Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Maturita? V Kanade ju nepotrebujú

22.04.2018 | Barbora Dobó

Diskusia (24 reakcií) Pravidlá diskusie

22.04.2018 | bozsky

SUPER!!!
Clanok ospevujuci co najnizsie naroky na studentov od, prekvapivo, studentky :-D :-D :-D :-D :-D

Mlada dama by si mohla nastudovat napr toto:
https://globalnews....
https://www.huffing...
https://news.vice.c...

Je "super" nerobit prijimacky na vysoke skoly, ale len pre tie vysoke skoly, lebo si pytaju vysoke poplatky za studium a radi zoberu hocijakeho hlupaka, ktory je ochotny im rocne platit za predmety, ktore su bezvyznamne pre akekolvek pracovne zaradenie do buducna.

Kvanta "politickych vedcov" a podobnych super odbornikov bez realneho uplatnenia, to je presne to, co nam na Slovensku chyba.

22.04.2018 | youri

Ale no tak. Mlada dama? Ved stravila nejaky cas v Kanade. Takze najprv sa jej treba spytat, oslovenie akym osobnym zamenom uprednostnuje. Takto bigotne prepokladat jej gender, ze sa nehanbis.

22.04.2018 | Emasculate

Sudruzenko, mlada dama zrejme ziaden spanok nestrati z toho ze ju argumentacne rozdrtil zadubenec pre ktoreho vzdelanie znamena v jednom case na jednom mieste odrapotat nejake nabiflene suvieta na dokaz coho dostane opiectakovany papier ku ktoremu bude pd toho momentu utekat pokazde ked mu zivot ukaze aky je neschopny, netalentovany a nepouzitelny na cokolvek uzitocne.

22.04.2018 | bozsky

:-D :-D :-D :-D :-D

To hodnotis seba?

22.04.2018 | @@@

ja si myslim ža kanadske alebo aj americke školstvo a je rovnakym prinosom pre deti asi tak ako naše dokonca by som povedal že je väčšim prinosom pre tych ludi ako naše ...naše škoôstvo stojace na tom naučme deti všetko aj to čo nechcu aj nasilnou formov je nezmysel .... deti aj študenti by sa mali učiť to čo chcu a nie to čo nechcu ...učenim deti toho čo nechcu vlastne vyhadzujeme nezmyselne peniaze a prave toto robi slovenske školstvo kde väčšina penazi konči v odpadok lebo učiť len tak lebo chceme napriklad natlačiť detom dejepis je nezmysel a ked tam natlačime peniaze a vysledokom je že len 20% z toho ma uspech 20% deti si z toho akotak niečo odnesie a zvyšok to zahodi za hlavu a hned po škole už nemaju ani ponatia o čom sa tam učili tak načo sa to učia ?...načo je tak drahe školstvo ked 80% penazi z toho konči v koši su to len zle minute peniaze .....preto system dnes je potrebne zmeniť sme v 21 storoči a dnes maju ludia aj ine možnosti vzdelavať sa alebo naučiť sa niečo čo chcu a nepotrebujeme ich učiť niečo čo nechcu .....ked sa pozrieme do historie tak vtedy sa ludia učili mnohe veci aj preto že ine možnosti nemali dostupnosti knižnic neboli take potom sa to vyvojom zlepšilo ale dnes sme v dobe internete a nie je potrebne určite veci učiť ked k nim sa možu bez problemov dostať deti kedykolvek a naučiť sa .....ale oni nechcu ani to tak načo do toho ťahať štat nutiť deti a vyhadzovať takto peniaze do koša len aby sme mali vysoky stav učitelov škôl a tried a minali na to ročne nejakych 3,5mld eur ......da sa urobiť jednoduhšia forma ....prva vec je naše školstvo je dlhe zbytočne zavedeny 9 ročnik ktory sa zaviedol v 90tych rokoch je nezmysel a preto ho treba zrušiť dalšia vec je aby zakladne školstvo malo pre deti informativny prinos čiže oboznamiť deti s niečim z nejakymi novymi predmetmi kde dieta a vlastne aj jeho rodič zisti čo mu ide najlepšie a potom nasledne na strednej škole si vyberie predmety o ake ma zaujem a aku formu daneho predmetu ma zaujem ....tu formu tušimže maju američania ked si možu vybrať stupen zataže učiva napriklad na matematiku bud zakladnu strednu alebo najvyšiu to iste by sa dalo urobiť aj na slovensku a to už na strednych školach ako som pisal zakladne školy by mali byť urovnov oboznamenia deti o danych predmentoch aby si na strednych vybrali tie o ktore maju najviac zaujem a na vysokych školach kde sa špecializuju na danu oblasť ktora im ide najlepšie a nie ako dnes kde nutime niekoho kto nema zaujem o dejepis aby sa to učil aj na silu pričom napriklad je doby vo fyzike ale ta musi u neho ustupiť do uzadia lebi mu nanutime dalšie hodiny dejepiu len aby vedel zo všetkeho niečo a nakoniec nevedel nič najlepšie ...je lepšie preto aby danny jedinec vedel niečo najlepšie a tie ine veci až tak aby sa nimi nezatažoval a zamerial sa len na svoj ciel ....a tym padom k tomu aj prislucha to aby sa neučilo tolko predmetov na školach ked študent alebo žiak o to nema zaujem nech sa to neuči nie sme v komunizme (aj ked niektory kapitlaisti sice vyhlasuju že su kopitalisti a volaju po slobode v tomto su diktorori ktory slobodu pre študnetov nechcu ) aby sme nutili niekoho učiť sa niečo čo nechce ale učme ich to čo sa učiť chcu aby sme radšej mali špičkoveho fyzika aj ked nebude vedieť kde sa nachadza usa alebo nebude vedieť kto bol havel ako ked budeme mať masy ludi ktory to sice vedieť budu ale ich nalosti ani z dejepisu ani zemepisu a ani z fyziky nebudu dostatočne dobre nato aby boli špecialisti kedže všetko budu vedieť len povrchne presne tak ako to dnes uči naše školstvo kde mnohi sice maju všeobecny rozhľad ale nemaju nič čo by vedeli lepšie ako ostatny alebo vyše 90% ludi

