Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Tu výtlk, tam jama. Prečo stále jazdíme po deravých cestách

15.05.2018 | Katarína Ragáčová

Diskusia (15 reakcií) Pravidlá diskusie

15.05.2018 | Brano L.

Všetko varenie z vody.
Vo všeobecnosti na Slovensku vedúci pracovníci (a to je jedno, či vo vláde, na ministerstve, obci, VÚC) ani nepoznajú terminus technikus "obnovovacie investície". Ak mám niečo v majetku, musím mať vyčlenené adekvátne prostriedky na údržbu a obnovu.
Toto sa nedeje už roky. Už za socky bol s tým problém, najmä v 80-tych rokoch, keď sa zhoršilo hospodárenie štátu. Pokračovalo to za transformácie v 90-tych rokoch a výrazne sa to nezlepšilo.
Takže máme nižší vykazovaný rozpočtový deficit na úkor investičného dlhu. Formálne prikrášlenie, nič viac...
Len sa pamätám, keď som bol vo Viedni možno 20 rokov dozadu a vozil sa v pomerne starých električkách v dokonalom stave. Čím to asi bolo?

15.05.2018 | jannys

Keby sa v Banánových republikách nerabovalo, tak by neboli tankodromy...

15.05.2018 | Brano L.

To je veľmi zredukovaný pohľad na celý problém....možno pre Vás omnoho príťažlivejší, ako priznanie si, že na Slovensku nemáme systém. Že v skutočnosti nevieme manažovať jednotlivé politiky.
Choďte do Poľska a uvidíte, ako vyzerali cesty pred 20-rokmi a ako dnes.
Dokonca aj v Čechách centrálna vláda pomáha krajom (obdoba VUC), aby cestná sieť mala dostatok prostriedkov na údržbu a modernizáciu.

15.05.2018 | ataman

Len tak ďalej Slovensko...

15.05.2018 | Roman Kanala

Na opravy a údržbu ciest ide ročne 40 miliónov eur. To je cena jedného kilometra žilinskej luxusnej diaľnice. Za cenu úseku cez vodu pri Hričove a tunela pri Strážove mohli byť opravené všetky cesty. Za cenu zbytočnej stavby Svrčinovec - Skalité mohli byť všetky rozbité cesty opravené ešte raz.

Používať eurofondy na opravu ciest je nezmysel. To je ako použiť eurofondy na jednorazové natankovanie benzínu. Eurofondy sú myslené ako krátkodobá pomoc na urýchlenie konvergenčného procesu, na vyrovnanie regionálnych rozdielov, na vybudovanie potrebnej infaštruktúry, na transformáciu ekonomiky. Desať-pätnásť rokov a dosť. Tak to bolo v Portugalsku, Grécku, Španielsku, Írsku. Írom sa eurofondy tak zapáčili, že boli proti vstupu nových členov, lebo priemer by klesol dolu a oni by sa po prepočítaní stali bohatou krajinou a nemali nárok na ďalšie eurofondy.

Opravy a údržba ciest busí byť rozpočtová položka štátneho rozpočtu. Že tomu tak nie je, je zlyhaním všetkých doterajších ministrov financií. Za Fica sa štátny rozpočet rozkráda tak, že neostáva na nič iné. Eurofondy je ťažšie kradnúť, lebo tam sú za každým eurom dvaja kontrolóri. Jeden miestny a jeden bruselský. Tak sa kradne z rozpočtu a kradne sa tak, že sa celý vyprázdni.

Výhovorka s Kotlebom je ficovina. Kotleba vládol v jednom vúci z ôsmich.

15.05.2018 | gejza77

prečo sú zlé cesty ??? ..... lebo existuje kartel stavebných firiem, ktoré za pomoci korupcie úmyselne predražujú akúkoľvek investíciu .... lebo existujú skorumpované svine na vysokých pozíciách, ktoré sa nechávajú platiť kartelom stavebných firiem .... lebo chýba trest smrti za ekonomickú kriminalitu a korupciu

15.05.2018 | Roman Kanala

Trest smrti bol zrušený. Jedna z prístupových podmienok Únie. Ako správny psychopat, Fico mal trest smrti ako tému dizertačnej práce.

