Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako robiť menej a zarobiť viac? Galantskí šrotári na to prišli

Galantský rodinný podnik Ada Waste býval stálicou medzi najväčšími firmami v odpadovom hospodárstve. Spracovateľ kovového šrotu dosahoval ročne tržby 30 miliónov eur, čím sa radil medzi desať najväčších firiem odvetvia vrátane veľkých hráčov typu Marius Pedersen. Od roku 2017 však firme klesli tržby na desať miliónov eur a na tejto úrovni zostali aj vlani.

16.04.2019, 05:00 | Ján Kováč | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Spolumajiteľ firmy Michal Adamča mladší TRENDU vysvetlil, že to nie žiadny problém, ale výsledok premysleného rozhodnutia, ktoré firme výrazne zvýšilo ziskovosť. Adamčovci na prelome rokov zavŕšili aj prechod manažérskych kompetencií z otca na synov. Zakladateľ firmy Michal Adamča starší posúva vlastnícke podiely aj zvyšok riadenia svojim synom Marekovi a Michalovi. Ani na rozhovore s týždenníkom už preto nebol prítomný otec, ale len syn Michal.

PWC

Menšia spádová oblasť

Spomínaným strategickým rozhodnutím bolo zbavenie sa zákaziek s nižšími maržami. Firma prestala vykupovať šrot zo vzdialených lokalít, ktorých nevýhodou boli vysoké prepravné náklady. „Naša spádová oblasť bola predtým od Žiliny po Komárno, ťahali sme sa až do Košíc, ale uvedomili sme si, že pri určitom počte kilometrov to už nemá význam,“ vraví M. Adamča. Šrot pritom vykupovali od fyzických osôb, iných výkupných miest alebo aj od výrobných podnikov, kde bol šrot odpadom z produkcie.

Neprehliadnite

Zvažovali aj možnosť, že by problém vyriešili kúpou nejakej lokálnej firmy. „Ale kto by dohliadol na to, aby to šlo adamčovsky? Je to ťažký biznis, musíte byť pri tom,“ vysvetľuje manažér, prečo sa napokon do akvizícií nepúšťali. On ani ostatní členovia rodiny by na to nemali čas – dosť sú vyťažení vo svojich prevádzkach v Galante, Šintave a v Seredi.

A tak si povedali,

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Podnikanie

Tagy odpad

Diskusia (0 reakcií)