22.04.2018 | bozsky

Nase skolstvo ma oproti tomu "liberalnemu" americko-kanadskemu jednu obrovsku vyhodu: studenti su nuteni sa naucit vyberat podstatne z mnozstva balastu. Presne ako v pracovnom procese - dostanes od sefa kopu informacii a ty musis urcit, ktore su podstatne a ktore su ten balast, ktorym natahuje zbytocne meetingy/call-y/... Kazdy, kto robil v korporacii, to pozna, hlavne conf cally, kde je pritomnych xy ludi a skoro vsetci to maju na hlasitom odposluchu a robia si svoje, dokym ich neupozornia, ze by mali povedat aj oni nieco.

Memorovanie podporuje rozvoj mozgu. Je vedecky dokazane, ze pre ludi je dolezite sa ucit veci naspamat. Aj tych nepodstatnych. Tu je len jeden z clankov, ktory sumarizuje memorovanie:
http://www.bestcoll...

Deti by sa mali ucit, co chcu? Deti a casto aj studenti su hlupi. A keby si im dal na vyber, co sa chcu ucit, NIKTO by si nevybral pravopis, malokto chemiu, matematiku, fyziku, ... Vsetci by si vybrali nejake hluposti, s ktorymi urcite v blizkej dobe pridu "liberali". Ale v Bratislave uz mame 1 "liberal arts college" - www.bisla.sk. Co poznam jej absolventov (10 ludi), tak polovica robi v mimovladkach platenych z US, polovica robi v korporaciach pozicie, na ktore netreba titul. Naozaj uspech!

Specializacia prebieha na strednej odbornej skole, alebo na vysokej skole. Tie tvoje priklady su uplne mimo. Bezne si na gymnaziach v 3. a 4. rocniku studenti volia predmety, ktore su im blizke. Ja som si tiez mohol vybrat a vybral tie, z ktorych som maturoval. Takze nie, nemusi "fyzika ustupit dejepisu", no pre vseobecny rozhlad je dolezite, aby mal clovek aspon zaklady z kazdeho.

Spickovy fyzik sa stane spickovym fyzikom na vysokej skole, nie na strednej. Zase uplne hlupy priklad. Stredne skoly nemaju vybavenie (ani v USA!) na vychovanie spickovych fyzikov, no napr. nase vysoke skolstvo ma podmienky na vychovanie kvalitnych fyzikov, matematikov, informatikov, ... A presne tam sa to ti studenti ucia a nasledne sa to snazia pretavit do reality.

Co by som vycital nasemu skolstvu je malo predmetov, ktore pripravia ziakov a studentov na realne uskalia zivota. Napriklad by som na strednej skole plosne zaviedol predmet financnej gramotnosti a prakticke cvicenia z podnikania. Taktiez vysokoskolaci - odbornici na informatiku maju problem si vypytat za svoju pracu adekvatnu placu, lebo im to nikto nevysvetlil. Pre ucnovkarov by toto bolo velmi, velmi potrebne, lebo prave oni su tou najzranitelnejsou skupinou, no s najvacsim potencialom samostatne zarabat.

