Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Rodičia, ktorí spochybňujú očkovanie, nie sú hlúpi. Lekár je v nevýhode

22.01.2018 | Mária Hunková

Diskusia (81 reakcií) Pravidlá diskusie

19.01.2018 | Morris

Na jedne strane je povinnost ockovania velkym zasahom do prav rodicov dietata, nech Ustavny sud tvrdi cokolovek.
Na druhej strane, pokuta ~300 eur vzhladom na mozne dosledky, mi pride byt velmi nizka.

Ja by som napr zaviedol povinnost, ze ak dieta dostane chorobu na ktoru malo byt a nie je zaockovane, dat take do karanteny, ktoru nebude hradit zdravotna poistovna, ale rodic.

22.01.2018 | PaloK

Nie je to zásah len do práv rodičov dieťaťa, ale aj do zdravotného stavu desiatok iných detí v jeho okolí. Na pokutu 300eur inkasovanej štátom sa ti z vysoka veľmi dobre vieš čo, ak mi kvôli nejakej prechytrenej maminke ochorie decko. .
Ja by som zase prikázal výrobcom zverejniť ÚPLNÉ zloženie tých vakcín, ako podmienku predaja na našom trhu.

22.01.2018 | Andrej z dediny

To by sme mohli urobit voci tym co su diabetici 2.typu lebo tato choroba je vysledkomzleho zivotneho stlu a podobne. Samozrejme by to prinieslo vela pozitivneho. Rovnako by sme mohli ziadat aby napr. firmy ci stat latil liecbu ludi, ktori ochoreli vdaka liekom, vakcinam a podobne. Je zaujimave ked mas dieta zdrave a je OK, pride na vakcinaciu a potom sa spusti u neho kopec problemov. A lekar ti povie. Ved to nie je od vakciny. Ty sa opytas z coho a on nevie. Cize logika je nsledovna. Neveim od coho, ale viem, ze nie od vakciny. Vies podomnou niekto napisal nech sa zverejni z coho su vakciny zlozene a ake maju tie latky ucinok na zdravie. Podme robit studie deti a sledujme co s nimi vakciny robia cez zmenu biochemie v bunke. A potom to vyhodnodme a aj skutocne rizikove skupiny. Ale nie tak, ze vakcinujeme hlava nehlava.

22.01.2018 | sammy_dlx

Zlozenie vakcin nie je tajne a studie na ucinnost vakcin existuju. Bez kontroly ucinnosti by vakciny ani nepripustili k trhu.

22.01.2018 | Nemo21

je zaujimave, ze svoje tvrdenie si nepodlozil ziadny overitelnym zdrojom - vies vobec o nejakom nespochybnenom vyskume? napriklad takom, ze si ho neplatila firma, co ma prijmy z predaja vakcin?

22.01.2018 | Martiman

Samozrejme, že si drvivú väčšinu testov liekov platia farmaceutické spoločnosti, ktoré ich vyvíjajú. Je to totiž ich povinnosť. Aj ty si platíš STK-čku svojho auta, ale to neznamená, že tá kontrola nie je nezávislá. Pred takými 60 rokmi to ešte všade povinné nebolo, a vtedy sa diali rôzne veci.

22.01.2018 | OliWer1

Ockovat hlava nehlava? Vsak ockovanie musi byt plosne, aby bolo ucinne.
Zial, ludia uz zabudli na choroby ak cierne kiahne, ktore mohli doteraz regulovat populaciu na Zemi. Taki ako Ty si zasluzia prejst peklom, kde neexistuju vakciny. Nie je vsak vsetkym dnom koniec a mozno idiotov ako Ty eliminuju nejake zmutovane osypky.

22.01.2018 | Nemo21

to je velmi zjednoduseny pohlad, ocividne nezohladnujuci postatu chorob... v populacii vzdy existuje nejake % prirodzene imunnych na tu ci onu chorobu - tychto ockovat je doslova vedome nicenie zdravia imunnych.
Kedze sa vsak nerobia taketo studie (kto by platil, za informaciu, vymyslim si, zee napr. 20% pri osypkach, 60% pri chripkach je prirodzene imunnych a treba testovat, kto tvori ten zvysok neimunnych?)
Kedze aj choroby/bakterie a virusy mutuju, castokrat vakciny, ktore boli na starsie kmene nie su uz prospesne, len podlomia zdravie jedinca a tak chripka, ktora by prehrmela so soplikom zatazi telo spolu s vakcinou tak silno, ze jednoducho clovek musi ostat doma so silnymi prejavmi chripky.
Ockovat ano, ale len ignorant podporuje hlava nehlava, ste len cisla, co tam po statistickej chybovosti na ukor zdravia a zivotov...

22.01.2018 | Nemo79

No je fakt že sa to berie tabuľkovo. Dieťa dosiahlo učitý vek, šup ideme očkovat. Je jedno či je to dievča alebo chlapec, akú má váhu a celkové zdravie (teda pokiaľ to nieje dieťa s nejakým chronickým alebo vrodeným ochorením). Proste každému decku sa dá rovnaká dávka čo je fakt blbosť. To fungovalo v medicíne 20teho storočia. Dnes sme už predsa len ďalej a detský organizmus vo vývoji je predsa len citilvejší. Určite by bolo správnejšie spraviť diagnostiku a na základe toho určiť dávku ale aj čas. Ale čo chceme keď furt niesú peniaze, a pomali ani vakcíny. Pediater vykrikuje že očkovanie na to a to musí byť presne v tomto termíne. Ale minulý rok, ked boli nedostupné vakcíny, zrazu nebol problém to posunuť aj o mesiac, pretože nikto nechcel mať prúser a zobrať si za to zodpovednosť že niesú.

22.01.2018 | OliWer1

Aj povinna skolska dochadzka je zasah do prav rodicov a dietata, napriek tomu sa spolocnost zhodla, ze pozitiva prevazuju nad negativami.

22.01.2018 | Nemo21

blud, mozes mat individualny studijny program - mas ty vobec potomkov alebo sa o ne zaujimas?

