Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Úspešný príbeh Kofoly je aj o chybách a nezdaroch

Stredoeurópsky výrobca nealko nápojov Kofola v rukách rodiny českých Grékov Samarasovcov sa stal synonymom úspechu aj v slovenskom biznise. A nielen preto, že tuzemská vetva Kofoly s fabrikou v Rajeckej Lesnej je jednou z najziskovejších domácich potravinárskych firiem. Za ostatné štyri roky zarobila vždy aspoň šesť miliónov eur. V podstate čohokoľvek sa skupina chytí či prikúpi, to na trhu valcuje konkurenciu. Šéf Kofoly Jannis Samaras hovorí aj o neúspechoch, ktoré sa pretavili do poučenia, čo neskôr využili pri iných obchodoch.

02.12.2018, 18:47 | Ivan Haluza | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

Patríte medzi akvizične najrýchlejšie rastúcich strategických investorov v regióne. Ako to dokážete? Lebo akvizície sú náročné nielen na financie, ale aj na začleňovanie nových prírastkov do štruktúr matky.

Či robíme akvizícií výrazne viac ako iní, neviem posúdiť. Vždy sa dívame aj na viac firiem, ale ročne kúpime najviac jednu-dve. Na to máme dostatočné kapacity. Na akvizície navyše v Kofole nemáme špecializovaný tím. Robia ich u nás ľudia, ktorí majú na starosti aj iné činnosti.

Kofola ČeskoSlovensko, OstravaZdroj: Maňo Štrauch

KPMG
Relevans Law firm

Čo je kľúčové pre úspešne začlenenie novej posily do štruktúr materskej skupiny?

Integráciu robíme podľa toho, čo to nové vlastne je. Ak kupujeme nápoje, ktoré už robíme dlhé roky, veríme vlastným postupom. Prenášame ich do novej firmy. Ak je to však pre nás nový biznis, ako keď sme v posledných rokoch išli aj do šalátov či bylinných produktov, vieme nechať akvirovanej firme aj väčšiu autonómiu.

Môžete uviesť príklad?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Podnikanie

Tagy Jannis Samaras, Kofola