Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Listový biznis upadá. Slovenská pošta má problémy

15.04.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (24 reakcií) Pravidlá diskusie

15.04.2019 | risototh

Aj na ten vas balikovy biznis sa moze bezny clovek uz vy... V ziadnej inej spolocnosti nemaju take sproste poziadavky na balenie a papierovacky pri posielani balika ako v SP. Firmam uz davno posielam vsetko cez UPS (SPS), sukromne veci cez zasielkovnu. Proste sa mi nechce s tetuskou za okienkom hadat, ze ked chcem poslat poistenu zasielku, tak ta moja z vonku biela z vnutra cierna obalka je taka ista, ako ta ich, ktora stoji 10x tolko... Takze v poslednej dobe hodim vec do igelitky, poobtahujem lepiacou paskou, nalepim stitok a cestou okolo hodim do niektorej pobocky zasielkovne... Balik je doruceny na druhy den, je automaticky poisteny a nestojim 20 minut v rade, aby mi ta tetka, co tam sedi este od Masaryka kazala dat to do krabice, zabalit do bieleho papiera a previazat spagatikom...

15.04.2019 | Pip-boy

Aj na ten tvoj balík sa Pošta môže zvysoka vy..., pretože tu sa bavíme o e-shopoch, ktoré posielajú desiatky balíkov denne. Ten biznis nestojí na súkromných balíkoch.

15.04.2019 | OliWer1

To je možné, že na jeho balík sa mu môže pošta z vysoka vy...., avšak tie Tebou zmieňované e-shopy, pokiaľ sú pri zmysloch, majú aspoň niekoľko spôsobov zasielania balíkov. Ja si napíklad nikdy nič nekupujem z e-shopu, ktorý má ako jediný spôsob zasielania tovaru Slovenskú poštu (výnimkou je jedno záhradníctvo z hraníc pri Ukrajine, kde hádam ani kuriéri nechodia :-)).
Nepotrebujem balík naháňať celý týždeň a zisťovať, kde je a či nebol vybrakovaný nejakou sockou z pošty. Kuriér mi balík donesie až k dverám, ak tam nie som, doručí mi balík na druhý deň bez toho, aby šomral a môžem si zmeniť aj miesto a spôsob doručenia bez toho, aby niekto šomral alebo mi povedal, že sa to nedá.

15.04.2019 | shaggy

Ja mám presne opačný problém - nemám rád kuriérov. Vyhovuje mi nechať si balík doručiť niekam, kde si ho vyzdvihnem, kedy mi to vyhovuje. minule mi prišla sms, že mi kuriér bude doručovať balík medzi 9 a 11. Prišla o 11:45, dávno potom, čo mi kuriér volal, dávno potom, čo mi mala ráno prísť správa, že mi v ten deň bude kuriér niečo doručovať.
Moja nevýhoda je, že najbližšie mám práve poštu. Ale aj výdajna DHL, balíkomat a iné možnosti sú blízko. Aj tá zásieľkovňa.

15.04.2019 | Falco

shaggy neviem, kde mas postu,ale v petrzalke si pockas nech vybavujes cokolvek pol hodinu. Hoci aj s listom doporucene. No a ten ich system, ked ti niekto posle doporucenu zasielku a hoci si v case dorucovania na adrese, aj tak si najdes v schranke len zlty listok a mozes si ist list vyzdvihnut na postu a pockat si pol hodinu.

15.04.2019 | shaggy

Žijem celý svoj život v Petržalke. Kým som býval u rodičov, tak som si na pošte počkal. Teraz tam takmer nikdy nečakám viac, než pár minút (aj v tých najvyťaženejších časoch).
+ poštu mám po ceste do práce (keďže chodím peši), preto to vybavím celkom pohodlne.
To, že nechávajú žltý lístok mi voľakedy vadilo, teraz nie - nie som vtedy doma a viem, kam si to mám ísť vyzdvihnúť.
U kuriérov mám opačný problém. Bývam kúsok od práce, takže nie je problém si dať doručiť zásielku, ktorá bola domov do práce (a naopak). Lenže kuriéri za mnou do práce väčšinou chodia, keď som na obede. Alebo na ceste domov. A domov zase, keď som v práci. Preto mi nevyhovuje dohadovanie sa s nimi.