15.05.2018 | gejza77

Roman, z pohľadu ekonóma má trest smri za korupciu a ekonomickú kriminalitu jednoznačné opodstatnenie - ten kto ma okradne si nezaslúži, aby som ho naďalej akokoľvek živil ....trest smrti výrazne znižuje náklady na existenciu väzníc ako aj riziká spojené s návratom delikventov do slušnej spoločnosti .... pokiaľ ide o jeho exekúciu, preferujem šibenicu pred streľbou - gravitácia je zadarmo, náboj stojí peniaze a povraz je od náboja možné použiť viackrát .... nie som psychopatický právnik, som ekonóm a celú problematiku beriem výlučne z tohto pohľadu

16.05.2018 | Roman Kanala

Z pohľadu ekonóma by som uprednostnil klietku hanby, do ktorej by bol páchateľ zavretý na tri dni a každý by si naň mohol za euro pľuvnúť. Potom konfiškácia všetkého majetku a napokon páchateľa pomlieť na psie konzervy a predať na trhu. Tu by mohli byť aj dva stupne: najprv ho zabiť, alebo ho predtým nezabiť, ukázať verejne a vyberať vstupné. Výťažok by bol malý v porovnaní so škodami, ale aspoň by bol.

Problém je, že ak chceme právny štát, musíme sa vyvarovať všetkého, čo od neho vzďaľuje. Trestom smie byť len to, čo je spomenuté v zákone a nie staroveké tvorivé tresty.

15.05.2018 | shaggy

Ale veď kto by staval (a opravoval) cesty, ak by nebol štát?
A keďže máme štát, tak tie cesty nie sú deravé. To sa vám len zdá.

16.05.2018 | FPo

V Bratislave na Bajkalskej položili nový asfalt (renovovali) v oboch pruhoch. Ak sa po tej ceste preveziete zistíte, že už teraz auto pláva povrchom cez konkávne a konvexné funkcie. Cez to všetko, že renovácia má tri dni! Keďže aj na tejto ulici fyzika funguje. Všetky konvexné časti si budú užívať vyšší tlak pneu a v lete roztláčať asfaltovú vrstvu. Čoskoro vznikne priestor pre MLÁKU a potom mráz rozpraská vrstvu a potom sa asfalt vydrolí von a bude DIERA. A máme to. Skrátka ani po sto rokoch aslfaltových ciest to naše firmy nevedia spraviť tak ako iné v zahraničí. Radšej by som písal pochvalu, ale nedá sa mi.

16.05.2018 | HromBlesk

Podla mna je to velmi jednoduché. To je profesionalita, česť, nekradnúť. Vždy ked som prechádzal cez Certovicu... tak bolo vidiet končí udržba oblasti brezno resp Banská Bystrica , tu začína LIptovský Miikuláš. Liptov bol vždy horší. Ale skokom, nie že vplyvom počasia. Na konci sú ludia , sef oblastne správy ciest a jeho profesinlalita.

Dnes nikoho nezaujíma kvalita opráv ciest . Idú voľby, tak podme asfaltovať nech voliči vidia. Nie kvalita a dlhodobá kvalita, teraz potrebujem veľa asfaltu lebo voľby. Na aute to tak nevidíš, ale bicykel tam to vidíš a citiš lepšie. Cesta Ilava Prievidza..opravená z EU fondov...3-4 roky po oprave a začíname znova, diery výtlky, zosuvy. Ked idem cez bývalé Vych Neemcko vidím systém, radšej majú menej opravených úsekov, ale dobre, od základu riešia podklad až potom povrch vozovky, uzavrú celé uzemia a opravia a poriadne, tak isto Česi,. My sme povrchní, ako ľudia ako profesionáli, ako cestári.

A kradne sa nevrím že na ceste Ilava Homolka boli v EU deklarované ciastkové opravy, flaky, myslím že je to vysúťažené ako celok...ale kto by to kontroloval.....

16.05.2018 | gejza77

pozor na to, čo píšeš, o chvíľu Ťa obvinia z extrémizmu .... :-) :-) :-) :-)

17.05.2018 | TesarKubo

Presne preto je ficova cesta, ktoru robili kvoli vladnej ceremonii na useku KE-:MI po 6rokoch na mnoha miestach zvlnena, na niektorych uz poplatana a zaroven stale derava kvoli odflaknutym opravam a s kolajami.
Predminuly rok opravovane mosty na useku Horovce-Hriadky su uz s rozpraskanymi dilataciami. Cesta sa zacina vlnit.

16.05.2018 | HromBlesk

Este jeden príbeh z opravy ciest. pred 4 rokmi prišiel nemecky hovoriaci človek a povedal že sa dozvedel...neviem ako odkiaľ že asfaltujeme parkovisko.... Ale že faktúra príde z Viedne a že to bude za polovičnú cenu a že to urobia iba po nociach. Mal nápis jednej stavebnej firmy so sidlom v rakusku. O co islo??? okolo nás menili povrch dialnice...kto skontorluje či je výška koberca 6 alebo 7 cm alebo 8 cm...videli ste tam niekedy stavebý dozor ako meria vyšku koberca..??, A takto sa potom kšeftuje. nahlásil som to SSC...povedala že to nemá súvis a neriešeli nič dalej. Ponuku od firmy sme odmietli. A toto je len jedna kvapka v mori.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.