Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rýchlostné cesty regiónom pomohli. Akurát nevieme, či sa aj oplatili

03.04.2018 | Michal Lehuta

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

28.03.2018 | Roman Kanala

Rýchlostná cesta "R1" rozhodne mohla a mala byť lacnejšia. Navýšenie bolo dosiahnuté pokútne. Najprv sa skrátil termín, aby sa navýšila cena. Potom sa ukrojilo z parametrov, aby sa znížili náklady a zisk bol ešte navýšený. Napokon sa zbytočnosťami cena ešte navýšila, napríklad zvodidlá po celej dĺžke, ktoré ani na rovine neumožňujú vozidlo s poruchou odstaviť mimo telesa cesty. Odstavené vozidlo zasahuje do jazdného pruhu. Táto tzv. "R1" je tak vyslovene nebezpečná.

Hodnotenie tzv. "R2" Útvarom hodnota za peniaze je inzitné a nekvalifikované, pretože obsahuje pozitívnu spätnú väzbu:
https://blog.etrend...
https://blog.etrend...

Úskalia ekonometrických modelov sú v ich jednoduchosti a blackboxizmu. Preto by nemali byť základom politických rozhodnutí. Úlohu treba prepočítať aj inou metodológiou a až v prípade zhodných výsledkov vyvodzovať závery pre politické opatrenia:
https://blog.etrend...

Najväčším problémom je vadné trasovanie, lebo všetko na Žilinu. Autor označuje najpotrebnejší tunel v krajine prívlaskom "predražený", pritom je lacnejší, ako zbytočná vodná cesta s tunelom cez Hričovskú priehradu, ktorú si tam presadili Choma s Blanárom.
https://blog.etrend...

29.03.2018 | Brian Henrich

Nepochybne sa koncesionar investujuci do R1 medicasom refinancoval z povodne kalkulovanych urokovych sadzieb znacne nizsie - fakticky synchronne s klesajucim vynosom platcu koncesie t.j. Slovenskej republiky. A rovnako nepochybne koncesionarska zmluva neobsahuje ziadnu moznost revalvacie a pripadnej fixacie dosiahnutych sadzieb zo strany statu na uroven koncesionarskych platieb lebo ved naco ...Hoci mame urcite aspon ake take analyticke utvary keby aj len NARDAL ktory riadi financovanie a refinancovanie statneho dlhu ale to by bolo poiticky nepriechodne lebo ved ako by potom zhotovitelia dosiahli na svoju ryzu.
Ale o tom zatial ziadne obcianske hnutie, prezident, opozicia, masmedia nehovori. Su krajiny kde by sa uz aplikoval paragraf typu porusenie povinnosti pri sprave majetku statu (rozumej rozpoctovych prostriedkov).

29.03.2018 | Roman Kanala

Bol by blázon, keby sa nebol refinancoval. Vtedy pred 10 rokmi boli komerčné úroky 8-9% a teraz pod 1%. Pri 4 miliardách eur to dá celkom slušný balík.

03.04.2018 | nicco

Co sa Nitry tyka, tak jej nepomohla R2 ale birmovany komunista, ktory tam dotiahol R2 aj Jaguar. Nieco podobne "vymyslel " svojho casu Pociatek, ze bude dialnica s 15 tunelmi priamo na Donovaly. To aby sa Basternak s Kocnerom mohli pohodlne presuvat z BA vily priamo do apartmanu na Donovaloch a nemuseli sa stresovat v kolone za chudobou vo Feliciach. Kalinak im chcel este aj rychlost zvysit na 150kmh, aby stale nevyvolavali na dopravne, ze Nas clovek. Podobne dialnica z Nitry sluzi na pohodlny presun nitrianskej enklavy Smeru - Bodor, Jahnatek,... Tak ako bola za Meciara vybudovana dialnica zo Ziliny, Trencina,.... smerom na BA. Ostava len dufat, ze aj Kapitan sa tiez potrebuje pohodlne presuvat a aj Juh sa docka nejakej sirsej cesty.

03.04.2018 | Roman Kanala

Cez Nitru vedie tzv. R1. Tzv. R2 mala byť skratka Brno - Trenčín - Prievidza - Zvolen - Lučenec - Košice, aby sa náhodou neujal názov "južná trasa", lebo potom by ľudia mohli ľahšie porovnávať žilinskú cestu s južnou. A tak vysloviť D1 je jednoduché, ale D1+R1+R2 je zložité.

Že tú cestu presadil Fico je fakt. On toho chcel spáchať omnoho viac, aj úseky žilinskej D1 mali ísť cez PPP, aby sa rýchlejšie nabalil. Potom mu to stopol Fígeľ. Ale pri Nitre sa nabalil aj jeho brat, ktorý tam niečo patlal na mostoch.

S Kapitánom je to zložité. Nepostrehol som žiadne jeho vyjadrenie ohľadne preferencií výstavby. Jeho dilema je, podporiť slotovské tunely okolo Žiliny, ako správny predák tej najnárodnejšej strany, alebo hlavný ťah cez Zvolen a Lučenec, ako rodák. Pôvodom kapitán je síce z Revúcej, ale tam žiadna cesta nevedie a nepovedie. Po vytunelovaní Štátnych lesov tam už nežije. Nemyslím si, že by mal na odbornú analýzu optimalizácie trasy podľa potrieb a maximálneho úžitku za peniaze.

04.04.2018 | HlasNaHlas

-:)

09.04.2018 | Laborec

Cely clanok flagrantne zly..
Od vychodzich parametrov (23 % nezamestnanost na juhu stredneho a juhozapade vychodneho SR), cez nespravne logicke usudky (rychlostna cesta nepomoze, lebo nie su ludske zdroje - pritom presne opacna logika je realitou: nie su ludske zdroje/odchadzaju, lebo nie je rychlostna cesta), az po vyslovene urazlive vyjadrenia (hladove doliny).
Pritom meno Lehuta mam zafixovane, ze v Trende posobi uz nejaky ten rok. Po tych rokoch by som cakal viac fundovane clanky.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.