15.04.2019 | risototh

Okej, ale ak si si nevsimol, kopa e-shopov uz davno pouziva kurierske spolocnosti a kopa z nich uz ani postu nepodporuju... Ten biznis mozno nestoji na sukromnych balikoch na strane odosielatela, ale urcite stoji na nom na strane prijimatela... Firmy si medzi sebou malo kedy posielaju baliky cez SP... A cim viac bude SP nasierat aj prijimatelov (napriklad zltymi listockami miesto dorucovania - s poznamkou, ze dorucovatelka to proste vsetko doniest nevie; alebo tym, ze musi clovek 20 minut stat na poste, pretoze sidlisko pre 20.000 ludi ma postu s troma okienkami a priestorom 5x3 metre...), tym viac ludi si ich proste nevyberie, hlavne ked cena za dorucenie je taka ista ako pri SPS, DPD, TEN, Geiss...

15.04.2019 | Brano L.

Neviem, o čom točíte. Asi vás platia za príspevky? Alebo tak neznalý?
Rovnako nemám problém s poštou, ktorá mi doručí balík na adresu a keď chcem, tak mi ho nechajú na pošte. Nejaký extra rozdiel medzi kuriérmi a SP nevidím...

15.04.2019 | risototh

Tak ste asi jeden z tych stastnych, ktorym SP dorucuje aj nieco ine, ako zlte listocky... Ja, aj ked pracujem doma, si casto najdem len ten zlty listocek s poznamkou adresat nezastihnuty... A tuto skusenost ist nemam len ja.

15.04.2019 | Falco

Presne s tym ich dorucovanim doporucenych zasielok ma poriadne stvu. vzdy nechaju len zlty listok a potom bez na postu a cakaj.

16.04.2019 | Brano L.

Asi mám protekciu :)

16.04.2019 | Pip-boy

V tvojej bubline fungujú kuriéri. A potom sú státisíce predavačiek, vodičov, robotníkov v automobilkách a ďalších ľudí, ktorí si počas pracovnej doby nemôžu odbehnúť "dole za kuriérom" a tam funguje pošta.

17.04.2019 | shaggy

Pip-boy - dobre napísané. A to nepatrím k tým profesiám, ale som rozlietaný, mám mítingy, do toho často odbehnem kvôli dieťaťu. A murphyho zákony platia - kuriér príde vždy vtedy, keď som niekde inde.

15.04.2019 | alf1

z pohladu zakaznika:
nielen listovy biznis, ale celkova neschopnost.
v listovom biznise je zaujimave, ze konkurencia nie su len maily, konkuruje stat statu. totiz...
donutili nas zriadit si obcianske s cipom a zaregistrovat sa. nielen na slovensko.sk, ale aj na sp, zp, du, orsr - proste vsade. a inu firemnu komunikaciu ako elektronicku, stat voci firmam neakceptuje. takze cokolvek sa tam posiela, ide uz dns - mimo postu, ziadne papierove zasielky. a to musia byt milionove polozky, ci nie?
po druhe - posta je sluzby ako kazda ina, len v socialistickom podniku to este nepochopili. oni nedorucuju, ale hadzu do schranok zlte listky. aj ak je clovek doma, napr. na materskej ci pn a podobne. su lenivi aj zazvonit a presvedcit sa. sup ho zlty listok a utekaj si po zasielku - na postu. z akeho dovodu SLUZBY nefunguje vtedy, ked su ludia doma, nie v zamestnani? lebo o tretej padla a koncime? ako budu sami skakat, ak im to iste zriadia v ostatnych sluzbach - od kadernictva az po obchody ci benzinky? o tretej padla a hodte sa o zem.
dtto s balikmi. mimochodom - ak platim za odoslanie balika, tak platim za dorucenie ci za NEdorucenie? kedze za dorucenie na adresu som musel priplatit, tusim 1,50 €. napriek tomu sa balik valal tyzden na poste v malackach, preco? s vyhovorkou, ze vo FIRME nikoho nezastihli (???). asi tam strajkovali...
to iste s dalsim balikom, zaslanym expresne za cenu 8 € do okresu trencin. na OBECNY urad, ani tam nikto nebol? doruceny o niekolko dni - ale na iny obecny urad... nemam dovod si vymyslat ci zvelicovat, preco by som to robil?
za toto mam platit 240 korun? kedysi to stalo 15 korun a balik prisiel na druhy den. a este sa cuduju, ze im klesaju trzby? no odo mna urcite, cokolvek uz posielam aj dostavam, vylucne len cez sukromne dorucovacie sluzby. a cuduj sa svete - na druhy den. cena porovnatelna ci dokonca nizsia. nu vot, tavaaarysci, pacemu?

