Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Najprv hobby, dnes coolový spôsob, ako zarábať na jedle

Do spoločnosti food kritikov sa vďaka internetu dostali laici, pre ktorých je jedlo veľkou vášňou a šíria osvetu aj o menej známych prevádzkach. Mnohých z nich blogovanie o jedle živí. Jedlo z obrázka nechutí ani nevonia. Napriek tomu recepty, fotky jedál a osobné kulinárske skúsenosti sú súčasťou foodblogov, ktoré patria k najsledovanejším na internete. Chuť jedla je často subjektívna záležitosť. Podobne ako krása vyvoláva polemiky a je prirodzenou súčasťou kultúry.

14.04.2019, 05:00 | Jozef Tvardzík | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Foodblogeri sa delia do dvoch skupín. V prvej sú takí, ktorí ponúkajú jedinečné recepty z vlastnej kuchyne. Sú to najčastejšie recepty s úzkou špecializáciou, napríklad na raw a vegánske jedlá alebo na cukrovinky. Druhú skupinu blogerov tvoria tí, ktorí nevaria, ale recenzujú zaujímavé podniky a jedlá, ktoré odfotia, zverejnia na sociálnych sieťach a zaklincujú to trefným opisom.

Neprehliadnite

Z neznámych ľudí oboch skupín sa takto stali influenceri, ktorí majú tisíce sledovateľov na Facebooku, Instagrame a YouTube – a reálne ovplyvňujú trendy v gastronómii. Takmer vo všetkých prípadoch sa to začínalo ako koníček popri práci. Tí najlepší si na ňom cez rôzne partnerstvá dokážu privyrobiť alebo vďaka nemu dokonca rozbehli vlastný biznis.

Z blogu podnikanie

K „biznisovým“ blogerom patrí Simona Arbesová a Peter Horváth, ktorí v roku 2012 stáli za vznikom blogu Bratilicious, na ktorom pravidelne recenzujú a odporúčajú reštaurácie a bistrá. „Ľudia si často myslia, že blogovanie je voľnočasová zábavka, že každý článok či post je niekoľkominútová záležitosť. Blogovanie zaberá rovnako veľa času ako akákoľvek iná práca,“ hovorí Simona. 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Použi rozum

Tagy Čoje, Daniel Feranec, jedlo, reštaurácie

Diskusia (0 reakcií)