Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nepoložili ich ani zákony, ani neplatiči

Na okraji Pezinka stojí priemyselný areál spoločnosti Murat. Nenápadné sklady by okoloidúci ľahko prehliadol, keby pred hlavnou budovou nestál tank.

30.03.2019, 14:00 | Tomáš Nejedlý | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Domáci považujú bojové vozidlo za nezameniteľný poznávací znak firmy, vďaka ktorému ich ľahko nájdu obchodní partneri. No mohol by pokojne symbolizovať aj húževnatosť, vďaka ktorej túto spoločnosť rozvíja už tretia generácia rodiny Holčíkovcov.

PWC

Na trhu už 30 rokov

Káble a elektroinštalačný materiál od spoločnosti Murat poznajú stavbári, baníci, energetici, diaľničiari, železničiari, telekomunikační operátori aj armáda či dodávatelia do jadrovej elektrárne v Mochovciach.

Neprehliadnite

Firma má aktuálne v evidencii vyše desaťtisíc aktívnych zákazníkov, o ktorých bojuje v tvrdom konkurenčnom prostredí najmä doplnkovými službami a obchodnými podmienkami. Dôvodom tejto dobrej pozície na slovenskom trhu je okrem iného fakt, že Holčíkovci sú v biznise známou značkou, pretože podnikajú už takmer tridsať rokov.

Začiatky firmy siahajú do čias po nežnej revolúcii. Zakladateľ firmy Miroslav Holčík si krátko po zmene režimu založil živnosť a s pomocou manželky Magdalény začal popri dovtedajšej práci poskytovať aj služby a poradenstvo v oblasti káblov, energetiky a telekomunikácií. Ako zamestnanci dnes už neexistujúceho štátneho podniku Kablo Bratislava tento segment obaja dobre poznali.

Zdroj: Martina Brunovská

Zlaté časy novej republiky

Prvý Murat založil M. Holčík spolu s bratom Vladimírom ešte pred rozdelením Česko-Slovenska v roku 1991 vo Zvolene. Názov znamenal skratku slov montáž, údržba rádiostaníc, antén a televízorov. Zvolenská centrála sa venovala práve tejto činnosti. Pezinská „pobočka“, ktorá vznikla o dva roky neskôr, bola zameraná výlučne na dodávky káblov, najmä pre telekomunikácie.

Kľúčové príjmy firmy prichádzali z predaja káblov. „Z pôsobenia v štátnom podniku sme vedeli, čo firmy potrebujú, aký tovar je k dispozícii, poznali sme výrobcov aj dodávateľov,“ hovorí M. Holčík, ktorý z Kabla odchádzal ako výrobno-technický námestník bratislavského závodu.

Začiatkom deväťdesiatych rokoch prišiel boom telekomunikácií, ktorý znamenal pre Holčíkovcov zlaté časy. A možnosť posunúť biznis na vyššiu úroveň.

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy Rodinné firmy

Diskusia (0 reakcií)