Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Prečo o slovenskú hudbu nie je v zahraničí záujem a ako sa to môže zmeniť

29.12.2018 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (35 reakcií) Pravidlá diskusie

21.12.2018 | xantip

Asi by najskôr bolo dobré slovenským "hviezdam" vysvetliť, že texty majú písať ľudia s citom pre slová. To čo lieta v éteri zo slovenskej "novej vlny" je dobré tak na zdvihnutie tlaku, nie nálady.

29.12.2018 | Truhlik999

Uz vidim ako sa pan sediaci v prahge zaujima o nejakeho umelca zo slovenska..

Dovodom je, ze vsetky nadnarodne vydavatelstva operuju vylucne z prahy a slovenska kolonia im je dobra akurat na predaj.

Kym budu sediet v prahe, tak tu investovat niokdy nebudu.

29.12.2018 | Roman Kanala

Slovenská hudba je zaprdený provinčný šramot ako všetko slovenské. Slovenské texty v svetovom jazyku majú šancu preraziť asi ako vzdychy tuleních mláďat. Svetoví boli Marián Varga, Peter Lipa, Jana Kocianová. Udusil ich tuhý socík. Hammel nebol svetový, bol dobrý na miestne pomery. Inak samé jólačky sasiólačky. Žbirka, Elán, nula bodov. Vzrúšo tak niekde na dedine.

29.12.2018 | oko

...ale no tak... a čo ešte poznáte z aktuálnej slovenskej hudby? no?? skúste...



...zabudli ste na súrodencov Hečkovcov.

29.12.2018 | Švajčiarsky Puňťo

Zato švajčiarske hity hrajú v rádiách po celom svete od rána do večera. Vidím že pán Kanala je už aj expertom na hudbu.

30.12.2018 | tono.hajduk

myslim, ze “djbobo” :)))))))))) je svajciar, ale to je skor na hanbu :))))))... na strane druhej, popularna hudba je lahky zaner a svetovost v nom nehra ziadnu rolu, v porovnani s aziou vyschne “v hube” aj “djbobovi” .. @Roman ani Varga ani Lipa neboli nie su “svetovy” ani po interpretacnej ani kompozicnej stranke. Skor mena ako Dvorsky, Gruberova, v lahsich zanroch Gott, Duchon, autorsky Svoboda, a par interpretov ako Decsi, vzbudili pozornost .. o Lipa ani Varga nikto nevie a nema ani preco. (je mi to luto, ja Lipovi fandim ale uroven jeho produkcie je lokalna pre lokalne publikum) Myslim, ze o zvysku popularnej produkcie od od geronto-Elan, Zbirka cez rustikalne IMT, No Name a pod nema cenu riesit nejaku “svetovost” ... uz len z dovodu textov a interpretacnej kvality. Prave naopak, ostat cim viac autenticky je dolezitejsie, ako byt svetovy (a co najmenej pateticky a rustikalne vulgarny (zvlastny fenomen vychodoslovenskych kapiel))..

31.12.2018 | Roman Kanala

DJ bobo je vyučený pekár a cukrár. Začal s breakdance, potom ako DJ, potom začal písať muziku. Inzitné rytmy a ľahko zapamäteľné melódie predané 14 milión krát na celom svete ako príspevok k hlúpnutiu ľudskej rasy. Asi ako Kotvald a Hložek, čo bolo v socíku otrieskavané o hlavu každý deň ako sovietska hymna https://www.youtube...

Švajčiarske "hity" neznamenajú veľa, pretože Švajčiari na svoju produkciu kašlú. Načo sa zvŕtavať do nejakých lokálnych krčmových hitov, keď majú celý svet. DJ Bobo začal byť uznávaný doma až potom, keď prerazil vo svete. Inak zo známych spevákov je ešte Guesch Patti vďaka jej kariére vo Francúzsku.