22.01.2018 | notoricky_abstinent2

Zvacsa sa jedna o jednu a tu istu cielovku, prijimacov informacii prevazne zo zem a vek, slobodneho vysieraca a badatel.sk, ktori skombinuju antivakcinaciu a homeschooling.
Mne to nevadi, pokial budu v pripade, ze nezaockovane dieta bude zdrojom nakazy nejakej choroby, plne na zodpovednost brani zakonni zastupcovia takehoto dietata, a teda ak dieta ich alebo ine umrie budu sudeni za zabitie z nedbanlivosti.

22.01.2018 | Vlasko

Spolocnost sa nezhodla - spolocnosti to bolo nanutene vrchnostou - cisarom(vnou). A vsetci ostatny politici to nechali tak lebo statne skolstvo vychovava poslusnych vojakov. Samostatne myslenie je neziaduce

22.01.2018 | martin33

+++

22.01.2018 | martin33

V USA su chyby lekarov 3. najcastejsou pricinou smrti:
http://www.bmj.com/...
Ako je to u nas ?

22.01.2018 | EnricoFermi

Neexistuje nič čo vedecky potvrdzuje, že očkovanie je vôbec účinné, ako prevencia proti chorobám. Hlupáčikovia dávajú deti očkovať len na základe drístov typu boli choroby a už nie sú ....... bez toho, aby si niečo hlbšie naštudovali o tejto problematike. Vakcíny sú plné toxínov (hliník, formaldehyd...), ktoré môžu nenávratne poškodiť mozog a imunitu detí. Vakcinácia je len obyčajný super byznys pre farma spoločnosti.

http://www.biosfera...

Pozn. Rád zmením svoj názor, pokiaľ mi niekto pošle link na vedecky uznanú štúdiu, ktorá dokazuje účinnosť vakcinácie.

22.01.2018 | Nemo79

Napísať také voloviny a dať si nick po jednom z najvýznamnejších fyzikov 20 storočia je jeho urážka. A poznámka v štýle precedu - "ja sa rozhodnem ktorú štúdiu uznám a ked sa rozhodnem že žiadnu tak sa môžu aj vedci posr*ť". Inak povedané Vám dávať vedecké argumenty je ako hádzať perly sviniam...

22.01.2018 | EnricoFermi

Pán Nemo79 prosím pošlite mi nejaký link alebo celú štúdiu. Pokiaľ nie, tak ste len ďalší hlupáčik čo naletel na všeobecné drísty o prospešnosti očkovania.

22.01.2018 | Nemo79

Vám nemá zmysel posielať žiadnu štúdiu, pretože čo sa nebude hodiť vašemu svetonázoru to zavrhnete. Tak sa toho držte a dúfam že Vám to savo s olejom či čo to tý novodobý liečitelia požívajú, pomôže.
Mimochodom viete na čo zomrie skoro 50% novorodencov v Afrike? Na Tetanus, pretože prerežú pupočníkovú šnúru nesterilizovaným nožom a celkovo asi sa tam neordia deti v čistom prostredí. Lenže za Tetanus je zodpovedná baktéria Clostridium tetani na ktorú existuje očkovanie.U nás Tetanus skoro neznámy pojem, takže asi tak.

22.01.2018 | EnricoFermi

Nemko, takže ďalej varíš polievku z vody. Nielenže nič nepošleš, ale nič si ani nečítal relevantné o tejto téme. Takto ako ty reagovali ľudia, keď im povedali že zem je guľatá.

22.01.2018 | Prorider

Nie, je to presne naopak, tak ako ty reagujes, tak reagovali ludia ktori odmietali ked im povedali, ze zem je gulata. Ako pisal Nemo, tebe nema zmysel posielat nic, ani keby ti to poslal sam Enrico Fermi ktoreho mas v nicku.

22.01.2018 | EnricoFermi

Trošku histórie:

http://svobodnenovi...

22.01.2018 | OliWer1

Neviem, či taký primitív ovláda cudzie jazyky, ale tu máš porovnanie medzi štiepnou reakciou a očkovaním. Ide o prednášku pri príležitosti stého výročia narodenia človeka, ktorého nick máš drzosť používať.

To return to smallpox, the elimination of vaccination in the absence of the disease was analogous to having a reactor already built and removing the control rods. After all, there were no neutrons or fissions so why have the control rods-- they could be sold for a small amount of money, and had no function.

Yet with the control rods out, a single cosmic ray neutron would initiate the chain reaction, which in an ordinary reactor would simply lead to heat and perhaps to overheat, but in an assembly of uranium metal would lead to massive nuclear explosion.

So it is with smallpox, with the difference that smallpox probably would take a long time to reemerge naturally as a mutation. But the society would be vulnerable to the intentional or accidental introduction of the disease.

The argument in favor of ceasing vaccination was that for each million people vaccinated, a few would die from side effects. For myself and my own family I willingly accept this risk, in comparison with what I thought was a substantial probability that smallpox would reemerge either as a weapon of war or as a terrorist plague. And I believe that the old, by current standards, unsafe, vaccine was adequate and adequately safe.

https://fas.org/rlg...

Samozrejme ide len o názor, ktorý badatel.net ihneď vyvráti.

23.01.2018 | EnricoFermi

Oliwerko, porovnávaš hrušky s jabĺčkami. Tí, čo idú svojím deťom (alebo seba) pichnúť neurotoxíny zvané vakcíny, nech si prečítajú zoznam týchto nešťastí. Toto je realita očkovania a nie tvoje článočky a citácie.

https://nasledkyock...

22.01.2018 | Truhlik999

Kde je problem?


1. Ak ja som zaockovany a okolie nie, potom ja som chraneny a okolie ma nezaujima.
Preco potom je problem, ak je zaockovanost 95%?
Ved predsa choroba moze prepuknut len u NEZAOCKOVANYCH. Alebo nie?

2. Vacsina lekarov podla mojho nazoru su nekvalifikovani diletanti. Nechavali sa kupovat v minulosti a teda je predpoklad, ze sa nechavaju kupovat aj teraz. Vid rozne kongresy v exotickych krajinach, zahadne spojene s dovolenkami. Vid napr odporucanie vyrobcu cigariet, myslim, ze to bol Camel, ze jeho produkty fajcia hlavne doktori...
Lekari su teda notoricky nedoveryhodni.

