Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Šéf Budamaru: Vlaky z Vrútok sa už tak kaziť nebudú

Budamar je najväčšou a najziskovejšou skupinou v železničnom sektore. Kým štátna Železničná spoločnosť Cargo upadá, súkromný Budamar rastie.

06.05.2018, 19:05 | Ján Kováč | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

V uplynulých rokoch expandoval do okolitých krajín, teraz sa stáva spolumajiteľom dvoch významných strojárskych firiem – ŽOS Vrútky a popradskej Tatravagónky. Budamar má za sebou nepríjemnú daňovú kauzu. Vlastnícka štruktúra firmy je ukrytá v maltskom fonde kolektívneho investovania. Budamar má nepriame personálne väzby na Třinecké železárny, ktoré vlastní skupina vplyvných slovenských podnikateľov na čele s Tomášom Chrenekom. To všetko vysvetľuje predseda Predstavenstva Budamar Logistics Peter Malec.

Ofenzíva v biznise

Železnice v posledných dvadsiatich rokoch nepatrili medzi tie progresívnejšie odvetvia. Vy teraz kupujete dve veľké strojárske fabriky zamerané na koľajové vozidlá. Čím to je pre vás atraktívne?

Vstup do ŽOS Vrútky a Tatravagónky je len logickým pokračovaním a napĺňaním rastovej stratégie našej skupiny, ktorú sme si určili ešte v roku 2003. Najskôr sme sa sústredili na rozširovanie sa v rámci odvetvia, k čomu sa neskôr pripojila expanzia a s ňou súvisiace licencovanie dopravcov na zahraničných trhoch. Čoraz viac sme si uvedomovali potrebu vlastniť lokomotívy, nie si ich len prenajímať.

Začali sme budovať park koľajových vozidiel, v ktorom máme dnes už zhruba 90 lokomotív. Železniciam sa v špecifických segmentoch darí. Ide napríklad o prepravu hromadných substrátov a obsluhu hutníckych kombinátov, v čom pôsobí aj Budamar Logistics.

Napríklad minulý rok bol výborný, keďže hutníckym spoločnostiam sa po produkčnej a odbytovej stránke darilo. Extrémne tiež rastie dopyt po ložnej a prepravnej kapacite, lebo zastaraný vozový park rozhodujúcich hráčov nestíha reagovať.

Neprehliadnite

Majitelia Tatravagónky a ŽOS Vrútky dlho podnikajú v strojárstve. Vy ste logistická firma, ktorá nemá v odbore veľké skúsenosti. V čom je vaša pridaná hodnota?

V prípade ŽOS Vrútky rozhodol fakt, že do firmy vieme priniesť ďalšie neštátne zákazky, spoluprácu so zahraničným partnerom a vnútroskupinové výkony koncentrovať do tejto spoločnosti. S majiteľmi Tatravagónky sme našli zhodu v stratégii a synergické efekty z tohto spojenia.

Čo bolo hlavným dôvodom, prečo ste vstúpili do ŽOS Vrútky?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie