Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Začnite si šetriť na elektromobil. Ďalšie vaše auto bude potrebovať zásuvku

01.04.2019 | Lukáš Kvašňák

Diskusia (51 reakcií) Pravidlá diskusie

01.04.2019 | xXx-fivestar-xXx

Preboha, už prestaňte konečne s tými PR člnkami na baterkové autá. Celá elektromobilita stojí a padá na neefektívnych batériách, je to slepá ulica. Sú ovela komfortnejšie a ekologickejšie spôsoby prepravy. Tam je budúcnosť. Či už vodík, alebo metylalkohol: https://vtm.zive.cz...

01.04.2019 | martin33

Baterie nie su az taky problem, denny dojazd 500 km pre vacsinu jazd postacuje. Problemom je infrastruktura. Neviem si predstavit kde, ako a s akou zatazou elektrickej siete by sa dali nabit napriklad vsetky auta, ktore "nocuju" v Petrzalke.

01.04.2019 | xXx-fivestar-xXx

Batérie sú obrovský problém. Ich životnosť, masová recyklácia, zdroje surovín, zaťažovanie životného prostredia, a dobíjanie je samostatná kapitola. Preniesť 30 a viac kW do batérie za rozumný čas nie je jednoduché. Rýchlonabíjačky potrebujú velké zdroje el. energie, na čerpacích staniciach pomaly vlastné trafostanice, pre pomalé nabíjanie stačí aj slabší prívod, ale ludia z panelákov môžu o vlastných prípojkách len snívať aby mohli nabíjať cez noc, oni majú sotva kde zaparkovať a nie aby ešte mali miesto na vlastné nabíjacie stanice.

01.04.2019 | martin33

Z hladiska ekologie a aj ceny su perspektivne sodikove baterie, ale na masove nasadenie este pripravene nie su:
https://www.futurit...
Ano, o tych panelakoch som pisal vyssie, ale vzhladom k tomu, ze poslanci parlamentu aj toho nasho aj toho europskeho maju vacsinou rodinne domy, pri hlasovani o zakaze aut so spalovacim motorom sa na to prihliadat nebude. Obyvatelia panelakov jednoducho nebudu moct vlastnit auto.

01.04.2019 | Obi-Wan Kenobi

jo jasne, odmalicka som si chcel kupit auto za 30 tisic s dojazdom 300km. Alebo 200km ak si zapnem v zime kurenie

01.04.2019 | Niless

Elektroauto bude kurencieschopne az vtedy ked naklady na prevadzku a zakupenie, komfort uzivania a náklad y na udrzbu postavia to cele aspon do približne rovnakej polohy ako su spalovacie motory.
A aj keby baterky sli este viac nizsie, stale sa nikto nespytal na nazor energetikov. Napr. Ako to zatazi siet, ake sú hranicne pocty vozidiel pri nabijani ktore neohrozia bezpecnost distribucnej siete? Ti ktori sa trochu v tom orientuju Vam povedia ze Elektro mobilita s nabijanim bateriek zo siete je v sucasnosti slepa ulica.
Schodnensie je vyvinut lepsi vodikovy system do aut ako prebudovat prenosove sustavy.

01.04.2019 | Roman Kanala

Starý model je mať oddelené veľké stabilné zdroje a stabilný odber. Potom sa dobre dimenzuje prenosová sústava. Nový model je mať stochastické zdroje tu a tam. Občas môžu dávať prúd všetky, občas budú geografické rozdiely podľa výskytu slnka a vetra, občas nebudú dávať nič. V prípade solárnych panelov to vieme vopred, v prípade vetra ten môže fúkať aj v noci. Takže nová paradigma je posilniť prenosovú sústavu a stavať zariadenia na skladovanie elektriny, aby sa vyrovnávali špičky spotreby.

Skladovanie elektriny môže byť naivné ako malé množstvá v baterkách, veľké množstvá v prečerpávacích priehradách, alebo to môže byť elektrolytický vodík, kyselina mravčia, gas-to-power, power-to-gas a pod. Vrtule pri prebytku treba zastaviť, ale vtedy je možné ich produkciu spotrebovať priamo na mieste na redukciu CO2 na CH4, ktorý sa dá uskladniť alebo vpustiť do siete zemného plynu.