3. Zodpovednost lekarov za poskodenie zdravia je minimalna.
Aj v mediach sa opakovane preprierali pripady umrti, ktore sposobila nespravna alebo nedostatocna lekarska starostlivost.
A standardne vzdy lekari pochybenia odmietali az do rozhodnutia sudov a samotne potrestanie za zniceny zivot je minimalne.

POZN:
uvedeny text predstavuje moj sukromny nazor. Zaroven nevylucujem, ze existuju aj lekari, ktori skutocne pracuju kvalitne.



22.01.2018 | Nemo79

1. niesom lekár ale napadol ma napríklad jeden dôvod prečo musí byť také vysoké percento zaočkovanosti - jednak môže nastať vznik epidémie, t.j. ochorie naraz na jednom mieste vyšší počet populácie čo je skôr ekonomicko zravotný problém než čisto zdravotný (nedostatok lekárov, liekov, potencionálne zavretie úradov, atď.) a ďalší dôovod môže byť že pri vyššom počte nakazených významne stúpa možnosť mutácie nákazy a tým aj zníženia účinku samotného zaočkovania. Ale ako sa dospelo k číslu 95% netuším, a je zvláštne že pri tej mediálnej masáží sa "renomovné média" nesnažia ani toto vysvetliť. Ale šak čo chceme od pisálkov...

2. to je dosť silné vyjadrenie ale je fakt že za posledné roky si teda nespravili bohvieaké meno aspoň tu na Slovensku. Mnohých sa mentálne kapitalizmus ani nedotkol a furt si žijú v socializme - stačí sedieť na zadku, brať prachy od poisťovne a ho*no robiť. A pacient je pokusný králik.

3. zodpovednosť nieje výsadov iba lekárov ale komplet celej slovenskej spoločnosti, od politikov cez úrady až po samotných ludí. Ale šak čo keď za tie prúsery čo sa tu nakopili za tie roky nebol nikto ani odsúdený ani potrestaný a vždy sa to "nejak vybvailo" :-(

22.01.2018 | notoricky_abstinent2

na to poviem len tolkoto - pokial niekomu robi problem vobec vyhodnotit relevantne zdroje, tak urcite mu nepomoze vysvetlenie preco 95%. Pokial viem, toto percento variovalo medzi 90 - 98 podla druhu choroby (to som nic nestudoval len zachytil v mediach).
Cize, ak ma niekto problem s ockovanim lebo za tym su iluminati a chemtrails tak mu nepomoze vedecka studia preco to percento je 95% a nie 80%.

22.01.2018 | EnricoFermi

Podstatné je, aby sa to variovalo :) Keď sa to teda variovalo, tak potom určite treba deťom pichať do tela neurotoxíny (napr. hliník) Bez toho variovania by to nebolo ono.

22.01.2018 | OliWer1

Ak Ti vadí variovanie, potom je potrebné pracovať s číslom 97,25%, ty blázon. Ty si štatistiku mýliš so šlamastikou.

23.01.2018 | ibis

ad 1. Nie všetkým zaočkovaným automaticky vzniká "imunita"; t.j. z tých 95% má protilátky dosť menšie percento.
ad 2. a 3. Takto sa dá hovoriť aj o stavbároch, automechanikoch, policajtoch, sudcoch, obchodníkoch, učiteľoch, cestároch, politikoch (najmä), bankároch, poisťovacích agentoch, manažéroch atď. atď. Je to však zovšeobecňovanie. Súhlasím s názorom, ktorý tu už bol nižšie, že problém je v celej spoločnosti. Kým však nebude fungovať súdnictvo, spoločnosť nijako nevidí, že sa oplatí byť slušný a nie naopak. Začať treba ale od seba.

22.01.2018 | Sorry jako!!!

jajajaj a je to tu zas. to bude diskusia. Prínos očkovania voľakedy bol obrovský, ale....... V súčasnosti som ale plný pochybností. Tá hmla okolo toho je podozrivá. K serióznym informáciám sa nedostanete a argumentácia za očkovanie je veľmi veľmi povrchná a zúžená do všeobecných floskúl. Tak vzniká podhubie pre rôzne konšpirácie. A pravda? Koho v dnešnej dobe zaujíma, všakže?

22.01.2018 | notoricky_abstinent2

Takto - kedy v minulosti bolo dostupnych viac informacii o ockovani ako teraz?
--
Problemom je, ze kedysi ludia umierali na rozne choroby. S prichodom ockovania sa to viditelne znizilo. Babky vedeli povedat, kolko deti pomrelo a porovnat s aktualnym stavom. Dnes ale bohuzial toto nie je (vzhladom k tomu, ze sa ockuje pomerne dlhy cas). Cize uz asi nikto z nas tu na diskusiach nepoznal nikoho kto by umrel na cierny kasel, malokto pozna niekoho kto bol hospitalizovany s tetanusom a podobne. Takze ten vysledok nevidia, preto s tym maju problem. V minulosti ale videli ze je to otazka prezitia, preto nespekulovali. A este preto, ze nebol zem a vek ani badatel.sk, takze im nemal kto povedat pravdu ze je za tym spiknutie farmaceutickych firiem a ich lobby ;)

22.01.2018 | EnricoFermi

Opäť len drísty bez akýchkoľvek vedeckých argumentov.

22.01.2018 | wtf

ano ale volakedy babka porodila v poli a isla kopat dalej potom samozrejme ze bola vysoka umrtnost. k tomu latriny, plesnive a vlhke domy, minimalna hygiena, ziadne mydlo atd...

22.01.2018 | EnricoFermi

Prínos očkovania voľakedy bol obrovský, ale....... Nechcem nikoho uraziť, ale toto sú tie spomínané drísty. Aký prínos ? Kde je dôkaz že choroby ustúpili vďaka očkovaniu a nie vďaka zvýšenej hygiene, tečúcej a chlórovanej vode, kanalizácii atď.

http://www.nwoo.org...