15.04.2019 | LPB

Pridám ešte jednu úžasnú vec. Hoci má mesto niekoľko expozitúr, balík si môžete prevziať iba podľa adresy. Takže kto patrí pod centrum, má smolu, lebo jeho pošta je na námestí, kde sa zaparkovať nedá, prinajlepšom za poplatok.

15.04.2019 | risototh

Dobra story bola aj s balickom, ktory som posielal nejakemu nestastnikovy do Kosic... Po tyzdny mi volal, ze mu nic neprislo. Ja som zistoval, ze kde sa to teda stratilo... Samozrejme, posta a elektronicke trackovanie, to je kapitola sama o sebe (normalne teraz lepia na zasielky nalepku, ze to tie "pracovnicky" maju naskenovat - to je snad vtip)... Po troch tyzdnoch sa mi to vratilo, tak som siel na postu, nech mi laskavo zistia dovod. Dovod bol snad ako z Kocurkova! Dorucovatelka sa proste rozhodla, ze ten balik nezoberie a nedoruci, pretoze ONA si na tej adrese take priezvisko nepamatala... A kedze si ho nepamatala, tak ani nikomu nedala ani ten zlty listocek. Akoze kde sme, ked sa uz SP musi spoliehat na neomylnu pamat dorucovatelky?

15.04.2019 | ivansk

ty máš úplne horor story s poštou :-)
ja ked som sa sťahoval, tak som poslal určite cez 100 zásielok cez poštu - knihy, veci z domácnosti, z dielne a všetko prebehlo v pohode, nič sa nestratilo, trackovanie cez web išlo.

15.04.2019 | IvanPe

Do nedavna Posta prijimala iba platby z kariet Postovej banky, sukromnej institucie. Uzke prepojenie na 4ku. To su iba vrcholy ladovca, o ktorom nieco vieme. Slovenska posta uz davno plni hlavne iny ako zakonom dany ucel. Teda zasielanie listovych zasielok prevadzkuje, ale ako vedlajsi produkt s postou nesuvisiacich aktivit.
Ak listove zasielky budu elektronizovane, Slovenska posta strati vyznam uplne.

15.04.2019 | risototh

Ale za to si na poste mozes kupit Jar na riad... Ved to je presne to miesto, kam to kazdy predsa chodi kupovat, nie?

15.04.2019 | Jaroslav Raztocny

pozrime sa na to inak - cast managementu presunuta od Peleho IT na postu. takze po stranickej urovni. Pele nerozhoduje o nicom, pretoze je vodeny na spagate. spolupraca s PB (J&T) a 4ka (Swan teda J&T) ma jasne pomenovaneho partnera pre postu. Pele cistou nahodou byva v byte od J&T - Zuckermandel. Helexa fungoval vo Swane (teda J&T), tak preletel k Pelemu a potom na postu.
Ak sa pozriete na CV ludi vo vedeni, tak tomu, kto vie citat CV je jasne, ze to je riadny dream team na obhajobu zaujmov modernizacie.