Okrem toho sú tri úradné a štyri národné jazyky. Schwytzertütsch rozumejú len domáci a obecenstvo z iného jazykového okruhu nepozná ostatných spevákov, hlásateľov, či hercov. Švajčiarske hity ako výsledok hlasovania vo švajčiarskej hitparáde tak majú ťažisko v zurišskej produkcii, lebo väčšina hovorí po nemecky: http://swiss-music....

Ak si vypočujete pár ostatných hitov, je to na úrovni Elánu alebo inej provinčnej muziky.

Zato napríklad toto tu, Oesch's die Dritten - Jodel-Time 2011, nezíska hlasy v hitparáde, ale je to fajn jódl skombinovaný s pop rockom a so štipkou jazzu. https://www.youtube...

31.12.2018 | Imi99

Zabudli ste na svetozname svajciarske duo Yello, robia kvalitnu a svojho casu prelomovu hudbu.

31.12.2018 | Roman Kanala

Nezabudol. Nepoznám. Šiel som kuknúť. Máte pravdu, sú dobrí. Ani som o nich nevedel. Predáva ich aj Apple.

30.12.2018 | citatelTrendu

Pán Kanala, niekdy strácate objektivitu. Ako poznáte slovenskú hudbu? Práve opačne, posledné roky sa výrazne zlepšila. Dlhé roky to bolo zúfalé, ale Sima Martausová. Adam Ďurica, Robo nOpatovský, Kristína a mnohí ďalší nerobia Slovákom hanbu.

https://www.youtube...
https://www.youtube...
https://www.youtube...
https://www.youtube...

Proti západným odrhovačkám, kde často chýbajúcu melódiu zachraňuje videoklip, sú niektorí naši umelci špičkoví. Nemám pocit malosti, mali by ste z neho vyrásť aj vy. Nie všetko Slovenské je zlé.
PS: Všetkým želám úspešný, spokojný a mierový nový rok.

30.12.2018 | Roman Kanala

Usilovne som si to všetko vypočul. Hovorím usilovne, lebo to žiadalo úsilie.

Sima Martausová: nuda. Nula bodov.
Robo Opatovský: má to niečo do seba, ale je to ako slabý vyvarený čaj. Internátna chodbová hudba. Chýba tomu iskra, energia. A nevie po zlodejsky, len brátysláváckym nárečím tvrdo L. Podobne aj ďalšie jeho pesničky, vypočul som dve.
Adam Ďurica - ulletela holubička, lletím, llebo verím v nás, fuj. Melódia o ničom, lovenčinovy po bokovy. Fuj. Až ma striasalo. Jediný pozitívny bod: podarilo sa mu vysloviť Ľ v slove "hľadá".
Lukáš Adamec - aspoň to odsýpa a nie je to nudné. Výslovnosť brátyslávácka, samé tvrdé LL namiesto Ľ. Melódia banálna rovnako ako slová.
Všetko na jedno kopyto. Štýl dedinskej zábavy. Tomuto hovorím odrhovačky. Bez duše, bez myšlienky.

Západné odrhovačky? Skúste toto:
Middle of the Road 1971, Chirpy Chirpy Cheep Cheep, https://www.youtube... - chytľavá melódia, pravdepodobne staršia, ako Vy sám, bola imitovaná na Zlodejsku
Skorpió 1974 - Így szólt hozzám a dédapám, https://www.youtube... - epický príbeh vyrozprávaný formou melodickej piesne
Tina Charles 1976, I love to love, https://www.youtube... - naivný dadaistický text, super disco melódia, dobre aranžovaná, skvele podané
ABBA 1980, The Winner Takes It All, https://www.youtube... - absolútna špička, nápad, aranžmán, perfekcionistické prevedenie ako všetko od tej kapely - ale pesnička sa stala mottom zlodejskej politiky
Les Rita Mitsouko, 1984, Marcia Baila - https://www.youtube... - smûtočná pieseň za blízkou osobou, ktorá zomrela na rakovinu - smrť ťa zavraždila, Marcia - byť smutným sa dá všelijak, aj cez pop rock
Annie Lennox & Eurythmics, 1985, There Must Be An Angel, https://www.youtube... - viac detailov na https://en.wikipedi...)
En Vogue, 1992, Free Your Mind, https://www.youtube... - ak nerozumiete spievanej angličtine, tu sú slová: http://www.metrolyr...
Shirley Bassey & Propellerheads 1997 History repeating https://www.youtube... - fúzia big beatu a jazzu, jednička na UK Dance Chart
Manu Chao 1998 - album Clandestino, skladba Bongo Bong - https://www.youtube...
Emilie Simon 2003 - Désert https://www.youtube...
Amy Winehouse 2006 Back To Black, https://www.youtube...

