Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vymakal Lidl, teraz si vyhŕňa rukávy v Terne

Vyšiel z liahne nemeckého diskontu Lidl. Od najnižších pozícií sa prepracoval až k šéfovaniu v slovenskej pobočke, ktorú za päť rokov rozbehol na nevídané obrátky. Sám si nerád pripisuje úspechy, vidí za nimi najmä dobrú tímovú prácu. Vlani v lete, rok po odchode z Lidla, sa Stanislav Čajka stal generálnym riaditeľom skupiny Terno, ktorej biznis stojí na samoobsluhách a supermarketoch v Bratislave a okolí.

30.01.2018, 18:33 | Marek Legéň | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 7

V roku 2011 ste sa postavili na čelo prvého samostatného slovenského manažmentu Lidla. Pod vaším vedením urobil obrovský krok vpred. Aký máte recept na úspech?

Jednoduchý, mali sme dobrý mančaft. Dokázali sme idey nielen pripraviť, ale aj zrealizovať. Keď sme vedeli, že nejaká vec je správna, všetci sme ťahali za jeden povraz. Gro úspechu je naozaj v tímovej práci a v kvalitnom marketingu. Investovalo sa do zamestnancov, zameriavali sme sa na procesy. Nerobili sme zmeny len preto, aby sme ich robili, ale zásadné, žiadne Potemkinove dediny, len aby to nejak vyzeralo.

Je Lidl skutočne taký dobrý, ako sa prezentuje, alebo jeho úspech stojí skôr na šikovnom marketingu?

Myslím si, že oboje. Procesy, ktoré sa za tie roky nastavili, fungujú. Marketing tomu dodáva lesk, čaro. Je to dlhé roky cepovaný systém. Lidl jednoducho ide, napreduje, investuje. Zamýšľa sa nad svojím biznisom. Keď sa venujete permanentne hlavnému biznisu, tak máte úspech.

Stanislav ČajkaZdroj: Maňo Štrauch

V čom vidíte hlavný rozdiel v manažovaní obchodného reťazca pre veľký nadnárodný koncern rangu Lidl a domácu investičnú skupinu Sandberg Capital?

V Terne nanovo nastavujeme biznis model, máme viac voľnosti a možností. Škála a pestrosť diskusií je oveľa širšia. Samozrejme, stále musíme o tom presviedčať aj akcionára, čo je logické. V korporáte viete čerpať z historických skúseností, no máte dané určité mantinely. Môžete sa k nim priblížiť, avšak nie je tam až taký zásadný priestor na zmenu. Nemôžete povedať, že napríklad od zajtra nebudete červeno-bieli, ale zeleno-hnedí.

Terno už dlhšie používa slogan, že sa mení k lepšiemu. V praxi však veľký skok neurobilo. V čom sú najväčšie rezervy?

Najmä v práci na predajnej ploche. Vlani sa urobil kus roboty, ktorý bude vidieť tento rok. Zaviedli sme nový softvér na predajniach, centrále a zavádzame ho tiež v logistickom centre. Toky tovaru sú kvalitnejšie než v prvej polovici vlaňajška.

Neprehliadnite

Zasahuje vám do práce v Terne skutočnosť, že majiteľ má väzby na finančnú skupinu J&T?

Nie.

V predajniach ste sa vrátili od Poštovej banky ku kartovým terminálom UniCredit Bank. Bolo to vaše rozhodnutie?

Udialo sa to ešte pred mojim nástupom a na základe výberového konania. Nie sme zviazaní. Nastavujeme rytmus ako v každej bežne fungujúcej firme.

Stanislav ČajkaZdroj: Maňo Štrauch

Keď ste nastupovali do Terna, hovorilo sa o expanzii. Máte už konkrétnejšie plány?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 7

Rubrika Rozhovor

Tagy Lidl, Terno