15.04.2019 | demo50

Tak to zhrnieme: "Aký pán, taký krám!" Tiež mám skúsenosť, že doručovateľka nezobrala zásielku na doručenie a dostal som žltý lístok s poznámkou "rozmery zásielky". Keď som po polhodinovom čakaní v rade na pošte dostal hrubšiu obálku, zisťoval som dôvod nedoručenia. Dostal som odpoveď, že doručovateľka si nebola istá, či obálka prejde otvorom schránky. Doma som vyskúšal, prešla bez problémov...

15.04.2019 | ivko07

ja len dodám, že plačú nad stratou, ale nemajú problém kúpiť na Nitriansku hlavnú poštu lístkový systém, ktorý ja tak na dve veci... nič neurýchľuje, len mätie klientov, lebo podla čísla neviete v ktorej miestnosti vás vybavia, takže čakáte v jednej miestnosti a vaše číslo svieti pri priehradke v druhej... celé zle...
ale okná , dvere , kúrenie 100-ročné, straty v zime neskutočné, keď sa trošku oteplí, majú pootvárané okná, lebo by tam mali 30 stupňov, všetko staré a do toho blbý lístkový systém za milión... Na to nemusím byť ktovieaký odborník aby som videl že dôležité veci sú zanedbané a na hlúposti sa plytvá peniazmi...
a potom sa čudujú, že strata...a že vraj manažment...? asi skôr po nejakej línii dosadení hlupáci...
a ešte k tomu, že "hlavná pošta" : vyzerá to tam ako maringotka strelnice na púti : kozmetika, hračky, knihy, rôzne losy a podobné hlúposti, toto mohol vymyslieť len totálny idiot...

16.04.2019 | Vauban

no pri pocte pobociek okolo 1500 kusov (doslova kazda druha dedina) ma ani strata neprekvapuje...uz davnejsie postu rozoberali v TV novinach, spominali tusim pokles listovych zásielok o 75% oproti obdobiu spred 20 rokov...proste doba sa meni, posta vtedy splietala nieco v zmysle, ze roznasaju letaky a predavaju "iny tovar" (to uz vieme aj z prevalených kauz v cesku, u nas musia predavat vselijake zreby, losy, mydla, farbicky a ponukat senilnym dochodcom ucet v postovej banke, ktora ma s postou nulovy vztah)

ja osobne s postou problem nemam, s kuriérom sa vzdy lahko hned rano dohodnem nech mi balik necha na pobocke...dorucovanie kuriérmi pocas pracovnych hodin mi nevyhovuje (nie som dochodca, ani nezamestnany, ani pracujuci doma a ani na materskej...ocividne len pre takýchto ludi tento system dorucovania funguje), ostatne aj posledne statistiky ukazuju rapidny narast vyuzivania roznych zasielkovni/balikomatov, chvala bohu (podla mna genialny system, ked eshop neponuka dorucenie postou tak si vyberiem dorucenie v nedalekom papiernictve)

celkova filozofia posty by sa mala radikalne zmenit a ist ruka v ruke s reformou sidelnej struktury, pozlucovat obce a v jednej "strediskovej" obci by malo byt vsetko, idealne v jednej budove...je to statna firma cize ja z mojich dani platim aj za to, ze postarky roznasaju dochodky...tato sluzba je fakt bez poplatku co je priam neuveritelne, takýchto nezmyslov by sa nasiel dalsi milion...

16.04.2019 | dada5

Nezaplatení ľudia s enormným množstvom práce hlavne na triediacich pozíciách, zásielky z Číny putujú niekoľko mesiacov, stavím sa že z toho pekný mesiac trčia na Slovensku, lebo ich nemá kto roztriediť.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.