01.04.2019 | martin33

Staci "ekologicka dan" 10000 Eur rocne za pouzivanie auta so spalovacim motorom a problem porovnatelnych nakladov je "vyrieseny". Predpokladam, ze skor ci neskor, nieco taketo pride. Moje dalsie auto nebude este elektromobil, ale urcite hybrid, predpokladam, ze tie budu "ekoteroristami" po nejaku dobu tolerovane. Toyota ma s hybridmi dost dlhu skusenost a cena je uz porovnatelna s autom s klasickym spalovacim motorom.

P.S: Naklady na udrzbu elektromobilov budu pravdepodobne nizsie, nebude treba menit olej a riesit chladiaci system.

01.04.2019 | xXx-fivestar-xXx

Nižšie náklady = výmena opotrebovanej Li batérie za 30000€ a viac?

01.04.2019 | martin33

V buducnosti sa pravdepodobne budu pouzivat lacnejsie baterie ako napriklad sodikove. Co sa mna tyka, ja starsie ako 10 rocne auto nepouzivam a 10 rokov by bateria snad vydrzat mala. Toyota dava uz dnes 10 rocnu zaruku na hybridne pohony.

02.04.2019 | Truhlik999

Martin33 - to je hlupa reakcia. Velmi.

Ty mozno 10 rocne auto nepouzivas - lenze, ked svoje auto predavas, tak ma nejaku zostatkovu hodnotu. Pokial sa budu 10 rocne auta srotovat - aku hodnotu bude mat tvoje 4 rocne auto, ked ho budes predavat?

a zaruka na pohon nie je nijako spojena so zarukou na kapcitu baterie.
Nikto ti neda zaruku 10 rokov na kapacitu baterie 100%.

Mozes dostat zaruku na funkcnost pohonu, ale urcite nie na kapacitu baterky.

02.04.2019 | martin33

Nepredavam 4 rocne auto, auto ide "z domu" po 10 rokoch (kupujem vzdy nove) a zostatkova hodnota ma absolutne netrapi - darujem ho pribuznemu alebo kamaratovi. 100% kapacita baterie po 10 rokoch urcite nebude, ale aj s 50% sa bude dat auto pouzivat na kratsie jazdy. Vacsina aut, nepouzivanych na podnikanie, najazdi v priemere denne do 50km.

01.04.2019 | tono.hajduk

chladiaci system maju aj eauta, miera nakladov na garancne prehliadky / udrzbu je aktualne porovnatelna

01.04.2019 | martin33

U mna 80% servisnych nakladov predstavuje vymena oleja, to pri elektromobiloch odpadne. Chladiaci system by pri cistych elektromobiloch nemal byt potrebny, ucinnost elektromotora je 90%, produkuje teda ovela menej odpadoveho tepla. Pri hybridoch je samozrejme chladiaci system nutny.

01.04.2019 | tono.hajduk

Elektro auta maju silnoprude casti (invertor) a baterku chladenu kvapalinou. (eauta s rychlo nabijanim = vyssie prudy == vyssie zahrievanie - maju aktivne chladenie baterie), pri drahom aute (co eauto aktualne je) je odporucana prax si nechat servisne ukony realizovat autorizovanym servisom v zaujme zachovania zaruk .. motorovy olej mozno odpadne .. pribudnu vsak ine ukony a diagnostika.

02.04.2019 | martin33

Podla pravidiel v EU je zaruka zachovana pri kazdom servise, ktory dodrzuje vyrobcom definovane servisne ukony. Autorizovany servis to nemusi byt.

01.04.2019 | Balt

Skôr naopak, ak sa vo veľkom zavedú eautá a vypadne zo štátneho rozpočtu 1,2 miliardy eur zo spotrebnej dane z benzínu a nafty, myslíte, že štát si utiahne opasok alebo dodaní eautá resp. elektrinu?

01.04.2019 | Brano L.

Samozrejme, ze nasledne bude musieť štát zaťažiť elektrickú energiu pre dopravu spotrebnou daňou. To je len dočasné okno pre nalákanie nových spotrebiteľov. Poto príde Kaži II a povie, ideme zdaniť elektromobily...