Skus nabuduce skocit na nejaku skolu, ked sa k nim tolko vyjadrujes. Ja som si par rokov na univerzite oducil a najodstrasujucejsie zistenie bolo to, ze studenti si sami dobrovolne vybrali smer, ktory sa im nechcelo studovat. Na otazku, co chcu robit mi 20-rocni odpovedali, ze este nevedia. Najcastejsie odpovedali, ze by chceli cestovat po svete. Asi len 10% malo realny zaujem o smer, ktory si vybrali.

22.04.2018 | LPB

+

22.04.2018 | @@@

opať si nepochopil ....vyber do určitej miery čiže niektore predmetny by boli spoločne ine by si vybrali ....po dalšie špecializuje som myslel len na vysokej škole je jasne že mlady ludia ani sami nevedelia čo chcu robiť to je mi jasne ....lenže ja som popisal zakladnu a strednu aby sa učili to čo ich najviac bavi a nie aby si vybrali zameranie .....skratka ked niekto ma radšej zemepis ale nechce dejepis nech si vyberie zemepis ..... lebo človek ked ma o niečo zaujemj uči sa ovela rychlejšie a dokaže zvladnuť viac veci to ale neznamena že jeho pamet nie je alebo nie je možne ju zatažiť rovnako ako si popisal ty ...to len ty si mysliš že froma vyučby ma byť nizka a to je ten problem preto aj pišem aby si mohli vyberať podla formy naročnosti čiže ak niekto chce naročenjšiu matematiku nech si vberie to iny nema rad matematiku tak nech si vyberie len zaklady ...........to čo popisuješ ty je prave ten nezmysel našho školstva kde 70 až 90% mladych ludi na nejakeh strednej priemyslovke nejavi o danny odbor ani zaujem a tych 70 až 90% tych deti alebo študnetov nakoniec toto v živote ani vykonavať nebudu tak načo sa to učia ?...načo take masove minanie peniaze na veci alebo ludi čo nemaju o tom zaujem potom všetci nadavaju že je malo penazi v školstve ak budeš učiť študnetov a deti len to čo chcu možeš ich naučiť viac a za menej penazi lebo sa nebudu peniaze minať na veci ktore nie su zaujmom študnetov ani deti .....a toho čo si pisal že si učil na univerzite ....oki chod teraz zožeš 100 mladych ludi vo veku 25 rokov a daj im 100 otazoz bežnych zo strednej školy som zvedavy kolky by z toho vyšli dobre kolky by zlyhali na bežnych otazkach a to hovorime o bežnych otazkach tak načo sa to uči ked to nebudu vedieť ....ja som pracoval z mnohymi mladymi študentoami vysokych škôl bol som mnohokrat prekvapeni že mnohe veci neovladaju nemaju ani tušenia o niečom aj ked chodili už do 3 alebo 4 ročnika na vysokej škole a to som sa ich pital bežne veci učiace sa na zakladnej alebo strednej škole a oni to nevedeli ako to ?....takto len miňaš peniaze na niečo z čo ma nulovy vysledok je to neefektivne .....učiť ludi vela aby nakoniec nevedeli nič ....ja som nazoru čiť ludi menej a učiť ich to čo maju zaujem aby aspon v niečom boli dosť dobry ......ty voliš prvu cestu preto vysedok je taki aki je a to znamen priemerny ludia ....ja volim druhy spôsob s tym že par percent možno 10 alebo 15% budu špecialisti a ti ostatny budu aj tak tam kde ten tvoj priemer ....a prave v tom ma usa a kanada krok v pred oproti europe kde sa zatažuju ludom mozgy často nezmyselnostiami .....a ešte jedna perlička na koniec raz som sa pital 22 ročneho vysokoškolaka či vie kedy bola nežna revolucia ...on povedal že nema ani tušenie čo to je .....to je tvoje genialne školstvo kopec penazi v r.ti ......