Všetky tieto pesničky boli komerčne úspešné, no hlavne posunuli ľudstvo ku krajšej hudbe. Jedno ide s druhým. V článku a v diskusii sa všetci zaoberáte len komerčnou stránkou, prečo sa intepreti slovenskou hudbou neuživia. Lebo robia mizernú muziku. Vypočujte si tie linky. Ak sa Vám tá hudba nepáči, tak asi preto, že nemáte vkus a nežijete so svetovou muzikou.

30.12.2018 | cenobit

No hlavne tu chýba niečo geniálne, originálne, rytmické, melodické, chytľavé ... To, čo sa tu produkuje, znie tak akurát primerane a fajn pre domáci trh, ale nie pre ten svetový. Z tábora býv. socializmu asi ešte nikto neprekonal Omegu a ich "Dievča s perlami vo vlasoch..."

30.12.2018 | Roman Kanala

Omega - Gyöngyhajú lány, from album "10000 lépés", 1969.
https://www.youtube...

30.12.2018 | svk

Ja si skôr myslím že problém je v našich médiách. Konkréte v rádiách. Na slovensku sú aj kapely ktoré teda nie su mediálne známe ale nehrajú ich nikde okrem FM rádia. Všetky komerčné sračky hraju 10 interpretov zo zahraničia a opakujú ich 300 krát dookola.
ja ted žijem v GB a tu sa rádio nebojí vytiahnuť skladby z 90 rokoch alebo staršie a hrajú roznych interpetov u nás akoby po silvestry spravili hrubú čiaru a už je to historia už sa to nehrá a popritom sú skladby ktoré sú dobré.
Nemusia sa predávať do zahraničia hned ved xy sk spevákov pôsobí aj v CR co sa naopak povedať nedá. Možno by sa mali orientovať na stredoeuropsky region polsko, ukraina, slovanske krajiny) plus baltik tam vela toho rozumeju.
tvrdiť že neprerazia tak napríklad Kristínu hravajú v belgicku a to v slovenčine alebo iné sk kapely.
u nas prerazí kadejaké ho.no. ludia nerozumeju ale si to pohmkuju v GB ak to nie je anglicky kaslu na to lebo nerozumeju.

30.12.2018 | Vraňar

Súhlasím. Keď prídu k nám turisti a zapnú si autorádio tak počujú len anglicky spievané pesničky, z ktorých mnoho je pochybnej úrovne - ááále sú anglické! V Chorvátsku majú svoju typickú hudbu, alebo Gréci? Produkujú svoju produkciu vo väčšine rádií. Kto z turistov si kúpi CD nosič, keď nevie čo je na ňom? Ja

30.12.2018 | Vraňar

Ušla mi nedokončená reakcia a dokonca dvakrát bez môjho zásahu. Ja som prestal počúvať rádio Slovensko, lebo som mal pocit že počúvam rádio Londýn v slovenskej reči. Hudobný výber "na holubičku sivú". V autorádiu mám miesto nich rádio Reginu a ešte jednu súkromnú, ktorá má širokú paletu skladieb a neopakuje žiadnu pesničku 2x.

