Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Róbert Rybníček: Ak si manažér, musíš ukontrolovať emócie

Keď po prelome milénia klub opustili finančne silnejší spoluvlastníci, vrátil sa do Trenčína a dlho bol na jeho záchranu sám. Podarilo sa mu nájsť investora, trenčiansky futbal vstal z popola. Aj futbal potrebuje racionálne riadenie, hovorí generálny manažér trenčianskeho futbalu Róbert Rybníček.

07.08.2018, 18:56 | Ivan Haluza | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Trenčín je ešte z bývalých federálnych čias najhokejovejším mestom krajiny. Čo rozhodlo, že sa z neho stáva aj futbalová bašta?

Vízia, filozofia a systém, s ktorými prišiel v roku 2007 do klubu jeho majoritný vlastník pán Ling. Aj dovtedy som robil futbal, venoval som mu kvantum času. No až on ma naučil oddeliť emócie, ktoré futbal rozhodne vyvoláva, od naozaj racionálneho riadenia klubu. A naučil som sa pri ňom riadiť klub s dlhodobou víziou.

Paradoxne ste však najskôr na čas padli do druhej ligy. Spočiatku to úplne neklapalo?

Nie. Všetko to bolo súčasťou vízie nového lepšieho futbalu. Pán Ling začal s tým, že najskôr musíme vybudovať naozaj slušný klub zvnútra. So všetkými potrebnými štruktúrami. Tak si nájdeme silných stabilných sponzorov na väčšie športové úspechy. Keď sme sa vrátili do najvyššej ligy, už sme hrali vždy len o popredné priečky a teraz šesť posledných rokov hráme nepretržite v európskych pohároch. Ako jediný slovenský klub.

 

Neprehliadnite

Musí investor ešte nosiť do klubu peniaze?

Za ostatných päť rokov sa už klub financuje sám. Zhruba pol na pol nám rozpočet kryjú peniaze z prestupov hráčov a peniaze zo sponzoringu a našich účastí v európskych pohároch. Na slovenské pomery je to veľmi zdravé financovanie. No v porovnaní s vyspelým svetom máme len veľmi drobné výnosy z televíznych práv a vstupného či suvenírov. To sú výzvy do budúcnosti.

Róbert RybníčekZdroj: Martina Brunovská

V posledných rokoch čoraz viac staviate na hráčoch zo zahraničia a ďalší špičkoví domáci hráči, ako bol Škrteľ, Bero či Lobotka, už od vás nevychádzajú. Aj v terajšom kádri máte z 22 hráčov iba ôsmich Slovákov. Prečo?

Ja by som bol rád, keby sa nám v budúcnosti podarilo kritické nahliadanie na tento fakt zmeniť. Už len preto, že keď naši najtalentovanejší Slováci môžu doma vyrastať aj s chalanmi z cudziny, o to ľahšie sa potom sami uchytia v cudzine. Ak mladý Slovák prechádza do Dánska či Talianska, tiež tam v kluboch nájde mimoriadne pestré národnostné zloženie. Futbal je globalizovaný. Už sa rozlúčme s predstavou, že tuzemské mužstvo môže byť pravidelne konkurencieschopné v európskych pohároch s nejakými siedmimi či ôsmimi Slovákmi v základnej zostave. Na to sme malý národ, toľko talentu u nás nenájdeme. Cieľom by mohlo byť mať v základoch našich mužstiev štyroch či piatich Slovákov.

Je dôležité riadiť aj futbalový klub s dlhodobou víziou 

Ako viete finančné zhodnotiť mladých cudzincov, ktorých neskôr predávate do západoeurópskych klubov? Mate aj také prípady, že ste hráča kúpili za desiatky tisíc eur a po pár rokoch ho predávate za milióny?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Rozhovor