22.04.2018 | bozsky

@@@ - este raz a pomaly DETI SU HLUPE!!! robia hlupe rozhodnutia na dennej baze. je na rodicoch a uciteloch, aby ich usmernili. das im moznost vybrat si predmety, ktore ich bavia, vyberu si v drvivej vacsine sprostosti, ktore nebudu pre ich buducnost prinosne.

ty mi chces nebodaj povedat, ze 6 rocne, alebo 10 rocne dieta vie povedat, co bude chciet v buducnosti robit?! vazne? :-D :-D :-D :-D skus urobit anketu, odpoved bude najcastejsie asi "jutjuber", lebo teraz je medzi detmi popularne pozerat trendy videa a snivat o tom, ako budu robit to iste.

forma vyucby nema byt nizka, ma byt vseobecna. lebo vseobecna vyucba otvara dvere pre deti, aby si neskor mohli vybrat, kam chcu ist. btw. ako si to predstavujes, tu tvoju "zakladnu skolu uc sa co chces"? ked ti z triedy 30 deciek povie, ze chce kazde nieco ine, ako zabezpecis kvalitnu vyucbu? ako zabezpecis vyucovaci pomocky? ako zabezpecis, aby si mal dostatok ziakov, ktori budu chciet to iste, aby si naplnil uvazok vyucujucim? daj nejaky ekonomicky prepocet, lebo nie to, co tu mame, ale tvoja fantasmagoria je nieco ekonomicky tak neefektivne, ze o tom radsej len snivas.

ale koho je problem, ze studenti na priemyslovke nejavia zaujem o predmety? kto za nich rozhodol, ze idu niekam studovat nieco, co ich nebavi? predstav si, ze poznam vela ludi z priemysloviek, ktori robia presne to, co vystudovali. ale poznam aj kvantum vysokoskolakov, ktori nerobia ani nahodou to, co vystudovali. to mas ale vzdy a vsade. ja som vystudoval okrem ineho informatiku a pred 10 rokmi som si povedal, ze stacilo, ze sa uz nechcem hrabat v kompoch, kodit, riesit same problemy. teraz robim nieco diametralne odlisne a okrem ineho som si urobil vyucny list, lebo ma bavi remeslo. boli to vyhodene peniaze na moje vzdelanie? neboli, lebo kazde vzdelanie ta nejako formuje a otvara ti obzory.

ty napriklad neovladas ani nahodou gramatiku. nic ti nehovori spravne pouzivanie predloziek, i/y taktiez davas velmi nahodne, este raz - vdaka tomu vseobecnemu vzdelaniu a kvantu informacii sa naucili vybrat to pre nich podstatne v tom case a mieste a mohli sa pohnut dalej. ty si nebodaj pamatas uplne vsetko, co si sa ucil v praci, v ktorej si bol 10 rokov dozadu? (ak si niekde v tom case uz pracoval a nebol student). ja som zacal podnikat v roku 2000 a naozaj si nepamatam, ako by som dnes riesil bezne denne pracovne problemy, ktore som mal vtedy v malicku. posunul som sa dalej, inde a nepotrebne som vytesnil. taktiez by som uz nezahral podobne sporty, ako kedysi, ked som hraval zavodne, lebo mi chyba cvik a taka ta hracska inteligencia, ktoru nadobudas len pravidelnym drilom a zabudas ju, ked prestanes hrat. je to bezny proces, nie chyba systemu.

stale sa podla teba bavime o zakladnej skole - AKO chces v tak mladom veku urcit, v com bude to dieta o 10-20-50 rokov vynimocne? NEDOKAZES!!!! napriklad teraz sa mi stazoval kamarat, ze mu syn za rok a pol narastol v puberte o 25cm a ze ho uz nebavi futbal a chce hrat basketbal. podla teba by nemal sancu sa rozvijat inym smerom, lebo ty si mu ako mladsiemu urcil, ze bude futbalista a bodka.

lebo pre 22 rocneho nie je nezna revolucia podstatna!!!! ani pre mna nie je podstatna, aj ked viem, kedy bola, no pytas sa veci, ktore nikoho nezaujimaju a netrapia.

USA a Kanada su tak strasne voci Europe popredu, ze LEN 27% VYSOKOSKOLAKOV PO SKONCENI PRACUJE REALNE V ODBORE, KTORY VYSTUDOVALI!!!!
https://www.washing...=.a58a254d5d56
a to si za to studium platia kvantum penazi. kolko je to kvantum? 4-rocna statna college stoji studenta z toho statu, v ktorom studuje v primere cez $9.000/rok. pre studentov z inych statov je to cez $20.000/rok a top 100 sukromnych vysokych skol stoji v USA cez $50.000/rok!!! a len 27% studentov neskor pracuje v obore.

ja praveze nepredpokladam, ze z ludi dokazem urobit genialnych vedcov. ja predpokladam, ze 99% ludi v dnesnej dobe nema na to, aby boli vedcami, nieto este genialnymi a cez 90% nema na to, aby slobodne vykonavali podnikanie bez toho, aby im niekto zadaval pracu. preto je podla mna dolezite, aby tito ludia mali vseobecne vzdelanie!!! tu je krasne vidiet, ze okrem pravopisu ta nenaucili ani rozumiet pisanemu textu. prave ty si ten, ktory tu basni o tom, ako kazdy moze byt v niecom vynimocny a preto by si mali sami vyberat svoje predmety. si prave poprel vsetko, co si tu doteraz vypisoval. si krasny priklad toho, ako v tvojom pripade zlyhalo slovenske vzdelavanie.