30.12.2018 | Vraňar

Súhlasím. Keď prídu k nám turisti a zapnú si autorádio tak počujú len anglicky spievané pesničky, z ktorých mnoho je pochybnej úrovne - ááále sú anglické! V Chorvátsku majú svoju typickú hudbu, alebo Gréci? Produkujú svoju produkciu vo väčšine rádií. Kto z turistov si kúpi CD nosič, keď nevie čo je na ňom? Ja

30.12.2018 | Roman Kanala

Jediná kapela, ktorá bola svetová, bolo Collegium Musicum. Invencia, inovácia, inštrumentálna zdatnosť.
https://www.youtube...
https://www.youtube...

V Maďarsku bolo už od 70-tych rokov kvasenie, experimentácia, hľadanie štýlov. Skladby Locomotiv GT sa dajú počúvať aj dnes.
https://www.youtube...
https://www.youtube...

Vlna punku z 80-rokov minula hloboko normailzované Zlodejsko. Ako ho minuli udalosti ako Charta 77. Napríklad undergroundová kapela AE Bizottság
https://www.youtube...
Tiež Kontroll Csoport s jasnou protirežimnou angažovanosťou, ako všetci, kto za niečo stáli. Aktuálne v 1985 rovnako ako v 2018.
https://www.youtube...
Podobne aj Beatrice, neskôr Bikini, ktorých album Hová lett sa stal bibliou svetového art punku. Povinné počúvanie pre všetkých, ktorí chcú pochopiť muzikálne dôvody, prečo socík musel padnúť.
https://www.youtube...

V Čechách z aféry okolo Plastic People vzniklo hnutie Charta 77, ktoré si na Zlodejsku ani nevšimli, lebo bolo treba kradnúť. Napriek tuhému útlaku vznikali takéto svetové albumy, ako Pražský výběr. Aj keď nemali textára a tak používali pseudoswahili. Album bol zakázaný, komunisti besneli. Pritom je to asi najlepšie, čo bolo v Československu kedy nahraté.
https://www.youtube...
Dnes sa ten album dá jednoducho kúpiť na CD bez rušivých reklám na youtube.

Zatiaľ na Zlodejsku mokvali Lauferová, Konárik, Žbirka, Elán. Z priemeru vynikli Hammel a Gombitová, ale ani jeden nepresiahol Petržalku.

Hudba, veda, tvorba, disent sú intelektuálna záležitosť a tak je prirodzené, že na Zlodejsku nekvitnú. Ako sa hovorilo, kultura žaludku, kultura žaludu. Je to na samostatný blog, či na sériu blogov. Je tam toľko zadubených ľudí, ktorým ani nenapadne, aké veci sa diali za hranicami ich duševného chotára. Najlepšie je na Zlodejsku sa nenarodiť a keď už, tak preč, preč, čo najskôr z toho žalára ducha.

30.12.2018 | @@@

každemu sa pači ina hudba tak je to irelevantne .....to čo pre niekoho je možno celosvetovy uspech pre ineho je to len celosvetova sr.čka a to neplati len o hudbe ale aj o filmoch alebo knihach a dokonca aj celebritach .....v tom rozdiel nie je takže je nezmysel sa tu ohanať prečo niekto nie je znami celosvetovo

v niektorych pripadoch sa len media snažia nam nahovoriť že tato hudba film alebo celebrita že to je to prave celosvetove aj ked to tak nie je a to nie len na slovensku ale aj v usa a inych krajinach

30.12.2018 | Ivan Velčický

To si tu vážne myslíte, že ten západný grc ktorý omielajú v tzv slovenských staniciach je kvalita ? Nadávajte mi ale vieme vyprodukovať aj kvalitnú hudbu, no naši experti na hudbu ju už len z trucu nezahrajú.