01.04.2019 | pinpo

ekologicka uz napr. v AT je. ludia ti tu budu ich predstavy o el autach/hybridoch donekonecna vypisovat preco nie, aj ked vidis, ze agrumentami su pred 10r
proste tak ako ludia neverili hybridom, par ludi to skusilo a ma inu skusenost, rovnako to bude s el autami ci plugin
nikoho nezaujimaju vykupovaci starych smradlavych dieslakov, oni riesia nakupnu cenu, cenu za naftu, taahne to vodspod, DPF daju prec, zvysok znamy opravi za par korun.
oni riesia a opisuju svoj problem a pouzivanie, nie dalsich 60% ludi co auto vyuzivaju inak
tuto diskusiu nikdy nevyhras ani nezremizujes

01.04.2019 | chr

Predpokladám , že keď sa zmení prístup monopolných dodávateľov elektrickej energie , tak ako to vyžaduje doba , tak sa problm s nabíjaním vyrieši veľmi rýchlo . Technicky to je riešitelné už teraz . Akurát by všetci týto monopolný prišli o svoj monopol. A to je problém . Tak isto sa musí zmeniť prístup vlády a uvedený problém podporiť aj zakonmi. Sídliska su jednoduch riešitelné kogeneračnými jednotkami a samostatným rozvodom nabijania . Po sídliskách by to nemal byť problém . Individuálny si možu postaviť napr fotovoltaiku s AKB . Akurát sa musí prispôsobiť legistlativa. Tá je zatiaľ brzdou všetkého. To jednoducho popisuje , že my vlastne elektriku nechceme . Chceme si nechať dízlačiky. Možno , že keby sme tento problém rozmenili na drobné , tak by sme prišli na to , že je to len pár poslancov a ich sponzorov . Raz darmo zatiaľ som nestretol milionára , ktorý by sa dobrovolne vzdal budúcich zárobkov........

01.04.2019 | Bertil

Neviem si teda uplne predstavit ako by si chcel na sidliska instalovat kogeneracne jednotky a co by si robil s vyprodukovanym teplom v letnych mesiacoch.

01.04.2019 | nickto

Este sa mi nepodarilo natrafit na clanok, ktory by ferovo pokryval vsetky aspekty elektromobilov vs. spalovacich. Vacsina clankov len cituje prognozy roznych organiziacii ohladom potencialu, ktory elektromobili maju. Pritom len v tejto diskusii je
pomerne vela negativ s nimi suvisiacich.

A najviac ma pri elektromobiloch irituju slogany typu 0g CO2, A to sa ta elektrina ako vyrobila?

01.04.2019 | bluehen

Tolko utopenych zdrojov, casu, prilezitosti, pritom riesenie tak jednoduche

01.04.2019 | Balt

ake?

01.04.2019 | LPB

"Dôvodom sú aktivity regulátorov" Tak. Poručíme vetru, dažďu.
Keď sa väčšina domov pripojila na plyn, ceny leteli hore. Až budú všetci auťáci elektrifikovaní, ceny/dane poletia nahor. Niet riešenia. Byrokrat všetko dorovná.

01.04.2019 | steve555

Už si živo predstavujem ako každý večer všetci z bytovky naťahujeme predlžovačky k elektromobilom. A po zapnutí nabíjačiek budú nasledovať blackouty, alebo elektrické rozvody 30, 40, 50 ročných bytoviek budú už na takú záťaž pripravené ?

01.04.2019 | martin33

Moze sa to riesit ako v Japonsku, kde sa pri registraci auta musi dolozit, ze majitel vlastni/ma prenajate parkovacie miesto. Bez dolozenie toho, ze majitel ma kde auto nabijat nebude auto zaregistrovane. Obyvatelia sidlisk tak budu odkazani na zdielane/prenajate auta.

01.04.2019 | stirling

Tak v sucastnom stave to nie je velmi alternativa pre vacsinu. Podla mna hybridy su momentalne vyborna volba, hlavne v meste vedia mat dobry vykon a nizsie emisie. Podla mna su elektromobily buducnost,ale jedine za predpokladu nabijania,ktore by bolo fakt rychle a menej narocneho ekologickeho dopadu baterii. A taktiez cena, hybrid sa da kupit medzi 20-30k u cisto elektroauta je to min 30k . U elektromobilov treba ratat aj s nizsim servisom, brzdy sa menej opotrebuju,neni treba menit olej atd. , v Nemecku si znamy kupil na operak Teslu model S a bola lacnejsie ako 5ka bmw ,kedze su rocne naklady na udrzbu nizsie a taktiez drzi o dost lepsie cenu.
Ak by som mal rodinny dom,kludne si kupim i3 bmw jazdene, ale jedine za predpokladu ze mam druhe auto na dlhsie trasy s klasickym pohonom.

