Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Igor Rattaj: Pokladnice by zo svahov mali zmiznúť

07.01.2018 | Tomáš Vašuta

Diskusia (13 reakcií) Pravidlá diskusie

07.01.2018 | Fero Slavik

Nejde o lyzovanie, sluzby, pocit, ustretovost, ide iba o prachy. Nic viac nic menej.

07.01.2018 | bozsky

Si pamatam, ako tento velkohuby tajtrlik tvrdil, ze pojdu Rakusanov naucit robit biznis v lyzovani. A prd z toho, lebo Rakusaci nie su tak lahko predajni, ako my a ide im v prvom rade o klienta, az po nom o prachy. Lebo vedia, ze ked vyhraju klienta, vyhraju ho nadlho.

08.01.2018 | Frank Black

Nebyt tohto tajtrlika, tak dodnes chodime do Rakuska s otvorenou hubou pozerat, ako asi vyzera poriadne lyziarske stredisko a stojime v rade na pomu (v lepsom pripade komunisticku 2-4 sedacku) pol hodinu.

Celosezonny listok za 200€, za tolko nepredavaju ani na dedinskej pome, ale ludia sa dokazu stale stazovat...

S Rakusanmi ma ciastocne pravdu, predaj listkov cez internet tam este zaziva dobu kamennu, dalsie veci s tym suvisiace ani nehovorim.

Vobec si nepotrpim na tie hluposti okolo, klidek s dedinskou pomou ma svoje caro, len ma prestalo bavit viac stat v rade ako lyzovat. No stale si raz za cas na nejaku vybehnem, zasadne cez tyzden.

08.01.2018 | Morris

Fero Slavik - jasne, ze ide o peniaze, o co ine ide v podnikani?

Bozsky - jedol si niekedy na rakuskom svahu? Asi nie, inak by si netvrdil, ze im ide o klienta. A ked v stredisku prsi, peniaze ti nevratia - zazil som to.

V prvom rade ide o biznis, treba zarobit co sa da a co najmenej nastvat ludi. Tak to dnes v sluzbach funguje.

Frank Black - ja si tiez Jasnu viac menej pochvalujem, ale kedy si tam bol ak si necakal v rade? To len za zleho pocasia, alebo mimo sezonu. Inak sa v Jasnej tiez caka.
Co mna na Jasnej najviac stve je nedostatok snehu, ktory tam uz je asi 3.sezonu po sebe. Aj ked napada, tak ho vyfuka do doliny. Toto stredisko je o lyzovani mimo upravene zjazdovky a je posledne roky bieda.

08.01.2018 | čézare

hosi kazdy podnikateľ podnika pre peniaze ak niekto narve 200 miliónov do strediska chce to spat v rozumnom case. Cely rozhovor som poctivo cital a je vidieť Rattaj trochu zmenil retoriku. Absolutne ma pravdu v tom ze najvacsi problem u nas su ľudia dobrý ludia v sluzbach. A ksi pozriete par dokumentov z Rakuska ako kedysi zacinali a ako teraz podnikajú zistite ten rozdiel. Neda sa rakusko s nami porovnavat ebo ako tvrdi nielen IR tam im sneh pada aj ked nepotrebujú. To je zakladny a dost podstatný rozdiel. To iste plati o horách veľkosť, nadmorská výska a pod.
Frank ma pravdu a suhlasim ,ze nebyt TMR lyžujeme na vlekoch z roku 1976 max lanovke z roku 1992 ...
vid Mala Lucivna, Martinske Hole, Cicnamy a podobne strediska kde zastal cas ...
Nikto nikomu nekaze chodit do VT a NT ... ja tam chodim pravidelne a rad ... napriklad cez tieto sviatky som bol aj vo vysokých aj teraz v jasnej a na lanovky sa vobec necakalo ... vsetko fungovalo ako ma ano a za toto si prevádzkovateľ má pravo pýtať peniaze ... Trh nastavi obraz nielen TMR ale aj ostatným podnikatelov v horách.... V Rakusku mam zjazdených top 40 stredisk viem to porovnat.... nezabudajte si pozriet ako vyzerali strediska 15 rokov dozadu v takom Rakusku ... aj vdaka nasim peniazom a celemu ost bloku mohli vystavat moderne strediská. Ani tam vsetko nefunguje na 100% ... len akosi su vsetci z toho paf ale ak pojdeme do detailu je to hlavne v rakusku o peniazoch... Sice lyzujeme na lepsich svahoch aj mame lepsie sluzby. ale týden v Rakusku stojí 250 Euro skipass a CELOSEZONNY v Tatrách 249 ...

08.01.2018 | BrunoBruno

+++

08.01.2018 | SAV_zamestnanec

Kto z Vas bol na lyzovacke poslednu dobu v Jasnej a vo VT? Ved to neni lyzovacka ale cakacka a ked sa uz vyveziete , tak Vas cakaju len neupravene svahy a ladova plocha bez snehu...Nie dakujem. Nehovoriac o "kvalite" hotelov TMR, kde modernizacia zostala v 90tych rokoch (Tri Studnicky), komunizmus pozostatok (Grand Hotel Jasna aj vo VT) nehovoriac o mizernej urovni gastro za astronomicke ceny (Zlaty bazant a Julius Meinl ako standard na vsetkych prevadzkach) dalo by sa pokracovat ale je to zbytocne, nakolko TMR ma stale novu a novu klientelu, ktorej to zjavne nevadi.