30.12.2018 | Nemo79

Ono by bolo najprv dobre si definovat co je zahranicie a ake hudobne zanre. Ak zahranicie beriem zapadnu prudkciu, respektive zapad a ameriku tak sa nieje comu divit. Kazda europska krajna ma svoju narodnu produkciu ktora vecsinou neprekroci hranice danej krajny a zvysok je import z Britanie a Ameriky lebo je to po anglicky a predava sa to. To teda plati ak sa bavime o popovej hudbe, disco, klubovu scenu, rock a dalsie hlavne mainstreamove zlataniny. Raz za cas sa zadari aj neanglicky hovoriacej krajne s niecim zabodovat, hlavne severania - Svedi a spol. Na druhu stranu azia docela zere slovensky folklor. Taky japonci boli z toho hotovy.
No ak sa niekto divi ze tujansi rychlokvaseny popovy maglajz nepreraza v amerike,tak je asi natvrdly. Jednak na to nema financie a marketing, a potom takych hviezd je v amerike na tony, ze napriklad vyprsne Nizlove, miestny "cernoch" Rytmus (aj ked ten sa o anglike texty ani moc nepokusa) a dalsie podobne mainstream "znacky". Tazko moze niekto cakat ze nejaka Drobna ktora cisto kopiruje zapadnu pop produkciu zrazu prerazi, tu iluziu tu mozno buduje Habera ktory skoncil najdalej v Cechach so zarezanymi jeansovymi kratakmi.
Proste v popovom mainstreme je tesno ale v inych zanroch sa celkom aj dari.

30.12.2018 | skorodochodca

rozmýšľam nad témou ... neviem dôvod, prečo je položená otázka, že sa slovenská hudba nepredáva v zahraničí ...
a prečo ju kladú novinári .... veď ani slovenské noviny v zahraničí nejdú ...
... a čo viem, Matuška sa po 68-mom uplatnil v USA .... vraj zbohatol, ale umrieť prišiel do českej nemocnice ...

30.12.2018 | IvanPe

Slovenska svetova hudba sa vola folklor a ta sa vo svete predava dobre. Samozrejme iba v pripade kvalitnych interpretov a kvalitnych produkcii. A par svetovych skladatelov a par svetovych hudobnikov vacsinou sa nevenujucich popu, resp pop skladba je vedlajsi produkt. (Varga, Valihora, Rozsa, Seban, ...)
Svet ma vlastnych sraciek dost, nepotrebuje tie, ktore prezivaju iba vdaka najvyssim odvodom autorskym agenturam v EU.
Nechapem preco niekto ocakava od horskch chlapcov a ich doma sediacich zien nejake svetove temy, ked oni su radi, ze mozu v krmach vyriesit tie svoje, domace? A to plati rovnako pre peruanske kmene na jazere Titi-caca ako aj pre uzavrete horske udolia v Alpach, ci Karpatoch.
Zatial co Briti v 18 storoci zakladali akciove spolocnosti a manufaktury, Rusi predavali Aljasku a presuvali hlavny stan z Kijeva do Moskvy, tak horsky chlapci na uzemi Slovenska este nechodili do skol a ti co chodili tym sa snivalo o stastnom sponzorstve v naruci Ruska. Kultura je citliva na svoje dejiny.

30.12.2018 | bozsky

Hudba je biznis a nic ine, nez biznis. Predpokladam, ze sa riadi podobnymi pravidlami, ako filmovy priemysel. Ked chce televizna stanica na Slovensku pustit nejaky "trhak", musi ho kupit v baliku so sr-ackovymi filmami a tie musi odvysielat tiez.

Ked si pozrieme velke vydavatelstva, vsetky maju zastupenia aj na Slovensku a vsetky chcu tlacit svojich interpretov do radii, lebo tantiemy a predaj cd/dvd. V USA sa na marketing vynakladaju milionove ciastky a problem je aj v tom, ze 10% uspesnych musi pokryt naklady aj na zvysnych 90% neuspesnych. Preto je ich prioritou predaj a vysielanie hlavnych hviezd a nejaki slovenski su pre nich aj na Slovensku druhou, resp. tretou triedou. Zaroven si vsak mozeme vsimnut, ze aj velmi uspesni Nemecki a Francuzski interpreti nie su hravani v slovenskych radiach, cize na tom nie sme az tak zle, lebo ani podstatne vacsie krajiny nevedia presadit svojich interpretov na zahranicnych trhoch.

