Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bankárom roka je opäť Daniel Kollár

Preberať ocenenie Bankár roka už po tretíkrát nemôže znamenať nič iné ako to, že si svoju prácu robí šéf ČSOB Daniel Kollár naozaj skvele. Obzvlášť, ak si manažérsku jednotku medzi sebou vyberajú finančníci konkurenčných bankových domov. A za najúspešnejšieho muža v slovenskom bankovníctve ho vnímajú v časoch, keď všetci riešia veľké výzvy. Jednak sa musia digitalizovať a starať sa o klienta s väčšou opaterou, ako stačilo v minulosti. No výzvy a zodpovednosť majú aj voči svojim akcionárom, ktorých treba počastovať ziskami aj pri nízkych úrokových mierach. Nakoniec správať sa musia zodpovedne aj voči krajine a nemôžu im byť cudzie ani obavy o finančnú stabilitu, ku ktorej svojimi politikami prispievajú.

17.04.2019, 09:14 | Martina Kláseková | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Daniel Kollár je líder ČSOB už 15 rokov, čo je v slovenskom bankovníctve rekord. Je považovaný za priateľského manažéra. Medzi ľudí sa vybral aj vlani, keď chcel presedlať na bezpapierovú prácu. Keď dostal všetky papierové podklady do cloudu, pracoval len s notebookom a striedal rôzne miesta v budove. Na vlastnej koži testoval, ako sa takto pracuje, lebo flexibilné miesta môžu pomôcť lepšie využiť kapacity budovy.

Digitalizácia banky je pre D. Kollára v posledných rokoch hlavná výzva. Aj keď je to pre bankárov jedna z ťažších náplní, najviac ho tlačí vpred. Zodpovednosť za to, aby previedol banku zo starej podoby pestovanej začiatkom tohto milénia do digitálnej éry, je u neho o to silnejšia, že už raz v tesnej blízkosti okúsil, aké to je, keď sa presun do digitálu udeje rýchlo a nečakane. Ešte pred tým, ako pracoval vo finančníctve (pred ČSOB viedol jeho lízingovú dcéru), šéfoval firme Opus Trading. Vyviedol ju síce zo straty, no už rok po jeho odchode sa firma rozpadla, lebo digitalizácia hudby prišla v nárazovej vlne.

V bankovníctve možno našťastie takúto premenu manažovať lepšie. Hoci sa sprvoti tiež mohlo zdať, že digitalizácia bude rýchla, predsa je to v takom preregulovanom prostredí skôr beh na dlhšiu trať. Ten má nakoniec D. Kollár dobre zvládnutý aj v športovom drese. Nielenže sám behá, do maratónu organizovaného bankou vie namotať veľkú časť manažmentu, dokonca aj tých, čo predtým nebehali. Nečudo, že púta pozornosť konkurentov.  

Zdroj: Poisťovňa Uniqa

Poisťovák roka 2019: Martin Žáček

Generálny riaditeľ poisťovne Uniqa Martin Žáček síce získal ocenenie Poisťovák roka po prvýkrát, no napriek tomu je mu tento titul už dôverne známy. Štyrikrát ho získal v Českej republike, kde takisto pôsobí ako šéf tamojšej poisťovne Uniqa.

M. Žáček vyštudoval Jadrovú a fyzikálno-inžiniersku fakultu, no väčšinu svojho profesijného života sa venuje poisťovníctvu. Celá jeho kariéra poisťováka je pritom spojená so značkou Uniqa, respektíve s jej predchodkyňou. Začínal v Česko-rakúskej poisťovni, tá sa v roku 2001 premenovala na Uniqu. Za úlohu dostal vybudovať oddelenie controllingu, pri čom mal využiť svoje vzdelanie z matematiky a štatistiky. Postupne prešiel viacerými pozíciami v manažmente, až sa v roku 2008 stal predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom českej Uniqy. Na Slovensku prevzal rovnakú pozíciu v roku 2014. V súčasnosti pôsobí aj ako člen Prezídia Slovenskej asociácie poisťovní. Takisto sa angažuje aj v Českej asociácii poisťovní.

O tom, ako by mal vyzerať správny poisťovák, hovoril pre server opojisteni.cz potom, ako v roku 2017 štvrtýkrát vyhral český titul Poisťovák roka. „Akýkoľvek dobrý poisťovák by mal mať schopnosť vžiť sa do situácie klienta a dobre analyzovať jeho potreby. Mal by vnímať dlhodobý horizont a ušiť klientovi riešenie skutočne na mieru. Nedopustiť, aby bol poistený málo, ale ani zbytočne veľa.“

Poisťovňa sa podľa M. Žáčeka nesmie orientovať na krátkodobé ciele, ale na dlhodobé, lebo zákazníkom sa zaväzuje plniť niekoľko desiatok rokov. Pre poisťovňu je podľa neho dôležité inovovať tak, aby dokázala svojimi produktmi osloviť verejnosť. O tom, že to Uniqa dokáže, svedčia štyri tituly Poisťovací inovátor v českej súťaži Poisťovňa roka. Podobne Uniqa inovuje aj na Slovensku. Napríklad ako prvá priniesla poistenie proti kybernetickým rizikám ako súčasť poistenia domácnosti.

Problém s inováciami je podľa M. Žáčeka v tom, že konkurencia vie rýchlo ponúknuť rovnaký produkt a poisťovňa, ktorá novinku vymyslela, tak príde o svoju výhodu. Ak si chce niekto uchovať náskok, musí preto inovovať neustále. 

Dočítali ste článok z TRENDU
Článok vyšiel v týždenníku TREND 15/2019. Ak ste predplatiteľ TRENDU alebo TRENDU Digital, prihláste sa alebo si aktivujte predplatiteľský prístup.
Vyberte si predplatné od 4,45 €
  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Financovanie bývania

Diskusia (0 reakcií)