22.04.2018 | @@@

nepisal som o 6 alebo 10 ročnych čitaj poriadne čo pišem pisal som že zakladna škola ma služiť na oboznamenie sa deti z predmetmi aby oni aj ich rodičia ja učitelia vedieli čo ich najviacz zaujem to neznamena že už tam by si všetko vyberali ...vlastne nepišem že všetko si maju vyberať ale určite predmety ...... toto je zbytočne ty chceš stale rozrvať v tom bordeli čo je dnes takže nadalej mame vyhadzovať 3,5 mld eur ročne na školstvo ktore je neefketivne ba čo viac učitelia chcu dalšich 400 milionov naviac ,....no ano krajina ktora bude mať čim dalej tym viac dôchodcov a vydavky na dôchodky aj zdravotnictvo bude radšej ako na tieto veci vyhadzovať peniaze na neefektivne školstvo ....no super hlavne že budeme mať priemernych ludi ktory budu vedieť z každeho rožka troška ale celkovo nič .....ale povyšme učitelov na bohov a aj cele školstvo lebo sme v 21 storoči ale niektory ako ty zaspali dobu a stale ostavaju v 19storoči ako aj naši učitelia na školach ktory sa nedokažu preniesť cez toho že by ich polivicu mali prepustiť kvoli tomu a aj by sa ušetrilo ....takže radšej viac minajme na tieto veci a potom nadavaj že platiš vyššie dane alebo navrhuj riešenie aby sa dôchodcovia uspromnili s nižšimi dôchodkami ....a ešte k tym američnaom čo si pisal že 27 % z nich pracuje v obore ...je to irelevantne lebo median mzdy vysokoškalaka v usa je o 45% vyšši ako median pre všetkych zamestnancov v usa ....takže učel to aj tak splnilo

23.04.2018 | bozsky

@@@ - ale podla akeho kluca tvrdis, ze je to skolstvo neefektivne?!?! uved fakty, dokazy, nieco, cim vies podlozit tvoje tvrdenia, lebo zatial su to len prazdne slova a tvoje dojmy.

btw tvoja modla, USA ma len 27% vysokoskolsky vzdelanych studentov (Master = Ing, Mgr, ...) pracujucich v obore a na Slovensku, s prekvapenim, je to 2x tolko :-D :-D :-D
https://www.noviny....
toto su fakty a dokazy, ktore si ty doteraz ani raz nepouzil.

spajas tu 2 uplne nespojitelne veci a mas v tom hokej. chces zabezpecit viac porodov? treba robit pronatalnu politiku. podporovat pracujucich rodicov, aby si mohli dovolit mat 3, pripadne viac deti. co inak v ostatnej dobe v BA vidam dost casto. ale je uplne bezpredmetne to tu spominat, lebo 1 kvalitny zakon dokaze vyrazne zmenit demografiu o 20 rokov. ak sa vlade bude chciet a nema to nic spolocne so skolstvom.

celkovo sa maju naucit na strednej/vysokej skole. zas tu zavadzas, lebo tvoje tvrdenia stavias na vode. podloz tvoje tvrdenia nejakymi vyskumami, alebo HOCICIM!!!!

co sa ucitelov tyka, som za poriadne sito, nech nekvalitni odidu robit hocico a zvysenie platov na uroven, aby aj tie zaujimavejsie povolania vedeli prilakat profesionalov na stredne skoly ucit. ale celkovo by sme na tomto neusetrili, nakolko nie sme Grecko, kde maju 3 deti na 1 ucitela. kde by sme mohli usetrit, je zuzenie verejnej spravy, zlucovanie dedin a pripadne aj miest do vacsich celkov. je nemyslitelne, aby kazda r-i-t mala vlastneho starostu a vlastny urad plny uradnikov, ktori su o par sto metrov duplicitne zamestnani pre inu samospravu.