Inak ma zacina celkom znepokojovat dusevne zdravie primitivneho gastarbeitera. Predstavte si, ze by ste v jeho prispevkoch zamenili narazky na Slovensko a Slovakov za Izrael a Zidov a okamzite by skoncil v base. Tento dvojity meter ma dost smutny. Admini by sa mali nad tym zamysliet, lebo podpora hate speechu voci skupine obyvatelstva je podla zakonov EU trestna.

30.12.2018 | Roman Kanala

Bozky / bonzy je na dobrej ceste odpíliť hlaveň brokovnice a ísť strieľať do ľudí na námestí. Dedukoval som to z toho, že v jeho príspevkoch zameníte nenávisť voči mojej osobe za nenávisť ku všetkým ľuďom, ktorí sú inteligentnejší, ako on. Čo sú asi všetci. Plné ulice.

30.12.2018 | bozsky

Ako vidim, si na Vianoce sam a preto je tvoja depresia este horsia, nez v beznych dnoch. A ubohost tvojich prispevkov graduje s pocitom bezmocnosti a samoty. Raz ta tu jeden oznacil za incela a teraz zistujem, ze mal pravdu.

Ja voci tebe nenavist necitim, ja ta lutujem. Si chudak, ktory je ako trangender zaseknuty medzi tym, co je od prirody (Slovak so vsetkymi slovenskymi neduhami, ktore zo srdca nenavidis) a tym, co chce byt a nikdy nebude (Svajciar) ani myslenim, ani nijako inak. A vsetci okolo teba ti to davaju v realite pocitit, co ta este viac motivuje nenavidiet to, co v realite si. Si Slovak.

30.12.2018 | Roman Kanala

Je to tak pravidelne. Pravidelne po mne vyštartuje nejaký hlúpy pes, ktorý kašle na tému a len šteká na moju osobu. Tento hlúpy pes sa radostne pripojí. Tentokrát tento hlúpy pes začal vyštekávať sám. Je to hlúpy pes.

31.12.2018 | bozsky

Pravidelne hanobis narod a krajinu. Ze o mne napises nejake hluposti, to ma netrapi, ale ze Trend podporuje hate speech, to zacnem riesit.

A aj keby si sa rozkuskoval, SI LEN A LEN ZATRPKNUTY SLOVAK! SLOVAK :-D :-D :-D

31.12.2018 | Roman Kanala

Aha ho, špinu. Začne štekať a neprestáva. Fakty si extrapoluje alebo vymýšľa, zadúša sa nenávisťou, akákoľvek zámienka je dobrá, aby šiel dolu na všetky štyri. Čo sa dá robiť. Ulice sú plné psov.

31.12.2018 | IvanPe

Bozsky:
Divim sa Kanalovi, ze na tie tvoje nenavistne nichovoriace slinty vobec reaguje. V diskusiach na Trende si este nic okrem osocovania nevyprodukoval. Nedivil by som sa keby ti redakcia dala ban, k temam neprispievas nicim.

31.12.2018 | Roman Kanala

Keby som nereagoval, tak by prípadne mohol vyzerať ako normálny človek. Tak mu dávam príležitosť prejaviť sa a on sa jej zakaždým radostne chopí. Ako hovorím, hlúpy pes.

31.12.2018 | bozsky

IvanPe

Moje nenavistne? Citujem gastarbeitra, 3(!) prispevok v tejto diskusii:
"Slovenská hudba je zaprdený provinčný šramot ako všetko slovenské. Slovenské texty v svetovom jazyku majú šancu preraziť asi ako vzdychy tuleních mláďat. Svetoví boli Marián Varga, Peter Lipa, Jana Kocianová. Udusil ich tuhý socík. Hammel nebol svetový, bol dobrý na miestne pomery. Inak samé jólačky sasiólačky. Žbirka, Elán, nula bodov. Vzrúšo tak niekde na dedine."

Jeho nenavist voci vsetkemu, co mu pripomina, cim je - Slovakom, je tu znama.

