Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Učia ľudí lepšie hospodáriť. S pomocou dát a umelej inteligencie

Banky majú o klientoch množstvo dát vrátane tých pre predaj najzaujímavejších – o tom, kde a ako míňajú peniaze. Zatiaľ sa však stále len učia, ako ich využívať v prospech klienta. Prácou s dátami sa zaoberá veľký okruh fintechov, ktoré hľadajú rôzne cesty, ako pomôcť bankám dáta spracovať.

26.09.2018, 09:14 | Ján Záborský | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Erik Čebík zo spoločnosti DataTree už dlhšie pomáha bankám presnejšie inventarizovať, odkiaľ a kam plynú klientske peniaze. Cieľom pre banky je vedieť osloviť klienta s relevantnou ponukou v pravý čas. Napríklad mu ponúknuť úver či predaj na splátky práve v čase, keď rekonštruuje nehnuteľnosť či chce kúpiť auto.

Vo fintechovom prostredí sa E. Čebík stretol s Jurajom Rosom zo spoločnosti GoodAI Applied, ktorá sa zasa zaoberá praktickým využitím umelej inteligencie. Pracoval napríklad na inteligentnom chatbote, ktorý by vedel spisovne komunikovať s klientom a zodpovedať jeho bežné otázky. Spoločne sa pustili do riešenia otázky, ktorá ich oboch zaujímala: Ako pomôcť ľuďom lepšie hospodáriť s vlastnými peniazmi? Aby si napríklad nemuseli požičiavať na každoročnú dovolenku či zbytočne neskĺzavali do debetu. Ten stojí peniaze, ktoré by mohli ušetriť.

Neprehliadnite

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika TREND + IT v biznise

Diskusia (0 reakcií)