Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako Sociálna poisťovňa likviduje firmu s unikátnou technológiou

19.03.2019 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (20 reakcií) Pravidlá diskusie

19.03.2019 | HromBlesk

Prirodzene , neschopní majitelia a manazment platit to máme všetci. tak podme všetci neplatit SP. Pre mna je záhadou ako môže SP niečo také dopustiť, 1 mesiac v omeškaní a musí tam nabehnúť kontrola a nútená správa. Veď to všetko budeme platiť my. Aj ja tak chem podnikať že nebudem platiť odvody a vyplakávať na Trende aký je zlý štát.

19.03.2019 | FeroImrecze

Ved ta firma prakticky nikdy nevykazala zisk. Sama strata alebo nula. Len blázon by ďalej čakal. Už sme sa poučili z Poltarskych sklarni a podobnych firiem ktoré roky natahovali čas a ich dlhý každým rokom len rastli.

19.03.2019 | bozsky

https://www.finstat....

Sa cudujem, ze maju este peniaze na taketo clanky... Keby boli taki unikatni a bol by o ich produkty zaujem, urcite by sa niekto nasiel, kto by do nich zainvestoval.

19.03.2019 | Emasculate

A cenu uzitocny idiot ziskava...

20.03.2019 | Iľkov kopovitý obláčik

Akože nechcem byť za mudrlanta, ale tržby 7 mil. € pri 300 zamestnancoch mi prídu hrozne málo..tipujem, že pán majiteľ zamestnancov zbytočne nepreplácal a náklady na jedného boli priemerne 1000 €/mesiac (cena práce), v takom prípade iba mzdové náklady mal 3,6 mil. ročne (tj viac ako polovicu tržieb). Musel by podnikať v riedení kokaínu, aby tú firmu pri tých tržbách dokázal utiahnuť..

20.03.2019 | Palmar

To bude tým, že firma nesídli v Bratislave... Čo je mimo, to predsa treba zničiť...

20.03.2019 | shaggy

Milujem, ako si neschopní ľudia dokážu vždy nájsť nepriateľa, ktorý môže za ich pos*aný život :)

20.03.2019 | Live

Je fajn, keď sa nečíta každý piaty/desiaty riadok a čitateľ porozumie odborným termínom a procesom, napr. čo skutočne rieši reštrukturalizácia. Na začiatku sa píše, že firma je tu 25 rokov a graf dokumentuje tržby a zisk od 2008, pretože v texte sa píše o problémoch vzniknutých v súvislosti s globálnou krízou. Firma sa úplne zjavne snaží riešiť problémy nad rámec povinností a zaplatila časť dlhov aj z vlastných peňazí - koľko je takýchto podnikateľov na Slovensku??? Nevzdali to, chcú všetko vyrovnať a majú potenciál. Potrebujú čas a nie sústavnú likvidáciu od štátnej inštitúcie. Čo robíte vy niektorí vážení diskutéri? Len pľujete a neviete si to ani poriadne prečítať. Smutné. Čo ste v živote dosiahli Vy? Máte za sebou niečo, čo tu po vás ostane napr. ako súčasť slovenského technického pokladu - pretože ten tvoria práve patenty a vynálezy ľudí, ktorí sa tomu venovali celý život? Alebo tu zanecháte našim deťom len tieto jedovaté príspevky plné nepochopenia, že nie je podnikateľ ako podnikateľ? Stále sú tu slušní ľudia, ktorí tvrdo pracujú a nezviditeľňujú sa po médiách platenou fashion inzerciou. Táto firma určite nebola adresátom žiadnych štátnych pomocí návratných či nenávratných, štrukturálnych či iných eurofondov, to by sa totiž do takýchto problémov nikdy nedostala, alebo by sa z nich ľahko dostala. Nie každý je v tomto štáte vyvolený a dostane sa mu nehoráznej štátnej pomoci.

20.03.2019 | bozsky

Pocas vysky som pracoval v Slovensko-Ceskej firme, ktora bola lidrom inovacii v ramci svojho odvetvia. Par blbych manazerskych rozhodnuti, par globalnych firiem dostalo z centraly nakazane vymenit nase CRM za korporatne a firma padla. Necelych 20 zamestnancov si naslo novu pracu a bolo. Pritom firma existovala 15 rokov a vzdy bola v zisku, lebo predaj SW licencii bol velmi slusny biznis.