22.01.2018 | Nemo79

Najbližšie keď dostanete chrípku, alebo angínu tak poprosím umyť ruky kôli zvýšenej hygiene a vypiť pol litra chlóru prípadne inhalovať. Urobíte službu sebe aj druhým....

22.01.2018 | OliWer1

Prosím admina, aby vymazal moje predchádzajúce príspevky. Sú témy, o ktorých už nemá význam diskutovať, pretože Modrý koník je všade.

22.01.2018 | EnricoFermi

OliWer1 čo ti došli argumenty? :)

22.01.2018 | OliWer1

Presne tak. Svoje duševné zdravie si cením viac, ako diskutovať so Svedkami neočkovania. Pretože tam, kde je viera, argumenty sú zbytočné.

22.01.2018 | EnricoFermi

OliWerko, ale moc relevantných argumentov si nenapísal.

23.01.2018 | ibis

Dobrý deň, nedalo si nevšimnúť si Vašu angažovanosť v téme. Prosím Vás, aké máte povolanie a dosiahnuté vzdelanie, ak sa môžem opýtať? Ďakujem.

23.01.2018 | EnricoFermi

Ďakujem za opýtanie. Som vzdelaním a povolaním jadrový inžinier a dcéra mi ťažko ochorela pred piatimi rokmi práve vďaka očkovaniu.

23.01.2018 | ibis

To ma mrzí. Možno by ste mali uviesť práve túto súvislosť (aké ochorenie a jeho kauzálnu súvislosť s očkovaním), ak to tu ešte nebolo (nečítal som celú diskusiu). Myslím, že sprostredkovaná skúsenosť môže viac ovplyvniť, než linky na články.

22.01.2018 | Brano L.

Toto je trochu zavádzajúce. Viera nie je o tom veriť v niečo čo neexistuje. Ale verím v niečo, čo síce nevidím ale pokladám za pravdivé. Teda, verím, že očkovanie je prospešná vec aj keď nevidím ľudí zomierať na pravé kiahne, tetanus a podobne ale viem, že v minulosti boli priekopníci - väčšinou tí "hlúpi" doktori, ktorí riskovali svoje (možno aj cudzie životy), aby ochránili ľudí pred chorobami, ktoré majú vážne, možno až fatálne následky pre ľudí. Stačí menovať takých ako Pasteur, Edward Jenner a mnohých ďalších.

22.01.2018 | EnricoFermi

Branko, prečítaj si niečo o Edwardovi Jennerovi predtým, ako ho budeš dávať niekomu za príklad:

http://svobodnenovi...

22.01.2018 | IvanPe

Pre vsetkych hlupakov co vystupuju proti dejinami otestovanemu ockovaniu, tu su statistiky epidemii:
https://en.m.wikipe...
Ale ja si nemyslim, ze ste hlupaci, vy ste iba lenivi neshopni zbabeli luzri, pretoze pred bolsevikom ste zili v zemlankach a bolsevik vas vytiahol na svetlo bozie, inak by sa vase lenive rody uz dalej nemnozili. A ano aj hlupost je epidemia, najma ak je to zakladna spolocenska doktrina statu.
Tentokrat svojou hlupostou ohrozujete priamo svoje okolie, takze vam prajem aby vas tato spolocnost znova vytlacila na smetisko dejin, pretoze za svoju hlupost mozte sami.

22.01.2018 | Brano L.

Myslím, že táto pseudo veda nezávisí na tom, či bol niekto pod bolševikom alebo nie. Rovnaké je to aj na západe. Kde teda priamo bolševik nebol.
Je to aj o hlúposti, ale možno aj o neschopnosti rozlišovať, možno o zabúdaní z generácie na generáciu. Ľudia totiž majú veľmi slabú a selektívnu pamäť, veď si poriadne nepamätajú, aká bola zima pred 2 rokmi. Takže neprekvapuje, že to čo bolo pred 2,3 možno 4-generáciami, keď mnoho detí umieralo na epidémie, si nikto nepamätá.

22.01.2018 | EnricoFermi

Branko, odporúčam naštudovať trošku fakty pred tým, ako budeš nabudúce mudrovať.

Začni týmto:

http://www.biosfera...

22.01.2018 | Brano L.

Enričko, a prečo mi tykáš? Čo som ti nejaký kamarátko?

22.01.2018 | IvanPe

Brano:
Ale bolsevik nemusi byt iba komunista (i ked komunisti boli organizovani najlepsie).
Bolsevik je kazdy kto sa stotoznuje s voliacimi vacsinami s cielom ziskat vlastny prospech. Bolsevika vyprodukovala demokracia, kde bolsevik ziskava pomocou ucasti vo vacsine podiel na moci takmer vyhradne na zaklade rovnakeho nazoru. Bolsevik sa vyznacuje nekritickym preberanim myslienok vacsiny, podiela sa na aktivitach vacsiny a skryva sa za kolektivnu nevinu. Ale iba do momentu ked je to pre bolsevika vyhodne ... Jednou zo zakladnych potrieb bolevickych spolocenstiev je potreba interpretacie dejin, u komunistickych bolsevikov, vymaz, zatajenie pod heozbou najvyssich trestov, pretoze iba vymazana kolektivna pamat umoznuje bolsevikovi dlhodobo vladnut. Napr Doba temna za katolickej vlady v Europe.
Atd.

