Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako Tatra banka a 365.bank lovia mladých? Cez mobil

Čisto teoreticky by mala byť zmena banky jednoduchá: banky si už navzájom posielajú informácie o trvalých príkazoch, nesmú klásť klientom prekážky ani si ich nadštandardne viazať. Napriek tomu je presun klientov od jednej banky k druhej vlažný.

29.05.2018, 16:32 | Ján Záborský | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Na druhom brehu stoja mladé fintechy. Sú presvedčené, že dokážu poskytnúť zaujímavejšie služby než tradičné banky, stačí sa k nim prihlásiť. Poplatky žiadne, karta zadarmo, všetko sa dá vybaviť z mobilu. Ich najväčšou prekážkou je získanie klienta: napríklad nemecká N26 overuje klientov zo Slovenska cez videohovor v angličtine, pričom klient musí mať platný pas. To je hneď niekoľko filtrov, pri ktorých to časť potenciálnych klientov vzdá.

Pri kamenných bankách to nie je o nič lepšie. Na pobočke trvá v súčasnosti otvorenie účtu zhruba trištvrte hodiny aj viac, ak si klient automaticky robí prístupy na internetbanking, mobilné bankovníctvo či žiada o kartu.

Regulácia vyžaduje poskytnúť všetky dôležité informácie o účte, ochrane aj rizikách a zároveň musí klient podpisom popotvrdzovať viacero dokumentov. Napríklad o tom, že si želá (či neželá) riešiť prípadné spory cez rozhodcovský súd, či súhlasí s komunikáciou cez e-mail a ďalšie. Všetko v predpísanej veľkosti písma, takže odchádza so zhruba 20 až 30 stranami papierov aj v prípade, že všetko, čo sa dá, si nechá poslať e-mailom.

Rýchlo a zadarmo

V porovnaní s týmto nákladom práce na strane bankového úradníka aj klienta sa digitálne riešenia môžu zdať klientom bez banky ako ideálne. Čo je pre tradičné bankovníctvo hrozbou. Preto napríklad Tatra banka začína ponúkať plne digitálny onboarding, teda získanie klienta bez potreby návštevy pobočky a podpisovania dokumentov. Ešte skôr predstavila zatiaľ v beta verzii svoje riešenie 365.bank, ktorá je súčasťou Poštovej banky.

Obe banky majú rovnaký cieľ: osloviť mladšiu časť klientely, ktorá by sa nemusela rozhodnúť práve pre ne. Pre Poštovú banku je riešením vytvorenie úplne novej značky, ktorá navyše funguje hlavne v mobile. Pritom poskytuje všetky výhody: klient má bankový účet (začínajúci sa číslom 365) aj platobnú kartu zadarmo a postupne k nej budú pribúdať úvery či investičné fondy.

Neprehliadnite

Honba za mladými

Tatra banka bude cieliť otváranie účtov cez mobil primárne na študentov. Na overenie klienta jej bude stačiť 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Financie

Tagy banky, Poštová banka, Tatra banka