Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Unikátne riešenie pre mestá chcú od prešovskej firmy aj v Izraeli

Pred štyrmi rokmi sa zdalo, že prešovskú spoločnosť Seak, venujúcu sa vývoju technológií na riadenie inteligentného osvetlenia, čaká silné obdobie. Do firmy investoval fond rizikového kapitálu Neulogy Ventures s cieľom naštartovať spoločnosť k medzinárodnej expanzii. Seak pritom rozhodne nepatril medzi start-upy, na ktoré sa fond dovtedy zameriaval.

12.11.2018, 18:31 | Lukáš Kvašňák | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 1

Firma vznikla ešte počas socializmu, mala zabehnutý biznis a v portfóliu veľkých klientov ako automobilku Volkswagen Slovakia či obchody reťazca Tesco na Slovensku a v Česku. Namiesto expanzie a raketového rastu však prišla stagnácia.

Interné spory

V rovnakom čase, ako Neulogy Ventures vstúpil do Seaku, sa totiž Tesco dostalo do problémov a začalo škrtať viaceré investície vrátane tých do inteligentného osvetlenia. Seak sa navyše v snahe rásť pustil do novej zákazky, ktorá zahŕňala okrem dodávky riešení aj výrobu samotných svietidiel. To sa ukázalo ako zlý nápad, ktorý ťahal firmu do červených čísel.

Spoločnosť potrebovala ďalšiu investíciu. V roku 2015 preto do Seaku vstúpil ako spoluinvestor Heliodor Macko, ktorý zároveň začal v podniku pôsobiť ako výkonný riaditeľ. Príchod externého manažmentu bola totiž podmienka pri investícii fondu.

To malo za následok, že zakladateľ a dovtedajší šéf firmy Jozef Sedlák spolu so synom a manželkou stratili pozíciu majoritných akcionárov a ustúpili do minority. Čoskoro sa medzi ním a novým výkonným riaditeľom ukázali prvé spory súvisiace so smerovaním Seaku.

Seak sa okrem zákaziek na osvetlenie priemyselných a obchodných objektov zameral aj na riešenia pre smart city 

„Mali sme rozdielne pohľady na viacero vecí. To 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 1

Rubrika Podnikanie