Pozri si moj prvy prispevok v tejto diskusii a porovnaj ho s tym, co vyprodukoval gastarbeiter. Chapem, ze s tvojim svetonazorom neakceptujes ziadne ine nazory, nez tvoje a moj je diametralne od tvojho rozdielny. Ale ak mas pocit, ze si zasluzim ban, som ochotny nechat redakciou a pravnikom preverit moje prispevky, ako to iste urobia s Kanalovymi, lebo ja som jeho ukazoval par mojim kamaratom pravnikom a niektore by mohli spadat pod trestny cin hanobenia naroda.

Ale ked chces vidiet neodskriepitelny realny prinos jedneho mojho prispevku, dokazal som Kanalove klamstvo o "zakaze USB portov na prednom paneli pocitacovej skrine". To klamstvo viackrat napisal a ked bol odhaleny, kopal okolo seba ako besny :-)

Takze redakcia, ideme do toho? Moje prispevky vs Kanala a ten, koho pravnici oznacia za potencialne trestne zodpovedneho dostane ban.

01.01.2019 | Roman Kanala

Aha, šteká. Stále šteká. Aj na Silvestra len šteká. Prišiel oňuchať, zachlpiť, oštekať. Ako hovorím, je to hlúpy pes.

To s tým USB portom bolo tak, že EÚ zakázala USB porty, ktoré nie sú uzemnené, či niečo také. Apple Mac Pro bol hliníkový kanister a mal USB porty na čelnej doske a jeho predaje boli v EÚ zakázané. Ja som napísal, že je to kvôli tomu, že sú na čelnej doske. A hlúpy pes to rozmazal, akoby som mu znásilnil mačku. Je to hlúpy pes.

Jano Slota z Lúčky: Všetci sme gorily a opice. https://www.webnovi...

Jeden zo Žiliny, čo nie je fašista : https://kultura.sme...

Doporučené čítanie na 1.1. Prečo? Lebo už i len púha existencia takého človeka dáva nádej, že ani na Zlodejsku nie je všetko stratené. Pár citátov:

"Šialené množstvo nepriateľov má človek bez ohľadu na to, čo je úspešný alebo neúspešný, stačí ak je v niečom iný. Všetci vyhranení ľudia nesú údel, že ich niekto neznáša. Stádo má prirodzenú schopnosť brániť sa, netalentovaní a hlúpejší ľudia bez rozhľadu s ním dokážu byť viac zosieťovaní.

"Kedysi sa často stávalo, že kapely chodili hrávať na západ, aby si zarobili na kvalitnú aparatúru. Nepoznám žiadnu z kapiel, ktorá desať rokov fidlikala po baroch, že by po návrate spravila niečo normálne a hodnotné, hoci bola pri peniazoch. Viete prečo? Lebo človek sa tými kompromismi jednoducho vyskratuje.

"Keby boli Slováci kultúrni, tak nevidíte všade opľuté chodníky, pokazené a špinavé toalety, zničené zastávky, otrasné služby a tak ďalej.

"Najväčšia smola tejto krajiny od roku 1993 je, že tí, ktorí rozbíjali štát, zo všetkých vyhnali vlastenectvo.

"Bezduché rýmovačky slovenských kapiel mi prekážajú

30.12.2018 | Roman Kanala

Aby som nezabudol, dubstep. Dubstep je kríženec breakbeatu s prvkami funk, jazz, R&B, raggae, a dark garage. Vznikol, ako inak, v Londýne. Čisto elektronický mix. Do surrealistického pozadia príde niečo ako ženský hlas, alebo husle, alebo niečo iné identifikovateľné. Posúďte sami.

Mt Eden Dubstep - Sarah McLachlan: Silence - 2009 - https://www.youtube...
alebo Sierra Leone - 2008 - https://www.youtube...
alebo ešte toto od Awolnation - https://www.youtube...

03.01.2019 | tono.hajduk

niekedy dobre padne obycajna prechadzka

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.