Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bankou bez bariér je Slovenská sporiteľňa

Rovnako ako predchádzajúce ročníky aj teraz bol partnerom pre vyhodnotenie ocenenia Banka bez bariér Slovenský paralympijský výbor združujúci ľudí s viacerými druhmi postihnutia. Sú to tí najlepší respondenti, ktorí vedia na základe skúseností z vlastného života vyhodnotiť, ktorá banka je k nim najústretovejšia a kde sa, naopak, stretávajú s prekážkami.

17.04.2019, 09:14 | Martina Kláseková | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 0

Ani tento rok sa nič nezmenilo na tom, že bankou, ktorá ľuďom s rôznym znevýhodnením vychádza v ústrety najviac, je Slovenská sporiteľňa. Nasledovaná bola VÚB bankou a Tatra bankou. Skóre bolo pomerne vyrovnané, delil ich od seba vždy len jeden bod, takže možno zhrnúť, že trojica najväčších bánk môže byť tá, ktorá je ku klientom tohto druhu najprívetivejšia. Hoci nemožno opomenúť ani fakt, že veľkosť banky predurčuje v prieskumoch aj širší záber oslovených klientov, ktorí posudzujú banku, s ktorou majú vzťah.

Opakovaná kritika

Napriek tomu, že výhrady ľudí sa v posledných ročníkoch zvykli opakovať a banky o nich musia vedieť, nevytratili sa ani z tohtoročného prieskumu. Darmo, niekedy sú úpravy príliš nákladné, inokedy musia ustúpiť iným prioritám a niekedy dokonca vôbec nemusia byť možné. Podľa anonymného prieskumu realizovaného Slovenským paralympijským výborom najviac výhrad smerovalo k tomu, že do pobočiek alebo dokonca aj k bankomatom vedú schody. „Aj keď v súčasnosti, keď potrebujem osobne navštíviť banku, vybavím veci bez problémov v nákupných centrách, kde sú pobočky,“ hovorí jeden z hodnotiacich. Nie všetci však takúto možnosť majú, a tak schody zostávajú komplikáciou. Ak sú aj vybudované plošiny pre invalidné vozíčky, bývajú veľmi strmé a prakticky nepoužiteľné. Vstupy do pobočiek sú neraz pre ľudí na vozíku príliš úzke a vnútri nie je dostatočný priestor na to, aby sa vedeli otočiť.

Čo má spĺňať banka bez bariér

  • vstup do pobočky a k bankomatu bez schodov alebo s nájazdovou rampou
  • nájazdová rampa nesmie byť príliš strmá, končiť sa má priestorom na otočenie
  • stoly alebo pulty v banke nemajú byť privysoko nastavené len pre stojacich
  • má pod nimi byť aj priestor na zasunutie vozíka, nohy, na odloženie barly
  • bankomaty ovládané hlasom, dostatočne nízko, aby ich ovládal klient na vozíčku
  • overovanie aj inak ako podpisom podľa podpisového vzoru

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Financovanie bývania

Diskusia (0 reakcií)