádza na 30 percent. Chcete sa úplne zbaviť ľudí, ktorí kupujú skipasy v pokladniciach?

Online svet je momentálne trendom, ktorý vládne svetom. Hlavne Amerika ukazuje to, že lyžovanie by malo byť niečo podobné ako členstvo v golfovom klube či fitnescentre. Malo by byť založené na ročnom poplatku, ktorý vám prináša rôzne benefity. Online predaj celoročných skipasov je cesta, ktorou sa chceme uberať.

Chcete ušetriť, keď sa zbavíte pokladníc, alebo chcete o zákazníkovi vedieť všetko? Ak totiž kupuje lístok cez internet, je ľahko čitateľný a vy ho viete ľahko identifikovať.

Aj prvé, aj druhé. Svet dnes funguje na online. Je to trend, ktorý sme nezaviedli my, ale ak dostatočne poznáme svojho zákazníka a ak vieme, ako sa správa v našich strediskách, vieme ho lepšie a adresne osloviť s ponukou šitou priamo na mieru. Druhá vec je reklama. Dnes sa robí oslovenie klienta adresne, kde klienta musíte vedieť identifikovať a ponúknuť mu niečo, čo ho nebude otravovať a zaujme ho.

Igor RattajZdroj: Maňo Štrauch

Máte údaje o tom, koľko ľudí si kúpilo počas minulej sezónny lístok cez internet?

Elektronické služby využilo zhruba 40 percent zákazníkov. Keď to porovnáme napríklad s Rakúskom, tam je to zanedbateľné, pohybuje sa to na úrovni do štyroch percent.

Uvažujete nad tým, že by pokladnice zo svahu zmizli?

Určite. Príkladom sú dnes letiská, kde sa ako pasažier sám musíte potrápiť s online terminálom.

Viete odhadnúť, kedy by k tomuto kroku mohlo dôjsť?

Už tento rok skúšame samoobslužnú pokladnicu GOPASS point, ktorá ponúka výhodnejšiu cenu, ako je na kamennej pokladnici. Uvidíme, ako túto novinku naši klienti prijmú. Ak bude ohlas dobrý, k zmene môže dôjsť už v najbližších sezónach.

Číňanov nám netreba

Mení sa národnostné zloženie zákazníkov na svahoch?

V posledných piatich rokoch sledujeme nárast slovenskej klientely, ktorá je teraz niekde na úrovni 65 až 68 percent. Začala pribúdať takzvaná „iná“ klientela. Na svahoch sa začínajú objavovať Angličania či Holanďania.

Čím si to vysvetľujete?

Pri Angličanoch zabrala reklama. Oni sú v princípe dobrodruhovia, ktorí musia za každou lyžovačkou letieť. Takže je im jedno, kam poletia. V Londýne sme skúšali aj menšiu kampaň a, samozrejme, medzi ostrovmi a Popradom funguje pravidelná linka, čo tiež zohralo svoju úlohu. My sa však pozeráme aj po exotickejších klientoch. Napríklad Číňanoch.

Neprehliadnite

Je to reálne?

Je to troška sci-fi, ale prečo nie. Keď to preženiem a poviem s humorom, tak Číňanov je toľko, že kým sa tu všetci vystriedajú ... (smiech). Výhodou tej krajiny je veľkosť trhu, ktorý vám otvára neuveriteľné možnosti, aj preto to chceme skúsiť.

Lyžovanie by malo byť niečo podobné ako členstvo v golfovom klube či fitnescentre 

Uvažujete nad tým, že by ste k nám vozili Číňanov?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 13

Rubrika Téma

Tagy lyžovačka, Tatry, Tatry mountain resorts, TMR, Vysoké Tatry