Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Režisér Núňez: Nie ďalšia evitovka, chceme dlhodobý úspech. S filmovým štúdiom

Má za sebou dosiaľ najúspešnejší rok a hovorí, že pri projektoch má zväčša šťastnú ruku. Najnovším plánom Petra Núňeza je vlastné filmové štúdio.

01.08.2018, 18:58 | Martin Poláš | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Podľa finančných výsledkov vašich firiem bol minulý rok pre vás dosiaľ najúspešnejší.

Jednoznačne áno. Uzavreli sa viaceré dlhodobé projekty, niektoré z nich pritom vyzerali ako zlé rozhodnutia, teda stratová záležitosť, no vlani sa to zrazu „vyčistilo“ a zarobil som aj na veciach, o ktorých som ani nevedel, či ich dokončím. Popritom všetky základné biznisy bežali ako dovtedy, prípadne rástli. Dlhodobo cítim, že sa veziem na dobrej vlne, ale ani tak som nečakal, že to môže byť až také dobré ako vlani.

Vlaňajšie tržby vašej hlavnej firmy Nunez NFE takmer šesť milión eur boli pre vás zatiaľ najvyššie. Čo vám k nim pomohlo? Aj úspech filmu Všetko alebo nič?

Podiel na tom má aj film, ale rástli sme vo všetkých segmentoch. Napríklad mediálna agentúra Loco Agency narástla za šesť rokov zo 150-tisíc na 3,5 milióna eur a dosahuje stabilný, mierne rastúci zisk. Nunez NFE rozširuje portfólio klientov, zdroje príjmov, rastie obrat aj zisk. A darilo sa aj mojej českej firme.

Všetko alebo nič bol vlani najsledovanejší film v slovenských kinách. Bola romantika cielená na ženy v strednom veku takpovediac stávkou na istotu?

To v žiadnom prípade. Vošiel som do filmového prostredia, ktoré je zvyknuté, že všetky náklady sú zaplatené ešte predtým, ako ide film do kina, a tak ich veľmi nemusí zaujímať, aké sú výsledky. Mantra je, že film má právo na svoju existenciu sám osebe – musí vzniknúť a nezáleží na nákladoch a výnosoch. Ja som podnikateľ, zarábam si sám na seba a veci vidím inak. Chcel som sa na film pozrieť tak, ako to robí väčšina publika, na základe čoho vlastne vyrástol filmový priemysel – že film sa natáča preto, aby ho videl divák. Podľa možností čo najviac divákov. Film by mal nielen vrátiť investíciu, ale aj priniesť zisk. Vyzeralo to ako šialené rozhodnutie, na prezentáciách na Audiovizuálnom fonde som si pripadal ako úplný idiot a tak som aj dopadol.

Neprehliadnite

Aký bol váš odhad návštevnosti?

Hovoril som, že mojím úmyslom je spraviť veľký divácky úspech. A aby bol merateľný, za dolnú hranicu v slovenských kinách som označil 150-tisíc divákov. Stretlo sa to s takými poloúsmevmi a pobavením. Jasné, držíme vám palce, hovorili. To, že Všetko alebo nič vystrelilo na 340-tisíc divákov na Slovensku, som si nedovolil odhadovať ani v najdivokejších snoch. S návštevnosťou v Česku a Poľsku film videlo 830-tisíc divákov. Zázrak.

Chystáte ďalší film po tomto úspechu?

Rozhodol som sa posunúť ďalej. Ak chcem jednorazový úspech premeniť na dlhodobý, musím si na to smerom k filmu vybudovať infraštruktúru. A preto som sa pustil do prípravy filmového štúdia. Našiel som si partnera, s ktorým sme dali dokopy trojmiliónový kapitál. Do konca roku 2020 chceme urobiť štyri-päť filmov, ktoré budú ziskové. Ak sa to podarí a v januári 2021 budeme mať na účte viac peňazí ako na začiatku, budeme pokračovať. Na mne bude manažovanie projektu aj kreatíva, partner je vyslovene investorom. Chystáme dva romantické filmy, jeden akčný, chceme široké portfólio. Jeden bude pravdepodobne dokumentárny, artový film. O piatom projekte ešte nemáme jasno, ale námetov prichádza viacero. Uvidíme, či sa nám zmestí do rozpočtu.

Peter Núňez Zdroj: Milan David

Chceli ste točiť aj film o youtuberoch v hlavnej úlohe s Gogom. Napokon nevznikne?

Nie, zaplatil som jeden natáčací deň, ale keď sme si to poskladali v strižni, povedali sme si, že to nie je dobrá cesta. Gogo do toho vložil svoje meno a energiu, ja asi 15-tisíc eur a čas. Po rozpačitom výsledku je lepšie sa vrátiť z krátkej cesty. Gogo je príliš dobrý brand na to, aby sa poškodil zlým filmom s ním. Pristupujem takto k väčšine projektov, veľa peňazí míňam na vylaďovanie a ukážkové veci, v podstate sám pre seba. Keď manažment RTVS schvaľoval Zem spieva, pustili sme im desaťminútový zostrih, ktorý sa veľmi podobal výsledku. A emočne bol možno ešte silnejší. Ak by povedali, že to nechcú, tak moje peniaze idú do koša. Ale je to pre mňa lepšie ako púšťať slajdy a štatistiky. Dodali sme im tú istú emóciu ako neskôr divákovi. Po desiatich minútach mali otvorené ústa a nikomu ani nenapadlo pýtať sa napríklad, kto sú tí traja neznámi ľudia, čo to majú moderovať.

Tento biznis je osobný

Zem spieva bol pre RTVS najdrahší zábavný program. Viete si obhájiť vyše miliónovú sumu, za ktorú ste ho vyrábali?

Ja mám skôr pocit, že som to predal príliš lacno. Minúta šou stála vo výsledku niečo pod tisíc eur. Pozrite sa do rozpočtov primetimových projektov RTVS a zistíte, že táto cena je konkurencieschopná. RTVS dostala veľmi výhodnú cenu, aj keď sa pozriete na parameter pomer cena – výkon. Takisto garantujem, že žiadna komerčná televízia by to nerobila lacnejšie, všade inde by sme za to dostali viac peňazí. Minuloročný rozpočet Let’s Dance prekročil 250-tisíc eur na epizódu. Porovnajme to so 120-tisícovým rozpočtom Zem spieva vrátane DPH. S tým, že Zem spieva mala nadštandardnú výkonnosť a ešte aj naplnila verejnoprávny rozmer. Robiť šou tohto typu pod stotisíc eur, ak to má mať úroveň a dôstojnosť, nemá význam. Ak sa nebavíme o nejakej alternatívnej avantgarde.

Nie som ničí človek, v televíziách vždy začínam s čistým stolom 

V RTVS ste mali viac projektov – od galavečera OTO, cez veľký program k výročiu telerozhlasu až po Zem spieva, ťažiskový program sezóny. Pomohli k tomu aj vzťahy s ľuďmi z vedenia? Ako odpovedáte na otázku, prečo robí veľké projekty v RTVS Núňez?

Tento biznis funguje 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Rozhovor

Diskusia (0 reakcií)