22.01.2018 | JBNT

Zdravím,
čo sa týka očkovania na SK je to len loby a love. áno som jeden z tých čo dieťa nedal očkovať. Prečo??? Tak pre túto možnosť som sa nerozhodol ani na báze doktora google (z malej časti kvôli kontaktom áno, ok) Stretol som sa z viacerými pediatrami, len preto aby som sa informoval. Ten fakt že som si dal s týmto troška viac času mi pomohlo otvoriť oči a zistiť z časti o čo ide. Keď tu čítam mamičky ako sa bijú do pŕs, že oni nedajú svoje zaočkované dedi to spoločnosti z nezaočkovanými deťmi do kopy, tak im odkazujem, že sú pekne vytr...... Čoho sa boja??? Však spravili pre to všetko a môžu byť v kľude? Či......? NO keď Vám starší lekári povedia, že od roku 2006 kedy sa zmenila štruktúra vakcín rapídne narástol u DETÍ autizmus a cukrovka tak pátrate ďalej,že? V západnej EU a to v každej krajine je pred očkovaním konzultácia z pediatrom o tom či je očkovanie vhodné, alebo nie. U nás sa to robí ako v maštali. Je jedno či má dieťa dedičné predispozície k diabetesu ale iné. Hlavne rýchlo očkovať a čo najviac :) V západnej EU sa vedú štatistky z nežiadúcich účinkov očkovania. U nás nič!!!! V západnej EU sú fondy na odškodenie z nežiadúcich účinkov očkovania. Čiže keď sa niečo stane Štát sa o Vás postará. U nás nič!!!! Každý starší pediater sa prikláňa k názoru (pokiaľ samozrejme nie je doplatení farmaceutickou loby) že očkovanie NEODPORÚČA pokiaľ sa v rodine vyskytuje dedičná cukrovka alebo iné veci....
Ja som nedal očkovať moju dcéru má 5 rokov a patrí medzi najzdravšie deti v škole. Ani jeden raz do teraz nebola chorá. Tak čo??? Teraz mi tu nejaký zatrpknutý mudrc napíše, že počkaj až ti ochorie :))) to už poznám. Ale hlavne budte ovce. Ďakujem

22.01.2018 | YaDo

Jediny problem moze nastat ak nahodou neprekonala nejake tie osypky a dostane ich v dospelosti, tam mozu byt nasledky horsie ale davam sily doraz na slovko "mozno"

22.01.2018 | xXx-fivestar-xXx

JBNT: Jeden rozumný príspevok v celej manipulačnej diskusii. Palec hore.
Máme mať neskorumpovaných lekárov, ktorí odborne poradia pre a proti očkovaniu, aby sa každý mohol slobodne rozhodnúť.

22.01.2018 | Brano L.

Je možné, že sa nevedie štatistika nežiadúcich účinkov. Lenže to nezávisí od toho, či je očkovanie účinné a potrebné.
To je všeobecne známe na Slovensku, že napríklad v nemocniciach nemáme komplikácie spôsobené nemocničnými infekciami. Teda nemáme, lebo to dôsledne nezaznamenávame.
Takže to isté môže byť aj v prípade očkovania. Proste nevykazujeme. A nepíšte tu o nejakej loby. Je to len úplne obyčajná neprofesionalita medzi zdravotníkmi, že sa takéto veci nevykazujú.

22.01.2018 | EnricoFermi

Súhlas.
Pediatrička Dr. Francoise Berthoudová píše o zdraví neočkovaných detí:

http://www.biosfera...

22.01.2018 | Wivienne

O tejto "uznávanej" pediatričke si treba preštudovať aj iné zdroje: https://www.psiram.....

22.01.2018 | bozsky

LUDIA!!!
Vam uz uplne prepina?!? Sa tu urazate kvoli inemu nazoru na ockovanie?!?! To vas teda pekne rodicia vychovali...

Co sa tyka ockovania, primarnym argumentom v prospech ockovania je nadobudnuta imunita voci chorobam. Hned vsak ako par percent ludi neda dieta zaockovat, pharmafirmy (pre ktore sme len biznis) zacinaju saliet a navodzuju dojem, ze to ich ockovanie vobec nefunguje. Logika tu uplne absentuje. Nemali by byt zaockovani imunni voci chorobam?

Vela ludi tu bude argumentovat tym, ze vdaka ockovaniu v minulosti vyhubili rozne choroby, ktore zabili mnozstvo obyvatelstva. Vacsinou vsak vakciny dorazili v case, ked uz bola epidemia na ustupe a uloha vakcin bola skor preventivna do buducnosti.

Najhorsiu sluzbu ockovaniu vsak robia same pharmafirmy, ktore odmietaju akykolvek zmysluplny dialog a posobia z pozicie sily - my nakazeme, vy sa nepytajte a nechajte svoje deti napichat niecim, o com mate minimum relevantnych informacii. Potom pridu konspiracne weby a z vakcin su zrazu roznasace autizmu.

Co sa tyka samotnych poskodeni plodov v ostatnych 2-3 desatrociach, hlavne na zapade sa vek prvorodiciek posunul vysoko nad 30 rocnu hranicu. S vekom maternica starne, podla niektorych gynekologov je najlepsie rodit cim skor, idealne medzi 16-18 rokom zivota. Ano, zeny su vtedy este len dievcata, casto psychicky nevyspele, no ich maternice maju idealny stav na porodenie co najzdravsieho jedinca. Maternica po 30tke predstavuje zvysene riziko a vakcina podla vsetkych informacii obsahuje tazke kovy, ktore v spojeni s predispoziciou vedia urychlit, ci vyvolat rozne poruchy. Ak je na Slovensku zena prvorodicka a ma 28 a viac rokov, automaticky je zaradena do podkategorie rizikova, aj ked sa nemusia problemy prejavit.

Mam pocit, ze ludom daleko viac skodi internet, nez ockovanie.

22.01.2018 | Martiman

Očkovanie ti nezabezpečí trvalú imunitu. Na väčšinu chorôb je treba preočkovanie. A keďže sa v dospelosti dávame preočkovať už len zriedka, potom to dopadne ako toto
https://hokej.pravd...

No keď je preočkovaná väčšina detí, tak sa tie choroby ťažko šíria, lebo deti sú hlavnou živnou pôdou pre tie choroby na ktoré je povinné očkovanie. Keď nie je detská populácia dostatočne zaočkovaná, ochorieť môžeš aj ty.

22.01.2018 | bozsky

A ako mozem ochoriet, ako som zaockovany? Uplne mi tu chyba debata o ockovani dospelych, ktory ako ty tvrdis, uz nemaju vakcinu v tele. Preco ak je to pravda, toto nie je v ziadnej diskusii pharmafiriem, alebo doktorov a riesi sa vzdy len povinne ockovanie deti?

22.01.2018 | Martiman

http://www.sprievodc...

Debata je, ale ľudia na to kašlú. Nie sú na to totiž páky ako pri zubných prehliadkach, kde ak sa človek nedostaví, tak si všetko platí.

