Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo Kmotríkove peniaze Slovanu nestačili na Poórov Spartak

Futbalový klub ŠK Slovan Bratislava má najviac peňazí, no štvrtý rok po sebe nezískal titul v domácej Fortuna lige. Jeho najväčšiemu konkurentovi, Spartaku Trnava, sa to podarilo s oveľa lacnejším tímom a s ani nie polovičným obratom. Tímy MŠK Žilina a AS Trenčín zase Slovanistov prekonali v počte strelených gólov. Dobrý pocit mohol mať akcionár a fanúšikovia aspoň zo získania Slovnaft Cupu, keby ho neprebil viceprezident klubu Ivan Kmotrík ml. svojou hajlovacou aférou.

02.07.2018, 05:09 | Ján Kováč | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 10

Najbohatší klub

Viac peňazí zvykne v športe prinášať lepšie výsledky. Ale neplatí to vždy. Prevádzkové výnosy bratislavského Slovana za predchádzajúce štyri roky dosiahli kumulatívne 38,9 milióna eur, čo je o 12 miliónov viac ako výnosy druhej najbohatšej Žiliny. Historicky najúspešnejší slovenský klub však v tomto období ani raz nevyhral titul. Trikrát skončil druhý a raz tretí. I. Kmotrík ml. čelí kritike, že priveľa peňazí investoval do legionárov, ktorých platy napokon neboli primerané ich výkonom

„Nemyslím si, že prišli len nekvalitní hráči, ako sa to prezentuje. Samozrejme, niektoré príchody nám nevyšli, a preto sme si spravili aj vnútornú analýzu a dnes už vieme, kde sme urobili chyby,“ reagoval v online rozhovore na otázky fanúšikov.

Hráči Slovana podľa športového novinára Jozefa Šataru nemali dostatočnú motiváciu. Súvisí to s tým, že hrajú „bez divákov“. Zápasy Slovana sa hrajú väčšinou pred poloprázdnym hľadiskom na polorozpadnutom štadióne Pasienky. „Pred takou kulisou hráči, ktorí prídu na Slovensko zo zahraničia, časom padnú do priemeru. Často majú najmä proti slabším tímom a klubom s menej zvučným menom problém s motiváciou. Na ihrisku aj preto nie vždy odovzdávajú 100 percent,“ povedal J. Šatara, ktorý je vedúcim športového oddelenia vo vydavateľstve News and Media Holding.

Neprehliadnite

Aj samotný klub mal podľa neho nízku motiváciu vyhrať titul slovenského majstra. Prioritou je pripraviť tím na budúce úspechy v európskych súťažiach, na ktoré si však klub trúfa až po dokončení nového štadióna s plánovaným termínom do konca tohto roka.

Efekt nového štadióna

I. Kmotrík ml. sa spolieha na to, že 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 10

Rubrika Podnikanie

Tagy futbal, Ivan Kmotrík