Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Skôr dôstojne ako športovo: SUV podľa britského manuálu

Land Rover má vo svete terénnych modelov dobré meno. Nemieni oň prísť ani v čase vychytených „replík“ tereniakov pod označením SUV.

23.03.2019, 13:58 | Jozef Prosnan | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 2

Táto britská značka stavia na vlastnom presvedčení, že SUV v jej podaní sú robustnejšie, odolnejšie, lepšie vybavené a pritom fajnovejšie ako produkty značiek, ktoré na vlnu SUV naskočili len preto, že taký je aktuálny trend. Land Rover Discovery Sport, ktorý som získal na ochutnávku, predstavuje od poslednej rošády v portfóliu značky jej základný model. Pritom hrá jednu ligu napríklad s BMW X3 alebo Audi Q5.

„Drobec“ s dvojtonovou hmotnosťou poháňa v testovanej verzii dvojlitrový turbodiesel (132 kW/180 k) spriahnutý s deväťstupňovou prevodovkou ZF (súčasť doplnkovej výbavy) a tá posiela krútiaci moment na všetky štyri kolesá.

Ako na objednávku

Keď už SUV – potom od jeho zjavu očakávam robustnosť, vyzývavosť, panovačnosť, neskromnosť až márnotratnosť a do charizmy pretavené silné individuálne rysy, ktoré mu nedovolia splynúť v kolóne seberovných. Taký je môj názor a Discovery Sport mu vyrazil v ústrety. Náramne mi imponuje tá jeho nahrbená rozkročená póza býka v aréne v kombinácii s uhladenou fazónou, aké nosia mačkovité šelmy.

Neprehliadnite

Black pack s tmavými 18“ diskami kolies a čiernou kontrastnou strechou celkový dojem len umocňuje. Len tú nápadnú podobnosť dominantných štylistických znakov s Range Roverom Evoque musím vyčítatknúť. Hoci chápem, že tak ako v športe sa víťazná zostava nemení, aj strelivo, ktorým dizajnéri už raz zasiahli srdce motoristu, láka na viacnásobné použitie.

Ostrovná klasika

Nastupujem za volant dosť vysoko a napadá mi, ako budú vyzerať moje nohavice (ktoré sa práve obtierajú o vyleštené prahy) po jazde v rozbahnenom teréne. Chcelo by to nášľapné plošiny. Myšlienku vzápätí zavrhnem, lebo si uvedomujem, ako by pokazili vzhľad bočných línií Land Rovera.

Už spoza volantu s uspokojením sledujem športovú architektúru kokpitu s masívnou palubnou doskou a vysokým stredovým panelom. Imponuje mi tiež „dýchajúca“ kvalita kože a štruktúra mäkkých plastov všade tam, kde ich očakávam.

Zdroj: Land Rover

K prívlastku Sport by sa

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Enjoy