08.01.2018 | Tsugaru

Pamatam si na clanok, v ktorom tento hochstapler hovoril, ze Rakusaci biznis s lyzovanim nevedia robit (nerobia to totiz tak ako v Colorade). Povedal som to rakuskym kolegom a spolu sme sa dobre zasmiali.
S touto infomaciou v pamati som si precital tento rozhovor a nenasiel som informaciu na zaklade ktorej by som si bol mohol zmenit nazor na neho.
Je to vychodoeuropsky postkomunisticky zlatokop, ktory pri presadzovani svojich projektov nehladi doprava ani dolava. Rakusaci budu asi vediet preco mu nepredaju stredisko o ktore uz roky ma zaujem.

08.01.2018 | cpa

Pán Rattaj asi nikdy pochopí, že to, v čom jeho biznis model nikdy Rakúsko nedobehne, je ten "human touch". Že zamestnanci, ktorí pracujú pre svoju obec, región, či vlastnú krčmičku, a sú usmievaví a ochotní, hoci je to aj pretvárka, a vyvolajú úplne iný dojem, ako zamestnanci, ktoré sú len číslo vo veľkom stroji na peniaze a nepovažujú firmu aj za svoju. Hoci jeho investíciám v istom zmysle fandím, vyžaduje si u mňa vysokú mieru tolerancie takmer každá interakcia s jeho zamestnancami - či už s predavačkou lístkov v Lomnici, ktorá ma zhučí za nepresnú objednávku, či už s čašničkou vo Von Roll v Jasnej, ktorá drzo odvrkuje hosťom, čo všetko z uvedeného na jedálnom listku nemajú, alebo vlekárom v Jasnej, ktorý ma zhučí za premanentku zle nahratú jeho vlastnou firmou. Keby si nainštaloval v tých svojich strediskách jednoduché mašiny so smajlíkmi, na zisťovanie spokojnosti zákazníkov s obsluhou, možno by sa všeličo dozvedel, nepotreboval by na to ani gocard.

09.01.2018 | čézare

ok takze za to ze ludia v lominici frflu a v jasnej teiz za to moze p.Rattaj? ludia pochopte zakladnu vec. v rakusku vlastnia strediska rodinne firmy a rolnici z celeho okolia. v tirosku su radi ze maju turistov a maju z coho zit ... ked tam neboli strediska vid dokument: https://www.youtube...
U nas su to v TMR zamestnanci a ich pristup... je jedno kolko im zaplatite frflat budu vzdy. Tak isto klamat a posielat a vozit kamosov zadarmo na lanovkach ... skratka neda sa to porovnavat ...

06.10.2018 | Laborec

Davas tu dokuent z 50-tych rokov a porovnavas so sucasnostou, aka zmena nastala ??
Po druhe: Davas priklad, ze preco sa Rakusania ovela lepsie spravaju k zakaznikom.... SAK PRAVE O TO IDE.
Ze ich fungujuce firmy nevlastni jeden clovek, ale miestni ludia.
Viac menej cely tvoj prispevok je taky onaky..

08.01.2018 | HromBlesk

Rattaj je Rattaj. Najprv nakydá na Slovákov ako hostí ktorí len od rána do večera lyžujú a nejdú sa najesť do predraženej chaty. potom sa teší v tomto článku že Slovákov je čím dalej viacej. Vy čo poznáte Alpy lepšie ako zo Sememringu....kto parí na hoteloch restikácha a baroch v Alpách do noci...no Slováci Cesi Holandania..nie Nemci, nie Rakusáci tí dajú jedno pivo a idú spať. Cize Rattajko už si sa spamätal, sústrediť sa na domácu klientelu má zmysel. NAčo Holandania, načo angličania...doma je dosť silných klientov.

Ze nie je personál??? Ale je len im dajte to čo majú v Alpách pojdu za menej..ak dostanú tí ludia 1300-1600 tak zostanú doma. Mal som debatu s dvom casníkmi z TR Teplíc. A my spotrebitelia si musíme uvedomiť že ich musíme v cene zaplatiť. TO nejde mať polievku za 1,5 EUR a dobrú obsluhu. TO nejde pivo na 1 EUr a očakávame top časníka. Tak to je aj my musíme akceptovať vyššiu cenu.

Kto okrem TMR tu investuje??? Donovaly nemajú 15 rokov novú investíciu, detto Vrátna, Spalená 1 sedačka, čosi na ORave a skončili sme...Dané je to aj prírodnými podmienkami ale moc sa tu nedeje.

06.10.2018 | Laborec

Ked chcem ist do lyzovat Jasnej raz za rok - ako si mam kupit listok? S Gopasmi nech ide do..

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.