Kolko z tvojich kamaratov, znamych, rodiny ma doma NOVU SMALTOVU VANU? Niektore veci su proste nahradzane inymi a takisto ako nemas ani Nokia telefon, alebo Lada automobil v rodine, nebude ani tato firma zit donekonecna. Proste bud sa prisposobis, alebo zomries.

20.03.2019 | FeroImrecze

Live, ja podnikam viac ako 20 rokov a môj hlavný problém vždy boli nedobytne pohľadávky, hlavne z čias keď ešte nefungoval Finstat a pod. Každý dlžník vždy zobronil aby sme mu počkali, ale žiaľ skutočnosť bola taka ze ak sa firma nepozviechala do 3 rokov, už to nerozchodila. Prišiel som tak o 6 cifernu sumu. Poisťovne a štát na tých istých dlznikoch o ešte viac. Akurát ze nakoniec majitelia z tých firiem povytahovali všetko cenné a pozakladali si nové firmy. A veriteľom sa drzo vysmiali. Tu to vyzerá podobne, ved ako píšu, už odviezli technológiu a predali patenty. Ako je možné že pol roka nevyrábajú a maju plne sklady ? Problém je ze nemajú dlhodobo odbyt. A to sa nezmení z mesiaca na mesiac.

20.03.2019 | Live

Rozumiem Vám a bolo by zaujímavé dozvedieť sa, aké má nedobytné pohľadávky táto firma. Vzhľadom k typu výrobku bola proexportná orientácia nevyhnutnosťou. Ale to čo priniesli roky 2008 a 2015 sa nedalo predvídať, to sú geopolitické záležitosti. A mnoho firiem/výrobcov to nerozchodilo. Títo však majú šancu. Čítal ste nepozorne, pretože ani technológiu neodviezli, ani patenty nepredali. Predali len areál a zaplatili max. dlhov a to aj sociálke - čiže sa k problémom postavili čelom. Chcú predať technológiu tam kde je záujem, aby zaplatili zvyšok a postavili sa na nohy. Nehádžme ľudí do 1 vreca len preto, že máme sami zlú skúsenosť a že niečo napohľad nejako vyzerá. A čítajme kriticky, ale pozorne.

20.03.2019 | HromBlesk

pred 15-17 rokmi som chodil na výstavy a mali sme bohužiaľ stánok vedľa tejto firmy.Osádka deklarovala výnimočnosť povrchovej úpravy tým, že rachli po visiacej vani kladivom čo malo efektu zvonu. Asi tak 20 krat denne. mal som z toho hlavu ako puk hučalo v ušiach. Preto sa mi zafixovali. Potom som ich vnímal ďalej a asi v roku 2008 urobili chybu, asi nereagovali dosť rýchlo na zmeny. Lebo asi pružnosť ich výroby a sortiment nie je taká vysoká ako u sklolamináte, oni asi musia valiť vzhľadom na drahé nástroje veľké série ale tie neboli, lebo bytová unifikovaná výstavba typu 1980 s rovnakou vaňou už nefungovala a zákazník pýtal variabilitu. Mne sa z akýchkoľvek narážok na štát stavajú chlpy. Skús nezaplatiť dane v USA či v Nemecku a o dva dni kukáš na svet z ona. U nás si hrdina a obeť.

20.03.2019 | shaggy

Ja by som pokojne skúsil v USA nezaplatiť dane, keďže aj v tomto sú popredu pred nami a sú tam štáty bez dane z príjmov (či už fyzických, alebo právnických osôb).

Ale iné som chcel - v čom je taká vaňa lepšia? Nezvyknem búchať kladivom po vani a aj keď som (ako správny odchovanec socializmu) bol dlhé roky zástanca klasických smaltovaných vaní, teraz mám laminátovú a príde mi o dosť lepšia. V chladnom počasí nie je taká studená, po x rokoch vyzerá stále dobre a... vodu drží, neviem čo viac by som mal od nej očakávať.

