Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šéf Kauflandu: Plat nie je žiadna motivácia, rýchlo si naň zvyknete

17.03.2018, 14:04 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

Patrí k najdravším obchodným reťazcom na slovenskom trhu.

  • Tlačiť
  • 7

Rubrika

Podnikanie

Tagy

Kaufland, plat

V ceste na absolútny vrchol, pokiaľ ide o obrat, mu stojí iba britské Tesco a sesterský diskont Lidl. Aktuálne má šesťdesiatpäť obchodných domov, ale aj neutíchajúce expanzné chúťky. Masívne investuje aj do reklamy a predvlani po prvý raz pokoril miliardovú hranicu tržieb. Svoju budúcnosť nevidí v predajniach v nákupných centrách. TREND sa zhováral s generálnym riaditeľom slovenského Kauflandu, nemeckým manažérom Paulom Paulsom.

Kaufland aj Lidl patria do nemeckej skupiny Schwarz. Obaja si stojíte za tým, že nespolupracujete. Je to skutočne tak?

Úplne. Nemáme ambíciu spolupracovať. Takto to rozhodol Dieter Schwarz pred päťdesiatimi rokmi a myslím si, že to bolo veľmi dobré rozhodnutie. Obe firmy môžu pôsobiť samostatne a konkurovať si.

Neprehliadnite

Neexistuje ani neformálna dohoda, že si nebudete liezť do kapusty?

Nie. Máme odlišnú stratégiu. Pozrite sa na filiálky. Lidl ich stavia do tisícpäťsto štvorcových metrov, my od dvetisícpäťsto. Lidl má v sortimente do dvetisíc produktov, my jedenásťtisíc potravinových položiek, obslužné pulty a samoobslužné pokladne. Koncesionárske plochy, ktoré u nás dopĺňajú sortiment, sú v Lidli veľmi zriedkavo, aj to mimo predajne.

Čím je pre vás koncept Lidla inšpiratívny?

Nedávno som bol v jednej predajni v Bratislave, ktorú otvorili po prestavbe. Umiestnili v nej ovocie a zeleninu ku vchodu, my to robíme od nášho príchodu na Slovensko takisto. Pozrite sa na nové fasády Lidla, vyzerajú kvalitne. Ani my nemôžeme zostať pri betónových fasádach, ktoré sme mali pred pätnástimi rokmi.

Lidl je na Slovensku jediný čistý diskontér. Je tu miesto pre ďalšieho takéhoto hráča?

Miesto je vždy, len nový hráč musí byť silnejší. Viaceré nemecké diskonty vraj rozmýšľajú, či prísť na Slovensko.

S diskontnými cenami už pracuje každý reťazec. Aké miesto majú v Kauflande?

Na rozdiel od typických diskontov prenášame tento koncept na väčšiu plochu. Máme tie isté produkty aj ceny, no širší výber tovaru a navyše aj obslužné pulty.

Na konci februára ste uzavreli finančný rok. Aké je medziročné porovnanie?

Pozitívne. Tržby nám rástli o jednociferné percento. Zisk bol len o trošku vyšší, keďže sme investovali až šesťdesiat miliónov eur.

Kam smerovali investície?

Rozšírili sme logistické centrum v Ilave o sklad ovocia a zeleniny, zmodernizovali sedem predajní, ďalším urobili facelift. Tento rok plánujeme zvýšiť investície na viac ako osemdesiat miliónov eur.

Pôjde opäť najmä o rekonštrukcie predajní alebo zrýchlite tempo expanzie?

Budeme expandovať i modernizovať. Opäť potrebujeme rozšíriť sklad aj centrálu.

Myslíte si, že tromfnete tržbami Lidl?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 7

Rubrika Podnikanie

Tagy Kaufland, plat

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.