ale nie je to irelevantne, potvrdzuje to prave moje tvrdenie, ze clovek by sa mal vzdelavat vseobecne na zakladnej, pripadne strednej skole ak ide na gymnazium, lebo pokial by bol od malicka uzko specializovany, celil by daleko vacsej hrozbe zostania na dlazbe, nez ked si moze vybrat iny obor. preto 73% moze pracovat inde, nez v com studovalo. to su 3/4 vsetkych!!!! ty by si z fera urobil zvaraca a cisto len zvaraca a v momente, ked pridu stroje, ktore vedia zvarat daleko presnejsie a kvalitnejsie, fero by bol v prdeli a nebol by schopny sa rekvalifikovat, lebo by mu chybali znalosti napr. vyberania podstatnych informacii z mnozstva balastu, nakolko by sa s balastom v skolskom systeme nestretol. alebo iny priklad, ktorych je vela - zdravotne problemy, nemoze robit svoju poziciu a bum, bude ho zivit stat.

dodaj nejake fakty, nejake vyskumy, potom sa mozeme bavit dalej. takto len kecas a kecas.

23.04.2018 | @@@

opať tvoje nezmyselnosti ....kopec pracovnych miest je par opakujucich sa ukonov ktore bežne zvladnu ludi bez ohľadu nato čo vyštudovali dokonca to dokažeš naučiť aj človeka len zo zakladnou školov ....vieš o tom že zo 77tisic volnych pracovnych miest je dnes volnych 27tisic pre ludi zo zakladnmy vzdelanim a mnohe su na montažnych linkach ...sami pochopili že dokažu tych ludi naučiť aj ked maju len zakladnu tak isto to zvladne aj ten fero čo by vedel robiť len zvarača ......čo sa tyka všeobecneho vzdelanvanie ty si nepochopil že všeobecne vzdelavať sa dnes može každy aj bez školy ....maju internet a na internete je toho vela a možu sa načuiť sami ...prave to že si na internete najdu to čo ich zaujma je pravdepodobnejšie že sa rto naučia skôr ako to že ich to budeš nutene učiť v škole kde to aj tak zahodia za hlavu hned po prvej pisomke .......

.......čo sa tyka demografie ....tak čo ?....ty tvrdiš že jednym zakonom zmeniš demografiu ???? tak napiš aki to ma byť zakon ..... ale ber do uvahy že to sa nikde nikomu nepodarilo ani nemcom kde davaju detom an pridavkach cca 180 eur mesačne ani činanom ktory mali politiku jednheo dietata to si pozri tu v tabulke https://en.wikipedi... ta politika jedneho dietata v čine nemala žiaden zmysel lebo pôrodnosť klesala už par rokov predtym a aj ked zaviedli politiku jedneho dietata nasledovalo v 80tych rokoch rast až ekonomicky rast spôsobil že počet deti začal klesať a pozri sa v roku 2015 zrušili politiku jedneho dietata a zvyšili na 2 deti znamenalo to rast iba v roku 2016 a nasledne v roku 2017 opať pokles pôrodnosti ....čo len ukazuje že nič z toho nefunguje ani peniaze ani prikazy skratka ludi nemože takto nutiť k prôrodnosti ani prikazom ani peniazmi to neurrobiš ....keby niečo z toho fungovalo už davno to krajiny zapadnej europy prijmu ale nič take nie je paradoxom je že najviac deti sa rodi v krajinach kde matky od štatu nemaju žaidnu podporu ani pridavky na deti a to je afrika :P

23.04.2018 | bozsky

@@@ -
tu je jeden zo zdrojov, ktore ukazuju strukturu platov na SR podla vzdelania:
https://dennikn.sk/...

takze ucel to splnilo aj u nas...

takto to dopadne, ked sa hras na mudreho a nenastudujes si ani zakladne fakty a cisla. viac sa nemame na tuto temu o com bavit.