20.03.2019 | Roman Piater

Slovenská firma, keby to voli kórejci, nemci, američania alebo hocikto iný, už je tam štátna pomoc aspoň 100k € na zamestnanca. Krivé podnikateľské prostredie, keď jedni majú dotovaný biznis, a druhí len polená pod nohy. Len mi je záhadou prečo nepodporujeme našich, ale len cudzincov.

20.03.2019 | HromBlesk

Slovenské je dobré?? Ale vobec..uspešnosť je pri domácich firmách zásadne horšia ako pri zahraničných. POzri na najvacsich plátcov daní na Slovensku v prvej desiatke je kolko slovenských?? Slovenské firmy platia horšie dane ako zahraničné. V našom meste je prvých 5 plátcov daní korejci....

20.03.2019 | Live

HromBlesk celkom som sa pobavila pri tej predstave búchania kladivom do vane :) musíme uznať, že takú kvalitu len tak nevidno, možno to súvisí aj s tými patentami - pokiaľ viem, dajú sa získať len za doteraz neprekonanú technológiu. Ono povedzme si otvorene, unifikovaná neunifikovaná, stále v tých bytovkách máme rovnaké kúpeľne a tie vane do nich pasujú aj ak majú "obyčajné" rozmery, nie? Myslím, že ľudia si po 89 potrebovali vyskúšať nové moderné materiály na vlastnej koži a zistili, že ich kvalita a trvácnosť nie je porovnateľná. Sami sme si tým prešli a o premrštených cenách "plastov" ani nehovorím.

Niekto tu kričal kapitálkami - odpovedám za seba že VEĽA ,vrátane mňa. Je to parádna vaňa, tuším Dafne sa volá ten model. Myslím že vane sa nedajú porovnať s mobilom či autom, kúpeľňu si kvôli novému modelu nerozbijem každý druhý rok ani keď idem s trendami a módou :) je to prašné, otravné, drahé a obmedzujúce, čiže si vyberám vaňu jednoduchú a nadčasovú, vyzúrim sa na ľahko vymeniteľných doplnkoch. Slovenskí výrobcovia, najmä tí malí a strední su jedna absolútne nedocenená kategória podnikateľov a to sa vlečie modernými dejinami SR od Mečiara, cez Dzurindu až po Fica. Je to veľká škoda. Ak táto firma dokázala za 25 rokov úspešne prežiť všetky možné peripetie slovenského výrobcu, tak klobúk dole a dokážu zvládnuť aj takéto hnusné obdobie. Prajem im to a držím palce!

20.03.2019 | bozsky

ja si pri smaltovej vani vzdy spomeniem na to, ako bola u rodicov v dome chladna na zaciatku kupania sa. to pri plastovej nehrozi, pocitovo je teplejsia. aj preto si vela ludi vybera plastove.

20.03.2019 | Live

Stačí napustiť teplejšou vodou, priznám sa že nepatrím k vyznávačom studených kúpeľov :)
A čo také voňavučké horúce kafíčko - máte z neho väčší pôžitok v plastovom take-away pohári alebo keramickej, či sklenenej šálke? U mňa má prednosť šálka a určite nie iba kvôli pocitu, alebo ekológii + pri vani ide aj o hygienickosť povrchu... u mňa jednoducho boduje kvalita a trvácnosť, ale aj ľahká údržba, no neviem si pomôcť, so smaltovanou vaňou som absolútne spokojná... a je krásne lesklá a hladká a bielučká aj po 6 rokoch používania. Tak a už by ma mohli aj platiť za propagáciu výrobku, idem sa okúpať :)

21.03.2019 | bozsky

Kavu pijem velmi zriedkavo, ale uz by som len chcel vidiet cloveka, ktory vlezie do vane s 90°C vody ;)

Ja mam 1 vanu len kvoli detom, inak mam len sprchove kuty.

21.03.2019 | Live

Tak to nie, na varenie mám hrnce nie vaňu :-) ale je to naozaj iba o pocite podľa mňa.

Tiež máme oboje, je to praktické a teraz kým sú deti malé dávajú prednosť vani. A ja z tejto preferencie už asi nevyrastiem ;)

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.