No ale stále platí, že deti sú najexponovanejšia skupina. My dospelí už máme silnejší nešpecifický imunitný systém a ľahšie sa vyhneme tomu aby sme vôbec ochoreli. Okrem toho sa s inými ľuďmi nestýkame tak intímne, ako deti. Nepijeme z jednej fľaše (u detí bežné), a menej si zabúdame umývať ruky, napríklad. Očkovanie dospelých bude teda vždy menej urgentná záležitosť, ako u detí. Samozrejme s výnimkami, napríklad u zdravotníckeho personálu. Ale ako vidíš z môjho predošlého príspevku, nie je to na 100%.

22.01.2018 | EnricoFermi

Historický fakt:
Historický výskum uvedený vo forme doleuvedených grafov jasne ukazuje, že vakcíny nie sú kľúčové faktory na zníženie počtu úmrtí z týchto smrteľných chorôb. Úmrtnosť čierneho kašľa a osýpok klesla o 99 % ešte pred zavedením vakcín proti týmto chorobám. Oveľa väčší zabijak, šarlach, mal najväčšiu úmrtnosť, ktorá sa znížila do „virtuálneho minima“ bez použitia akejkoľvek vakcíny, no kiahne zostali významným smrteľným nebezpečenstvom napriek tomu, že vakcínu používali približne 80 rokov a potom úmrtnosť tejto choroby poklesla približne v rovnakom čase ako iné infekčné choroby.

http://www.biosfera...

22.01.2018 | IvanPe

Dal som si tu robitu za teba, hlupak, tu si precitaj ako to bolo naozaj, a ak nevies anglicky tak na stranach 30 a 31 najdes obrazky.

https://www.geog.ca...

Ta sipka ukazujuca na rok 1800 s textom “starting vaccination” znamena ze valcinacia zacala okolo roku 1800.
Nabuduce sa ru neohanaj argumentami a over si fakty, pretoze biosfera alebo anjelske dobro ci zjem aj vlek naisto nie su spolahlive zdroje.

22.01.2018 | EnricoFermi

Pre IvankaPe (lingvistu) a pre všetkým ovčanov, ktorí veria v rozprávočky o dobrých ujoch a tetách, ktorí pichnú včeličku:

https://nasledkyock...

22.01.2018 | IvanPe

:))
Si ma pobavil.

22.01.2018 | EnricoFermi

Ivanko, neviem či to je pobavenie aj pre rodičov tých postihnutých detí.

22.01.2018 | IvanPe

Statistiky nemaju nic spolocne s postihnutim deti, rovnako ako tvoja obmedzena hlupost, ktoru vydavas za vlastny nazor, opierajuc sa o klamstvo, ktore miesto toho aby si dokazal keho platnost, ti neostava nic ine iba zvalovat vinu na druhych.
Na inych diskutujucich utocis, ze ti miesto argumentov davaju vlastne nazory a ked dostanes argumenty tak si este horsi ako ti co ich kritizujes. Do takeho suterenu sa nedokaze dostat ani trojzavinac, ten aspon vie kde su jeho hranice. Ty ich nemas, a kedze zo skusenosti uz viem, ze na tvojej urovni ta porazit nedokazem, dalsia komunikacia z tebou nema ziaden dalsi vyznam.
Ale nemysli si, ze dovolim, aby si siril bludy a klamstva, tak to prrr, na to do Ruska.

22.01.2018 | EnricoFermi

Ivanko, trošku musíš ešte poštudovať, lebo namiesto argumentov tu spletkávaš nejaké Rusko. Trošku od veci.
Ivanko, môžeš začať s takými jednoduchšími článkami od Prof. Struneckej:

http://www.rizikaoc...

22.01.2018 | Brano L.

"Historický fakt"
Lebo nejaký Enri Fermi napísal.
Dobre som sa pobavil.

22.01.2018 | EnricoFermi

Stručná história podvodu s očkovaním:


http://svobodnenovi...


22.01.2018 | martin33

Ja cumim ako puk.
Moj prispevok v tejto diskusii, ktory linkoval studiu zverejnenu v renomovanom lekarskom casopise BMJ (existuje od roku 1840. povodny nazov British Medical Journal) kde sa ukazalo, ze chyba lekarov je v USA 3. najcastejsou pricinou smrti, bol jednoducho vymazany. Bez dalsieho komentara, ktory by zdovodnoval dovod vymazania.
http://www.bmj.com/...

22.01.2018 | EnricoFermi

Nič si z toho nerob. Ja čakám s kolegami a meráme čas, kedy ma tiež vymažú :)

22.01.2018 | Branislav Benčat

Dobrý deň,

ospravedlňujeme sa, došlo k omylu. Váš príspevok bol nahlásený ako nevhodný a následne chybne zablokovaný. Už sme ho obnovili.

22.01.2018 | martin33

Uz som si vsimol. Odporucam pri cenzurovani vymazat text prispevku a nahradit ho textom, ze prispevok porusil pravidla diskusie (idealne aj to, ake pravidlo porusil).
Bez stopy miznu vyroky ludi (a neskor aj ludia samotni) len v totalitnych rezimoch.

22.01.2018 | IvanPe

GDPR v praxi, ludia miznu aj so svojimi identitami, nie su vymazani, su zabudnuti v dejinach hromadnosti a rovnakosti. Niet sa potom co divit ked Admin kona automaticky, nomalizovane. Bud politicky korektne alebo s cielom rovnakeho konzumu hesiel.
V takomto svete si potom kazdy oportunista mysli, ze nezavisly.
Odporucam preto zaviest tzv mentalnu Captchu, ak niekto nevie napocitat do 23 potom ho rovno vyradit do samostatnej debaty urcenej pre ZOO (citaj narodny socializmus alebo aj diktatura proletariatu, atd).

22.01.2018 | Andrej z dediny

u nas podla statistik EU zomrie ako nasledok neodornosti lekarov cca 11000 ludi. Povie sa to ale krajsie. Odvratitelna umrtnost. Vulgarne povedane vrazdy bez nasledkov.

