Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Poór vycúval zo Spartaka. Môže za to horšia kondícia jeho biznisov?

Podnikateľ Vladimír Poór oznámil odchod z klubu FC Spartak Trnava podráždene. Keď sa tímu nedarí, niektorí fanúšikovia majú podľa neho vo zvyku kopnúť si do vedenia či vyháňať trénerov.

07.12.2018, 05:09 | Ján Kováč | © 2018 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 4

Pohľad na horšie výsledky veľkopodnikateľových firiem však naznačuje, že jeho vycúvanie z futbalu je nielen emotívnou, ale aj racionálnou reakciou. Jeho vlajková loď opravovne vagónov ŽOS Trnava zaznamenali výrazný pokles tržieb aj zisku pred úrokmi, daňami a odpismi (EBITDA). V. Poór pre TREND reaguje, že tento biznis je cyklický a už znova smerujú k lepším číslam.

Čistá strata z futbalu

Odchod biznismena z trnavského klubu znamená pre slovenský futbal viac ako prestup akejkoľvek hviezdy. V. Poór reprezentuje charakter fungovania slovenských klubov, v ktorých to bez peňazí oligarchu nejde. Legendárni „Bílí Andeli“ zrejme budú musieť ukázať, že to pôjde aj inak.

Spartak je klub, ktorý pri súčasných príjmoch a výdavkoch nedokáže bez peňazí V. Poóra existovať. Podobne závislé od svojho majiteľa sú napríklad bratislavský Slovan od Ivana Kmotríka či Železiarne Podbrezová od Vladimíra Sotáka.

Neprehliadnite

„Za posledných viac ako dvadsať rokov som do trnavského futbalu investoval viac ako 70 miliónov eur. Táto suma je čistou stratou už po odrátaní skromných výnosov,“ píše TRENDU V. Poór.

Vychádza to v prepočte na 3,5 milióna eur ročne, čo je väčšina rozpočtu Spartaka. V sume sú pravdepodobne zarátané aj investície do štadióna, ktoré išli nad rámec rozpočtu. Tých „vložených“ 70 miliónov eur je číslo, ktoré je ťažko overiť. Predstavitelia klubu ani jeho majitelia či sponzori takmer nikdy o finančnej podpore nehovorili. Ale o ich dôležitosti nemá zmysel pochybovať, keďže partnermi Spartaka boli viaceré Poórove firmy.

Nákupné centrum City Arena už V. Poór predal.Zdroj: Milan David

Sponzoring s otáznym efektom

Viaceré z nich nemali z tejto spolupráce žiadny benefit

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 4

Rubrika Podnikanie

Tagy Vladimír Poór