Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo ide Orange spraviť s televíziou a ako sa to podobá na Telekom

Orange a Slovak Telekom rozbiehali televízne služby (Fiber TV a Magio) prakticky v rovnakom čase. Dnes, po jedenástich rokoch, sú v radikálne odlišnej pozícii. Telekom atakuje špičku pay TV trhu, kým Orange ostal pri zemi. To sa však má zmeniť. Orange v posledných mesiacoch pracuje na rozsiahlom projekte oživenia svojho televízneho biznisu. Nápadne sa podobá na to, čo do popredia vynieslo jeho nezmieriteľného rivala.

26.06.2018, 18:57 | Jozef Andacký | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 17

Dôvod, prečo je televízia pre Orange taká dôležitá, je prostý. Trh smeruje k ponukám, ktoré k tradičným službám telefonovania a internetu pribaľujú ďalšie, ako sú práve pay TV alebo napríklad smarthome.

Táto takzvaná konvergencia je základnou stratégiou Orangeu. „Je jasné, že bez televízie nevieme byť úspešní v konvergencii a bez úspešnej konvergencie zasa nemáme stratégiu,“ vysvetľuje pre TREND šéf Orangeu Pavol Lančarič.

Postup do Ligy majstrov

Na poskytovanie televíznych služieb (a rýchleho internetu) Orange v uplynulých rokoch investoval desiatky miliónov eur do sietí optických prípojok do domácností. Časom sa ukázalo, že jedna vec mu chýba – obsah, ktorý by ho odlíšil od konkurencie.

„V tomto nás Telekom zásadným spôsobom predbehol. To je zbytočné skrývať. Je to realita a tento stav trval dlhé roky,“ otvorene pripúšťa P. Lančarič. Snažili sa preto presvedčiť akcionára (francúzsky Orange), aby im schválil investície aj do contentu.

Neprehliadnite

Vhodná príležitosť na ofenzívu nastala pred pár mesiacmi, keď UEFA predávala vysielacie práva na zápasy futbalovej Ligy majstrov na ďalšie tri roky. Licenciu na najsledovanejšiu futbalovú súťaž na európskom kontinente mal doteraz Telekom a šlo o kľúčové ohnivko jeho pay TV značiek Magio a Digi.

P. Lančarič tvrdí, že v minulosti sa s Telekomom pokúšali opakovane dohodnúť, aby im časť tohto obsahu za komerčných podmienok sprístupnil: „V zásade o tom ani nechceli debatovať. Niežeby

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 17

Rubrika Podnikanie

Tagy Liga majstrov, Orange, Orange Sport, Skylink, Slovak Telekom