22.01.2018 | wtf

pekna diskusia :) par postrehov k teme:
1. plosne ockovanie hlava nehlava podla akehosi kalendara je hlupost, vie mi niekto vysvetlit ako moze 3 mesacne dieta dostat Hepatitidu B ktora sa prenasa LEN krvou a pohlavnym stykom?
2. kolektivna imunita je dalsia blbost. V Madarsku je oficialne zaockovanost proti osypkam 99,9% napriek tomu tam vlani bola epidemia. U nas zaockovanost oficialne pod 95% (v skutocnosti ovela menej kedze kazdy nad 50 rokov zaockovany nebol) a vlani 4 pripady oypok (3 z nich boli zaockovani)
3. Verit nejakym pseudo odbornikom z vakcinacnej komisie, ktori nas presviedcaju ze ockovanie je super je dalsia hlupost. Preco by som mal verit napr Dr. Liptakovi (ktory okrem toho ze berie uplatky a verejne sa k tomu priznava) vyhlasil v 2008 ze ked sa prestane ockovat proti TBC budeme tu mat strasnu epidemiu https://www.youtube...
no za 6-7 rokov som si ziadnu nevsimol :)
alebo dalsie "autority" taky prof Dlouholucky ci Dr. Kristufkova, ktori su preukazatelne plateni GSK ci Pfizerom :) nieje to konflikt zaujmov?
A preco by som mal verit doktorom ktori 5 rokov prechlastaju a prehulia na intraku a skusky robia na tahakoch tak ako ostatna vacsina vysokoskolakov? cest vynimkam
4. Hovorit o tom ake choroby by tu boli bez ockovania je trochu trufale, vacsina z nich by zmizla aj tak vdaka zlepsenej hygiene a zivotnym podmienkam..

23.01.2018 | Martiman

Darmo máš zaočkované deti, keď sused (Rumunsko) nemá. V Maďarsku však bolo prípadov na desiatky, v Rumunsku pár tisíc. A aj v iných krajinách, kde zaočkovanosť poklesla.
https://www.ft.com/...

Uznávam, že niektoré očkovania sú z hľadiska epidemiológie blbosť. Hepatitída B je každého vlastný problém, rovnako aj taký tetanus. Ale keďže sa obvykle očkuje na tieto ochorenia v kombinovanej vakcíne, tak prečo nie? Nenarobí to žiadnu škodu navyše.

23.01.2018 | HlasNaHlas

Neviem, prečo sa EnricoFermi nevolá radšej veštkyňa Iveta, alebo Otrok prsteňov alebo Poverčivá Rómka. Fermi bol uznávaný vedec a Tvoja prezývka nemá s jeho osobou nič spoločné, teda nič vedecké. Si mu prosto ukradol meno a ničíš jeho dobrú povesť.

Čím? Tým že pochybuješ o správnosti očkovania. Ak by ľudia v správnom čase boli zaočkovaní, o život by neprišlo najmenej 50 miliónov ľudí (hovorím o chorobách, na ktoré teraz poznáme vakcíny).

Čo je to ak by pri povinnej vakcinácii zomreli povedzme 1 - 2 alebo aj desiati ľudia na celom Slovensku z 5 miliónov, ak sa zaočkovaním predíde úmrtiu povedzme 50 000 ľudí. Vôbec by ma netrápilo, ak by pritom umrela Tvoja dcéra alebo syn. Podstúpil by som očkovanie s tým rizikom, že môžem umrieť ja alebo aj moje deti.

Jednoznačne sa prikláňam k schváleniu zákona, podľa ktorého by bolo očkovanie povinné pre všetkých, s výnmkou ľudí, o ktorých sa určite vie, že by ich očkovanie vážne poškodilo.
Ak sa takýto zákon neprijme, vystavujeme sa zvýšenému riziku, že pri vzniku nejakej humanitárnej katastrofy (vojny, zemetrasenia, prílevu utečencov a pod.) zbytočne zomrie veľa ľudí.

Všetky Tvoje psudoargumenty vyvrátia takéto čísla:
1918 ŠPANIELSKA CHRÍPKA

Objavil sa vírus chrípky typu A subtyp (H1N1), infikovalo sa 500 miliónov ľudí. Na chrípku a komplikácie s ňou spojené v tom čase zomrelo 20-50 miliónov ľudí. V 50. rokoch subtyp H1N1 prestal postupne v populácii cirkulovať.

1957 ÁZIJSKÁ CHRÍPKA

Išlo o vírus chrípky typu A subtyp (H2N2). Tento subtyp sa takisto postupne vytratil a dodnes sa u chorých ľudí nediagnostikuje.

1956-57 a 1967-68 HONGKONSKÁ CHRÍPKA

Pandémia ázijskej a hongkonskej chrípky zabila 4,5 milióna ľudí. Ľudia sa infikovali vírusom chrípky typu A subtyp (H3N2).

1961 CHOLERA

Epidémia cholery, ktorá sa začala v Indonézii v roku 1961, sa rapídne rozšírila do Ázie a Európy.

1977 RUSKÁ CHRÍPKA

Prejavom chrípky je vírus typu A (H1N1), ktorý opäť začal cirkulovať. Postihnuté boli prevažne osoby narodené po roku 1950, ktoré sa s vírusom A H1N1 nemali šancu stretnúť a teda vytvoriť si protilátky.

1991 CHOLERA

Epidémia zasiahla americký kontinent. Za ten rok v 11 krajinách oboch Amerík zomrelo 4000 ľudí a bolo zaznamenaných 400.000 prípadov ochorenia.

1997 VTÁČIA CHRÍPKA

Hongkonské úrady vydali príkaz na utratenie vyše milióna kureniec po tom, čo boli zaznamenané prvé prípady chrípkového vírusu H5N1 u ľudí. Tento vírus sa predtým vyskytoval len u vtákov. Do konca roku 1997 sa ním nakazilo 18 ľudí, z toho šesť zomrelo.

1999 MOR

Podľa WHO mor postihol 14 krajín. Infikovalo sa 2603 ľudí, z ktorých 212 zomrelo.

