Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Listový biznis upadá. Slovenská pošta má problémy

Mieni sekať počty ľudí aj pobočiek a ušetriť 30 miliónov eur. Tie potom investuje do balíkového biznisu a elektronizácie. „Chceme mať efektívnejšiu poštu,“ tvrdí riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.

15.04.2019, 05:00 | Jozef Ryník | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 24

Slovenská pošta mala za rok 2018 stratu 4,6 milióna eur. Prečo vznikla, keď máte tržby za posledné roky okolo tristo miliónov eur ročne?

Keď som nastúpil v júli minulého roka do funkcie, strata bola plánovaná skoro až na deväť miliónov eur, takže sa nám ju podarilo opatreniami skresať o vyše 40 percent. Výnosy sú síce stabilné, ale podstatne sa mení ich štruktúra. Kvôli elektronickej komunikácii sa posiela menej listov. Listový biznis teda klesá a naň máme nadviazané fixné náklady, ako sú pobočky a ľudia. Tie nevieme pružne prispôsobiť rýchlosti, ako nám klesá listový biznis.

Neprehliadnite

Koľko percent z vašich výnosov tvorí listový biznis?

Minulý rok to bolo tesne nad 50 percentami. Predpokladám, že tento rok to už klesne pod polovicu. Na druhej strane, balíkový biznis ide stále hore a jeho podiel na výnosoch bol 9,2 percenta. Pri balíkoch potrebujeme napríklad investovať do prepravy kuriérmi a do logistiky, keďže sme pod konkurenčným tlakom. To zvyšuje naše náklady. Takže náš core biznis, listové služby, nám mizne a nevieme ho nahradiť bez investovania novým biznisom.

Vaši kuriéri nie sú zamestnanci, ale externí ľudia, takže vás až toľko nestoja.

Živnostníci sú lacnejší ako zamestnanci, to je jasné, ale sme s nimi aj flexibilnejší.

V minulosti sa vám darilo zlepšiť hospodárenie výnosmi za medzinárodné zásielky, keďže objednávanie online tovaru zo zahraničia na Slovensku rastie. Je tento trend stále badateľný?

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 24

Rubrika Rozhovor

Tagy balíky, kuriéri, Pošta, Slovenská pošta