01.04.2019 | PaloK

Zacnite si setrit na elektromobil, pretoze ak Cina a dalsie krajiny sprisnia tazobne kvoty na kovy, na ktorych funguje elektronicky a beterkovy priemysel, tak si budeme kupovat jedno auto pre 4 rodiny.

01.04.2019 | Brano L.

Naozaj trochu je problém, že sa tu prezentujú ľudia, ktorí majú eminentný záujem na rozvoji elektromobility. Problémom týchto prognostikov nie je to, že sa problém elektromobility nedá riešiť, problém je v tom, že je otázne, či budeme schopní vyrábať baterky v takom množstve a kvalite, aby decentralizovaná energetika naozaj fungovala. + problém je v tom, či naozaj bude energie dostatok z skutočne obnoviteľných zdrojov. Je jasné, že bude potrebné vyvinúť a investovať do infraštruktúry skladovacej kapacity batérií, keďže prečerpávacie hydroelektrárne nie sú všeliek a dovoliť si luxus plynových elektrární (závislých na ruskom plyne) ako zálohový systém energetiky bude predražovať technológiu. Len čo ak baterky budeme len dovážať z Číny? Tak to budeme závislí na ešte sofistikovanejšej totalitno kapitalistickej ideológii, ako v prípade Ruska.

01.04.2019 | Jaroslav Raztocny

nenasiel som udaje za 2018, takze si poradim s 2017- Spotreba elektriny v SR: 31,06 TWh (+3,5%y/y)
Pre zjednodusenie: 400 osobnych aut na tis. obyvatelov = 2.160.000 osobnych aut
Dajme tomu, ze sa v SK stane zazrak a zajtra rano bude 1M osobnych EV na cestach (46% dnesneho stavu)
AVG kapacita best selling EV v EU: 40kWh ... v priemer 300km dojazd = 13,3kWh na 100km (viem, ze je to malo, 17kWh je real).
Pri priemernom nabehu 12.000km/rocne a dobijacom rezime Full-Empty je potrebne auto dobijat na kapcitu 1.596kWh/rocne. Z vyssie uvedeneho dovodu udavam rozsah na 1,6 az 2,1MWh/rocne.
Tu energiu treba dobit a pouzijeme ucinne dobijanie s 10% stratou, takze potrebujeme 1,755MWh az 2,31MWh na dobijanie takej prejazdenej
Btw, avg SK domacnost spotrebuje 2,2MWh/rocne (bez ohrevu vody a el. kurenia).

Finale:
- 1M osobnych EV aut nam spotrebuje priblizne podobne mnozstvo ako priemerna domacnost. Skuste sa opytat v SEPS a Distribuckach, ci a kedy pripoja 1M novych domacnosti
- 1M osobnych EV aut nam spotrebuje priblizne 2MWh (pouzil som stred) x 1M = 2TWh co je priblizne 6,4% navysenie spotreby celej republiky
- aktualne nie sme sebestacna krajina a chyba nam cca 10% rocnej spotreby = 3,1TWh
- jeden novy blok (3) atomky v Mochovciach rocne vyrobi 470MWh (naschval davam hrubu kapacitu) rocne teda 4TWh do siete. To nam teda pokryje nasu aktualnu sebestacnost a ostane nam v rezerve tak 0,9TWh na vyvoz. Je to vsak len 45% toho, co by bolo treba na 1M osobnych EV.

Takze 4ty blok je nutne dokoncit, lebo inak budeme namiesto zemiakov a psenice mat vsade nasadene solarne panely a aj to budeme musiet vyklcovat lesy, aby to "zelena energia" utiahla.
Budeme "zelena krajina" - potraviny budeme dovazat uz uplne vsetky. A zeleni nas pochvalia za to, ze nam diviaky neskacu na cesty a nenicia auta, pretoze uz nebudu mat kde zit :-)
Tomu sa hovori planovane hospodarstvo sudruhovia.