23.04.2018 | @@@

ja som nikde nenapisal že na slivensku to nie je tak ....ja viem že aj na slovensku je to tak ...percenta su všade rovnake :D všade je to pyramida a preto sa to nemeni preto to je tak pyramidu nikto nezmeni takto stoji cele ekonomika v každom vyspelom štate ...to o čom piše je ide o to že to iste možeš dosiahnuť s nižšimi vydavkami v školstve o tom tu je reč ....stale si to nepochopil ...všetci tu nariekate kolko štat mina a ked pride s tym že štat je neefektivny je potrebne znižiť vydavky v školstve tak už nie vy chcete rast vydavkov ale pokles dani a odovodov ....je to nezmysel neviem kde vas to naučili že sa da znižiť dane a odvody s tym že možeš zaroven zyvšovať štatne vydavky a nebudeš mať deficti ...to na akej poj.abnej skole vas to všetkych učia ????? .....ak chce niekto zniženie dani a odvodov musi počitať aj zo znižovanim štatnych vydavkov a ja som pisal kde sa daju znižiť a jednym z nich je aj školstvo lebo ako som pisal ten vysledok dosiahneme aj nižšimi vydavkami v školtve ked prestaneme učiť to čo nakoniec ma nulovu hodnotu :P ....opať aby si nešiel do iluziii nehovorim to to že ta efektivita bude na 100% ale ak je dnes efeltivita 20% tak zvyšenim na 40 alebo 60% ušetriš oborvkse množstvo vydavkov a ako viem že ta efektivita je tak nizke ....ved som ti to pisal skus sa tych ludi opytať ne bežne otazky zo zakladnej školy alebo strednej a mnohi nebudu mať ani tušenie ....pričom by som povedal že tych 20% je až dosť prehnany udaj kde z niektorych predmetov si ludia odnesu aj menej ako 5%

22.04.2018 | @@@

ešte ti napišem takto ...ty predpokladaš že zo všetkych ludi dokažeš urobiť genialnych vedcov ....ja ale takto neprepokladam lebo ja si myslim že z väčšiny ludi žiadny vedci ani iny genialny ludia nebudu skôr budu bežny ludi a že tych genialnych vedcov alebo ludi čo možu vykonavať nejake velmi dobre odborne veci ako veda alebo lakarstvo a pdoobne kde važne potrebuješ dobre vzdelanych ludi a inteligentnych je v podstate mala čast populacie možno tak 10 až 15% a preto podla mna snaha školstva ma byť tych ludi v populacii najsť a umožniť im sa na tie pozciie dostať ....tvoj prispum je tych ludi udubať do priemeru lebo podla teba nemaju vystrkovať z davu

22.04.2018 | @@@

ešte aby som dopnil aj sam seba ....na slovensku sa uči 45 minu mnohi učitelia to robia tak že polovicu hodiny strava skušanim študnetov čo je opať len zničeni neefektivny straveny čas a potom im často ostane ovela menej času na učivo aj takto sa stracaju peniaze preto je lepšie zrušiť taketo skušania znižiť počty hodin na školach podobne ako to maju v usa kde hodina trva skoro celu hodinu takto by učitelia mali viac času na vysvetlovanie

22.04.2018 | rarasok

Nuz su ludia, co nieco vedia a niekedy to vedia tak dobre, ze ucia aj inych. Ked chcu alebo potrebuju vediet viac, tak si to dostuduju. Potom su ludia, co skoncia skolu s tym, ze ked budu potrebovat nieco vediet, tak si to najdu na internete.

22.04.2018 | Roman Kanala

Asi tak. Škola by nemala hlúpo servírovať informácie, ale meta-informácie a pozmeniť kognitívny proces tak, aby si dotyčný našiel informácie vo chvíli, keď ich bude potrebovať. Ale aby ich vtedy vedel spracovať a správne zaradiť do vedomostného rámca, ktorý už nadobudol. Logické uvažovanie a nakladanie s informáciami je to, čo chýba ušmudlaným psíkom na Zlodejsku.

22.04.2018 | bozsky

v usa maju na konci stredoskolskeho studia standardizovane koncorocne skusky, ktore ked nezvladnes, tazko sa dostanes na vysoku skolu. a je tam velmi vela biflovania. ale chapem, male ego, treba vzdy nadavat na Slovensko.

22.04.2018 | kikus856

neznášam články od veľmi vzdelaných a scestovaných ľudí o tom, ako je v zahraničí super, aká je tam nízka byrokracia aký je tam super školský systém. Toto je názor dieťaťa, ktorému sa nechce robiť maturitu. Áno, možno tam nemusia robiť maturitu ale musia robiť iné veci. Všetko má svoje plusy a mínusy a rovnako aj školské systémy. Sama som skončila Vš a čo sa systému týka môže byť akýkoľvek, ak sú žiaci mimo proste sú mimo. Na zahraničnej škole (upresním ďalej na západ-ako stále v europe) nie je možné aby študent skopíroval text z netu a ukázal ho ako svoju prácu. Ak niekto dehonestuje štúdium, že čo sa to len učíme to je všetko v poriadku, ale ak ani tému na vlastný názor nedokážeš napísať a v 22 rokoch skopíruješ názor z netu, tak to je smutné. Toto sa mi stalo minulý semester na výške, že spolužiak odovzdal prácu o ktorej každý vedel že je to z netu. A nič sa mu nestalo ved je to par stranova seminarka. Kvalita školstva je aj o samotných študentoch a ich prístupu a nie len čo sa krajiny týka. Plakanie nad tým, že inde je to inak ma veľmi dojíma. Hlavne študenti čo strávia pár chvíľ chránený nejakou študentskou organizáciu v cudzej krajine. No pár mesiacov v inej krajine a ziť tam je nieco celkom iné a prináša to aj nejaké povinnosti, ktoré by sa po čase niektorým jedincom zunovali, následne by táto osoba nasla dalsiu krajinu ako príklad, ze ved tam je to lepsie. ...