2001 AIDS, TBC

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) v roku 2001 zomrelo na celom svete 14,7 milióna ľudí na rôzne infekčné ochorenia, z ktorých bolo 26 percent absolútne nevyliečiteľných. Najväčšími zabijakmi sa stali infekcie dýchacích ciest, AIDS, dyzentéria, tuberkulóza a malária. TBC a žltá horúčka boli na vzostupe v krajinách tretieho sveta aj naďalej.

2001, 2002, 2003 EBOLA

Epidémia eboly vypukla koncom decembra 2001 v zalesnenom regióne Mekambo na severe štátu Gabon, kde na následky smrteľnej nákazy zomrelo 17 ľudí. Vírus sa rýchlo rozšíril aj do susednej Konžskej republiky, v ktorej dedinách si vyžiadal šesť mŕtvych. Ďalších sedem prípadov bolo v Gabone a dva v Kongu. Počet obetí smrteľného vírusu ebola, ktorý koncom roka 2002 postihol štáty strednej Afriky, do 2. januára 2003 stúpol na 23. Ebola dostala názov podľa rieky v Konžskej demokratickej republike, kde ju po prvý raz objavili v roku 1976 a kde rozsiahla epidémia v roku 1995 zabila vyše 250 ľudí.

2004 CHRÍPKA

Historicky prvý zdravotnícky summit o chrípke sa uskutočnil 11. novembra 2004 v Ženeve. Klaus Stohr, vedúci globálneho chrípkového programu WHO, na ňom oznámil skúšanie vakcíny proti vtáčej chrípke na ľuďoch.

2005 VTÁČIA CHRÍPKA

Od roku 2003, čo sa objavil vírus H5N1, zomrelo naň v Ázii 50 infikovaných ľudí. WHO 13. apríla 2005 informovala, že 18 krajín dostalo vzorky s vírusovými kmeňmi chrípky, ktoré by mohli rozpútať celosvetovú epidémiu. Všetky boli v laboratóriách zničené. OSN vyzvala 30. septembra 2005 všetky vlády sveta, aby okamžite prijali opatrenia proti hroziacej pandémii vtáčej chrípky. Vírus totiž stále mutuje a podľa expertov je len otázkou času, kým sa H5N1 zmení dostatočne na to, aby vyvolal chorobu ľahko prenosnú z človeka na človeka. Britský virológ Jim Robertson 28. októbra 2005 vyhlásil, že nikto nedokáže predpovedať, kedy alebo kde vírus vtáčej chrípky zmutuje do formy ľahko prenosnej medzi ľuďmi. Vedci Národného inštitútu pre biologické štandardy a kontroly v Anglicku začali pracovať na vakcínach pre prípad, že vírus zmutuje do "ľudskej" podoby.

2006 VTÁČIA CHRÍPKA

Svetová zdravotnícka organizácia 23. októbra 2006 požiadala o mnohomiliardovú dolárovú dotáciu na výrobu väčšieho počtu očkovacích látok proti chrípkovej pandémii. Od roku 2003, keď sa vírus vtáčej chrípky H5N1 znovu objavil, sa ním nakazilo 256 ľudí, pričom 151 ich zomrelo, väčšinou v juhovýchodnej Ázii.

2007 VTÁČIA CHRÍPKA

Indonézia sa s počtom 80 obetí zaradila medzi najviac postihnuté krajiny. Na druhom mieste bol Vietnam so 42 úmrtiami, Egypt zaznamenal 32 prípadov prenosu na človeka, z čoho 13 bolo smrteľných. Išlo o najvyšší počet prípadov v rámci mimoázijských krajín. Indonézia a Egypt sa dohodli 3. apríla 2007 na výrobe vakcíny proti vtáčej chrípke. Svetová zdravotnícka organizácia WHO informovala 24. júna 2007, že na svete sa dovtedy zaregistrovalo 314 prípadov vtáčej chrípky u ľudí a vírus z nich zabil 191. Nad vírusom v krajine zvíťazilo len 21 infikovaných.

2008 CHOLERA

Epidémiu cholery, ktorá si v Zimbabwe vyžiadala k 24. marca 2009 už viac ako 4000 životov pri viac ako 90.000 registrovaných ochoreniach, začali čoraz masívnejšie pociťovať aj v Mozambiku. Podľa informácií tamojšieho ministerstva zdravotníctva zaznamenali od začiatku roka 2009 v tejto africkej krajine 13.000 prípadov cholery, čo je o 1000 ochorení viac ako za celý rok 2007. Aj počet 140 obetí cholery iba tesne zaostával za celoročnou bilanciou rok predtým. Rýchlemu šíreniu ochorenia napomáhajú zlé hygienické podmienky a intenzívne zrážky. Cholera sa šírila aj na území Juhoafrickej republiky, ale podstatne pomalšie ako v Zimbabwe alebo Mozambiku. Počet zaznamenaných ochorení v JAR sa pohyboval v desiatkach.

2009 EBOLA

Svetová zdravotnícka organizácia 2. januára 2009 potvrdila, že na vírus eboly zahynuli v Konžskej demokratickej republike traja ľudia. Ďalšie možné úmrtia v súvislosti s vírusom sú v súčasnosti predmetom vyšetrovania. WHO má znalosť o ďalších 36 prípadoch možného ochorenia na ebolu vrátane 12 úmrtí spojených s posledným prepuknutím choroby. Organizácia sleduje aj 184 ľudí, ktorí s vírusom prišli do kontaktu. Vírus, ktorý je vysoko nákazlivý a prenáša sa telesnými tekutinami, spôsobuje silné zvracanie, hnačku a často i vnútorné aj vonkajšie krvácanie. Proti ebole neexistuje žiaden liek a choroba zabíja 50-90 percent infikovaných.

Autor článku: TASR



23.01.2018 | HlasNaHlas

A ak je tu vysoký výskyt cukrovky, tak všetkým odkazujem - žerte menej a budete zdravší!

23.01.2018 | EnricoFermi

Chŕliš len zlobu a vlastné insitné názory bez relevantných dôkazov a argumentov. Klasické maistreamské drísty, ktorým veria už len hlupáčikovia.

31.01.2018 | HlasNaHlas

si mimo

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.