PS:
- stat pride o spotrebnu dan z benzinu a nafty z 1M automobilov: 600litrov rocne x 1M = 332M Eur/Y
- stat pride o DPH z tychto paliv = 120M Eur/Y
- stat (ak) bude dotovat kazde EV sumou 5K Eur, tak bude musiet najst 5Mld Eur na take dotacie - co je aj v 15r. horizonte nerealne (333M/Y)
- stat pride o DPH z predaja non-EV vozidiel (pomerna cast)
- ...

Co to prinesie statu? Dieru v rozpocte, na ktoru nemame zaplatu.
Do coho to vlastne ten stat investuje? Do cudne zahmletej buducnosti.

01.04.2019 | Truhlik999

Európska komisia plna nevolených ludi uz rozhodla.

Kto upozorni, ze par nevolených ludi zničí cely kontinent?

01.04.2019 | xXx-fivestar-xXx

Ekoidioti z EK nedávali na hodinách fyziky pozor, teda ak vôbec nejakú mali. K takýmto závažným rozhodnutiam by sa mali vyjadriť odborníci z oblasti energetiky, lebo očividne tomu absolútne nerozumejú. Aj tu sa nájdu diskutéri, ktorí za baterkové autá argumentujú termínmi ako "Z hladiska ekologie a aj ceny su perspektivne...", "Predpokladám...", "Pravdepodobne...", "...by bateria snad vydrzat mala", "Moze sa to riesit ako v Japonsku...".
Ak aj v tej komisii sú taký odborníci, nečudujem sa že v budúcnosti sa budeme voziť na koňoch, resp. vo Francúzsku na ťavách.

01.04.2019 | IvanPe

Vdaka za cisla. Nazor:
Podobnu situaciu budu musiet riesit v kazdej krajine, pricom riesenie sa skryva v subehu nafta/ benzin vehicules s rastucimi eko danami s vehicules na hybrid s rastucim podielom elektriny, ako prechdoneho obdobia (v rozvojovych krajinach (slovensko) nastup neskor a trvanie nasobne dlhsie), pricom sa postupne prejde na ine zdroje energie, napr vodik, metan, ...
Dovody su viacere: lithia je nedostatok, baterie su veeelmi zatazujuce eko (oteplovanie), oil spolocnosti maju moc a peniaze a statostrany tam cerpaju volebne zdroje (vodik je vedlajsim produktom destilacie ropy), stat potrebuje jest a v EU bude coraz pazravejsi (napriklad kvoli demografii), lahsi marketing pri prechode na MHD (drahsie obstaranie nedostupne pre vacsinu), mnozstvo uchovanej vyuzitelnej energie porovnatelne s benzinom/ naftou, atd.
Zacne sa to spoplatnenim parkovania a eko danou zo smradlavych aut. Co je v rozvinutych krajinach uz dnes bezne, preto ludia presedlali na bycikle.

02.04.2019 | Chimenéz

problém u čisto elektrických vozidiel je aj v strate kapacity batérie. Na začiatku dojazd 420km, po pár rokoch menej. Čo je prieser veľký, pretože takéto auto už bude iba horšie, pokiaľ nevymením novú baterku. Je to ako s moblom. Nehovoric o obrovských stratách kapacity počas nízkych teplôt. Nikde som nenašiel info, čo urobí baterka pri mínus 10 počas 7 alebo 14 dní. Čisté elektroauto je iba na malé vzdialenosti a do rodinného domu.

02.04.2019 | Chimenéz

Priateľ si kúpil Toyotu hybrid, vytešuje sa z nízkej spotreby 4,6l/100km. Auto je pekné, priam parádne. S extrémne malým kufrom, na dovolenku ísť 4 členná rodina problém. Na diaľnici neušetrí nič, lebo pôjde na benzín. Dostal dotáciu z našich peňazí 5000€. To je čo? Dotovať a predávať. JBM na to.

02.04.2019 | Roman Kanala

Na diaľnicu treba veľkoobjemový diesel, lebo má ukrutný točák. Do mesta treba hybrid, lebo pri státí v zápche má voľnobeh nula otáčok a pri brzdení uschová tretinu, niektoré modely až polovicu energie do bateriek.

