Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kia Stinger: Jazdí ešte lepšie, ako vyzerá

13.05.2018, 05:05 | Jozef Prosnan | © 2018 News and Media Holding

Keď sa zjavili prvé informácie o tom, že Kia sa chystá vypustiť do trhového obehu výkonný fastback, povedal som si, že v Európe, kde sa v danej kategórii prezentujú také esá, ako sú napríklad Audi S5 Sportback alebo trebárs BMW 640i Gran Turismo či Mercedes-Benz CLS 450, je to pre značku hlavného prúdu jeden z možných spôsobov, ako sa znemožniť.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Enjoy

Tagy

auto, Kia

Iné je vystaviť „nakašírovanú“ štúdiu, iné uviesť sériovo vyrábaný model, ktorý chytí za športové srdce prieberčivého vysoko nadštandardne situovaného motoristu.

Odvtedy som v Stingeri zopárkrát skusmo jazdil a istá predpojatosť ma už stihla opustiť. Teraz však mám k dispozícii top verziu GT s pozdĺžne uloženým, 3,3-litrovým a dvoma turbami prepĺňaným vidlicovým šesťvalcom pod prednou kapotou. Sekunduje mu pohon štyroch kolies.

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GTZdroj: Kia

Nie som v tom sám

Stinger svojím zjavom tak trochu klame. To, čo sa na niektorých fotografiách javí ako „superšportová“ verzia Kia Cee'd, je v skutočnosti poriadne kusisko auta. Už samotný rázvor 2 905 mm dlhý hovorí sám za seba. Nízka naširoko rozkročená silueta, dlhá predná kapota, splývajúca strecha a krátky vystrčený robustný zadok je pri tomto type auta poznávacím znamením a základný predpoklad úspechu zároveň.

Ako vidíte, Stinger taký je. Napísal by som, že je to pustá kópia, no nemôžem. Márne si vybavujem v pamäti, čo mi pripomína. Našepkávači tvrdia, že BMW. Mne však nič. Od lúčov atraktívnych devätnástok po zadnú odtrhovú hranu, od kľučiek dverí po žiabre za prednými blatníkmi je všetko riešené originálnym spôsobom. Ja som bez šance Stingera si s čímkoľvek, čo jazdí po cestách, pomýliť.

Až na niektoré imitácie odsávacích otvorov na kapote a zadnom nárazníku, ktoré si mohli autori odpustiť, je toto podľa mňa s vkusom a srdcom vymodelované GT. Navyše počas spolunažívania s ním denne vnímam nemé aj verbálne obdivné ohlasy motoristov, ktoré ma utvrdzujú v presvedčení, že nie som v tom sám.

Teším sa ako malý

Otvorím dvere a pohľad do kokpitu mi prináša závan sklamania. Čakal som červené peklo, no je mi jasné, že tento exemplár má síce výborne tvarované športové predné sedadlá, ale vo fádnej tmavej koži Nappa. Pritom mohla byť za tú istú cenu aj červená. A keď už čierna, prečo ten biely a nie purpurový steh? Koža je síce perforovaná, ventilovaná aj vyhrievaná, ale prestriedaná Alcantarou by bola príjemnejšia na dotyk aj viac sexi.

Ostávam kriticky naladený, keď pohľad upriem na centrálnu dotykovú obrazovku so širokým orámovaním ako na starom televízore. Nehodí sa sem. Športová architektúra s vysokým a širokým stredovým panelom – to je moja slabôstka, konštatujem už veselšie. Vhupnem za volant, doladím elektrickými spínačmi, čo sa len doladiť dá, a dá sa všetko vrátane zovretia bočníc, chmáry nespokojnosti sú preč a ja sa teším ako malý chlapec.

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GTZdroj: Kia

Položím ľavačku na volant (koža na hrubom venci dosť kĺže), pravicu na širokú hlavicu joysticku automatickej prevodovky a viem, že takto môžem bez únavy tela absolvovať tisíc kilometrov. Nízko ukotvené sedadlo drží, ale nikde neomína. Predo mnou svieti prístrojový štít s klasickými budíkmi. Až neskôr zistím, že rýchlomer nie je ciachovaný podľa môjho gusta. Keď sa strelka prehupne nad 180 km/h, dlho naň zízam, kým odčítam dieliky aktuálnej rýchlosti. Čert to ber.

Neprehliadnite

K stredovému displeju som už tiež zmierlivejší. Dotyková odozva funguje bezchybne a jednotlivé módy menu sú navyše zdvojené záložnými spínačmi. Fajn, že dvojzónová klíma má osobitný panel. Keď lustrujem použité materiály, okrem kvalitnej kože identifikujem aj lišty z brúseného hliníka a potom plastové dielce, ktoré sa síce až tak fajnovo netvária, ale na omak sú prvotriedne. Ešte skontrolujem spínač jazdných režimov. Ponúka Smart (asi na klzkú vozovku), Ecco, Comfort Sport a Sport+. To by malo stačiť...

Kia Stinger 3,3 T-Gdi 4WD GTZdroj: Kia

Pokračovanie článku - stránka 1 z 3
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Enjoy

Tagy auto, Kia

Diskusia (0 reakcií)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.