Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Neseda: Nepohodlnou a drahou stoličkou chcú zaujať masy

Táto stolička sa od svojich „kolegýň“ líši na prvý pohľad. To pre jej opačné proporcie: má netradične veľký sedák a netradične úzke operadlo.

06.10.2018, 18:56 | Jozef Andacký | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 20

Aj jej tvorca Vlado Zlatoš bez okolkov hovorí, že v bežnej kancelárii alebo domácnosti pôsobí ako mimozemšťan. Špecifický dizajn podľa neho plní dôležitý účel. Veľký sedák umožňuje rôzne polohy sedenia (minimálne päť), úzke operadlo zasa masíruje chrbticu a nezavadzia, ak si chcete zakrúžiť rukami. Sedenie za počítačom tak už nemusí byť stereotypné. Vyskúšame. A naozaj, na tej Nesede, ako sa stolička-nestolička V. Zlatoša nazýva, niečo je.

Dva roky vývoja

Príbeh zrodu Nesedy je pomerne známy. A keďže pri ňom ako investor stál Michal Truban z Websupportu, tak aj mimo bežnej start-upovej komunity. Čiže len v skratke. Na úplnom začiatku, v júni 2015, bol blog V. Zlatoša, ktorý sa profesijne venuje poradenstvu v oblasti cvičenia, výživy a životného štýlu. Vďaka svojej úvahe o negatívnych účinkoch dlhodobého sedenia na ľudské telo sa dostal do kontaktu s M. Trubanom. Ten zasa vtedy hľadal niekoho, kto by mu vyrobil stoličku na mieru. Z ich stretnutia vzišiel nápad a podnikateľský zámer, ktorému venovali nasledujúce dva roky vývoja.

Výsledkom je stolička, ktorá umožňuje pohyb priamo za pracovným stolom, a know-how, ktoré môže projekt posunúť ďalej. Pod dizajn Nesedy sa napokon podpísalo štúdio Werkemotion, ktoré sa podieľalo aj na hernom drone start-upu Drone n’ Base či off-roadovom autobuse Torsus Praetorian. No a v lete 2017 putovala Neseda k prvým zákazníkom.

Neprehliadnite

Neseda sa nedá predávať s tým, že je pohodlná – pretože nie je 

Čo sa týka výsledkov predaja, Nesedu v prvých

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 20

Rubrika Podnikanie

Tagy start-up, Start-up mesiaca