02.04.2019 | tono.hajduk

fiha ..polovica..ci tretina .. ako si vyratal takuto ucinnost rekuperacie ?

02.04.2019 | tono.hajduk

dotovane neboli hybridy, ale cista elektrika 5k€ a plug in hybrid 3k, zaujem bol zanedbatelny, dotacia skoncila 06.2018 .. o nic si neprisiel

02.04.2019 | HlasNaHlas

Môžete tu písať o problémoch s elektrickými autami, koľko len chcete. Faktom je, že plyn aj ropa sa jedného dňa skončí. A predtým jej ceny porastú. A začať toriešiť až potom je hlúposť. Či sa v budúcnosti presadia autá na baterky alebo na vodík, alebo na čo, je otázkou. Autá ktoré sa považujú za nádej do budúcnossti, nie sú konečnou formou prepravy. Nachádzame sa v prechodnom období medzi fosílnymi palivami a čímsi ďalším. Takže hľadanie iného pohonu nie je rozšafnosť, ale nevyhnutosť.

02.04.2019 | Truhlik999

HlasnaHLas - pekne, ale ronym zmlomom strasia uz desatrocia.
Navyse - pokial k nemu vobec dojde ň, bude sa to diat postupne a cele roky.
Takto je to vynuntene nevolenymi vladcami Europy a platit to bude = nicit to bude len EU.

02.04.2019 | Morris

Už to tu zaznelo, ale treba to zopakovať: európska komisia si niečo zaumienila a ide cez mŕtvoly. Doslovne, lebo toto čo sa deje môže naozaj priniesť aj obrovské negatíva.

Čo si EK zaumieni ďalej? V týchto chvíľach mám veľké obavy, čo nás čaká a vôbec na to nemáme dosah.

02.04.2019 | amina

slepá cesta vývoja, ktorú stále živia politici a ekoteroristi z našich peňazí

03.04.2019 | Jaroslav Raztocny

redaktorovi odporucam pouzit google a nastudovat priamo zo zdrojov EU, ze najvacsi dvaja producenti CO2 v EU su nemecke a polske uholne elektrarne. vyprodukuju rocne tolko CO2, ze auta na diesel a benzin v celej EU uz nebude potrebne riesit. potom bude mat clanok ako tento dostatocnu faktografiu. ta energia pre EV bude teda stale nedoruesena, z pohkadu emisii.

03.04.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Prečo z tej "úžasnej" EÚ plnej hodnôt prichádzajú samé kckctiny? Toť súdruhovia spred 30 rokov EÚ nesiahajú ani po päty.

03.04.2019 | Hrdlorez

Kuuurniksopa, tu sa teda zislo pekne hafo doktorov vied v oblasti elektromobility, baterii, prenosovych sustav a neviem coho este vsetkeho.

Pripomina mi to typicku situaciu ked pride idiot, ktory nevie, ze sa nieco neda, tak to spravi. :D Konkretnym idiotom v tejto situacii bude asi Tesla. Mudrlanti, chodte im to vysvetlit, aj ich vyse pol milionu zakaznikov.

04.04.2019 | tono.hajduk

jehoo Tesla, rozziarene detske oci...

04.04.2019 | Morris

akú máš Teslu?

08.05.2019 | Dago22

Dobrý deň, nevie mi niekto vysvetliť prečo sa na Elektromobiloch ponúkanych na slovensku nepoužívajú FV články na zvíšenie dojazdu a celkovej ekonomiky prevádzky?
Niečo ako ponúka SION.
https://www.teslama...

09.05.2019 | Morris

som skeptik, ze by taka mala plocha vyrobila tolko energie, aby v baterii ostalo zhruba 7kwh, ktore na 35km take auto bude potrebovat.

Rychlo som pozrel na internete:
1,5m2 panel vyrobi na Slovensku cca 300kwh za rok. Vyrobi... ak to chces dostat do baterie pocitaj ze potrebujes o 20-30% viac.
Ak by si chodil denne 20km, potrebujes dobit cca 5kwh, vyrobit musis cca 7kwh, rocne 2,500kwh

Cize potrebujes na auto dat 8,4 x 1,5m2 = 12m2 solarnych panelov. Ak by aj tesla mala super moderne o 30% vykonnejsie panely, stale potrebujes 8m2, co nemas kam dat.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.