23.04.2018 | salamoon

"Dúfam, že jedného dňa aj na Slovensku prestaneme memorovať fakty a vzorce"

ak nechceme fakty, tak nechceme ani logicko-kriticke myslenie.. najprv totiz musim ovladat aspon nejake fakty k niecomu, aby som k tomu mohol kriticky vyjadrovat..

23.04.2018 | Fidzi_

Trošku nešťastný nápad zaradiť takýto príspevok do Trendu. Lepší by bol nejaký školský časopis alebo osobný blog. V poslednej dobe mám dojem, že každý kto strávil týždeň niekde v zahraničí, tak sa pasuje za odborníka na danú krajinu. Takéto nekritické myslenie často pozorujem práve u mladých ľudí.

Každoročne v Kanade študujú na stredných či jazykových školách stovky mladých Slovákov. Učivo tam nie je tak náročné a dôraz sa kladie na logické myslenie a využitie vedomostí v praxi.

Kanada je obrovská krajina a neexistuje tam celoštátny školský systém. Systém výučby sa v jednotlivých provinciách líši. Väčšinou sa síce učia len 4 predmety za semester, ale napríklad v Quebecku a Britskej Kolumbii je to 8 predmetov za semester.

Ďalší dôležitý aspekt je výber predmetov. Už na strednej škole sa dá študovať napríklad forenzná veda (kriminalistika), výtvarné umenie, programovanie, tanec, varenie,... Žiak sa učí to, čo ho baví a nie to čo musí. Budúci matematik nemusí študovať výtvarné umenie, ale zvolí si "vyššiu" matematiku. A platí to samozrejme i naopak.

Výsledkom je, že žiaci chodia do školy ŠŤASTNÍ. A to je ten hlavný rozdiel medzi štúdiom na strednej škole na Slovensku a v Kanade.

23.04.2018 | @@@

no len to vysvetli menu "bozsky " lebo on si mysli že všetci sa maju učiť všetko :D

23.04.2018 | HlasNaHlas

Treba mať niečo v hlave. Pri rozhodovaní sa nemozno stale pozerat do kniziek ci na internete, to by proces ropzhodovania trval prilis dlho. Preto sa treba namemorovat jazyky, dejepis, matiku, fyziku, ekonomiu, aby clovek vedel usrciet rozhodnutia urobit rutinne. Okrem toho treba uz na skloe ziskat vedomost a zrucnosti potrebne na vykonavanie prace, ktorou sa budem zivit, napr. programovanie, diagnostika chorých a pod. Tu tiez treba mat v hlave urcite rutinne postupy, aby vysetrenie jedneho pacienta virozou netrvalo cely den. Tato druha vec je to, co nasim skolam najviac chyba. Vychadzju z nich ludia, ktorí majú maturitu, ale nevedia nic robit. Nehovorim, ze maju byt odbornici. Ale maju nieco vediet robit - to co studovali.

A to, ze nase skoly su dobre vybavené technicky, je číry nezmysel. Uci sa tam len teória. Nieco v tom zmysle, ze tuto latku/stroj/liek objavil isty American, a ma taketo vlastnosti. NIkto si ju v skole nevyrobi, nic si nevyskusa, lebo skola vsetky peniaze rozda na platy, a to aj takym ludom, ktori nikdy nic nevynajdu, neobjavia, nezostroja, len sedia za pocitacom a pisu - ktovie co. To je dalsi dôvod na to, preco u nas ludia studuju len teoreticke vedy, lebo k sutiu a praci potom staci len pocitac s pripojenim na internet.

A ked je niekto blby a mysli si, ze prenho je najlepsie studovat raketovu vedu a skonci na benzinke ako pumpar, tak coskoro po skole zisti, ze v skole stratil 5 rokov casu. Je to jeho problem. Neriesil by som to.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.