Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rýchle vybavenie pri pokladni rieši konečne aj Lidl. S čím sa „hrajú“ slovenskí obchodníci

Zákazník vojde do predajne, pri vstupe sa prihlási cez mobilnú aplikáciu a tovar z regálov si potom vkladá rovno do tašky. Keď chce zaplatiť, nečaká ho tortúra pri pokladni. Žiadna sa totiž v obchode nenachádza. Ako človek vošiel, tak aj odchádza z predajne s nákupom. Cestou von ho zúčtujú technológie, ktoré automaticky zrealizujú úhradu z jeho konta. Na smartfón mu už len príde informácia o tom, čo kúpil a koľko peňazí minul.

21.07.2018, 12:05 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 19

Nakupovanie bez pokladní nabité modernými technológiami v slovenských podmienkach zrejme tak skoro nehrozí. Najväčší internetový obchod Amazon novinku zaviedol začiatkom roka vo svojej prvej menšej predajni potravín v americkom Seattli.

Retail prechádza nevídanými zmenami, ktoré súvisia najmä s prevratným technologickým pokrokom, inováciami a meniacimi sa preferenciami zákazníkov. TREND sa spýtal viacerých významných slovenských maloobchodných predajcov, ako sa pasujú s výzvami budúcnosti a ktoré trendy sa podľa nich presadia na trhu v najbližších rokoch.

Štandard samoobslužných pokladní

Azda najhmatateľnejším inovačným prvkom slovenskej retailovej praxe sú dnes samoobslužné pokladnice. Ako prvý s nimi prišiel na trh líder maloobchodu Tesco v roku 2010. V súčasnosti sa cez samoobslužné pokladnice realizuje tridsať až štyridsať percent nákupov vo všetkých jeho hypermarketoch, vybraných supermarketoch a menších expres obchodoch. Pred dvomi rokmi britský reťazec zvýšil komfort nákupu nasadením ručných skenerov, ktorými si zákazník sám priebežne blokuje tovar počas nákupu. Služba je dostupná v osemnástich obchodoch Tesca.

Aj takto by mohla vyzerať čerpacia stanica.Zdroj: Vizualizácia – Slovnaft

Od roku 2016 sa dá platiť na samoobslužných pokladniach tiež v Kauflande, ktorý ich nasadil doposiaľ na viac ako tretinu predajní. „Koncept samoobslužných pokladní sa nám osvedčil, zákazníci si na ne rýchlo zvykli,“ hovorí generálny riaditeľ Kauflandu Paul Pauls. Do budúcnosti reťazec plánuje rozšíriť tento spôsob platenia za nákup na všetky predajne, ktoré prejdú rekonštrukciou. V novo otváraných obchodoch sú štandardom.

Výzvou bude nájsť správny balans medzi suchou automatizáciou a individuálnym prístupom 

Samoobslužné pokladnice využíva aj predajca nábytku IKEA, v budúcnosti ich plánuje zavádzať tiež skupina Terno. Rýchle vybavenie pri pokladni rieši i nemecký diskont Lidl. „Vyvíjame 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 19

Rubrika Retail & obchod

Tagy Kaufland, Lidl, maloobchod, retail, Terno, Tesco