Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Príbeh Štefana Czucza: Z kvetinára sivá eminencia Mosta-Híd

TREND sa rozhodol čo najdôkladnejšie zmapovať 30-ročnú kariéru Štefana Czucza, posvietiť si na jeho vzťahy aj aktuálny biznis.

29.04.2019, 05:12 | Ján Kováč | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 3

Začiatky s Karolom Czinegem

Š. Czucz rozbiehal podnikanie so svojím prvým obchodným partnerom Karolom Czinegem. Ten v telefonickom rozhovore TRENDU opísal, ako to prebiehalo. Š. Czucz mal podľa neho zdroje na rozbeh podnikania, lebo ešte za bývalého režimu počas štúdia na vysokej škole pestoval a predával kvety.

Spoločný biznis rozbehli už v roku 1989 na základe povolenia vtedajšieho národného výboru. V januári 1991 si založili prvú eseročku s názvom CZ & CZ, export – import. Venovali sa najmä obchodu s výpočtovou technikou. „Zachytili sme vlnu, keď sa štátne orgány potrebovali vybaviť technikou,“ uvádza K. Czinege. Podľa neho boli úspešní aj vďaka jeho kontaktom. K. Czinege na svojho bývalého parťáka nepovie krivé slovo. Podľa neho to bol úspešný a šikovný podnikateľ.

Neprehliadnite

Predaj áut

V roku 1993 sa rozdelili. K. Czinege to vysvetľuje rozdielnymi predstavami do budúcnosti. Š. Czucza viac zaujímal obchod, jeho technika. K. Czinege ďalej pokračoval v obchode s počítačovou technikou, biznis rozšíril o pobočky v Nitre a Košiciach. Firmu neskôr predal konkurenčnej Fax & Copy, ktorú, mimochodom, spoluvlastnil aj neskorší predseda SaS Richard Sulík.

Š. Czucz v rámci delenia biznisu prevzal firmu CZ & CZ Slovakia, z ktorej neskôr jedno CZ vypadlo. Spoločnosť s novým názvom CZ Slovakia sa stala jeho vlajkovou firmou. Zameral sa na obchod s autami a nehnuteľnosťami. So svojou neskoršou manželkou Katarínou Zlochovou založili v roku 1994 firmu RO-LEA, rodinný leasing áut a ostatné. Predaj áut mala v predmete činnosti aj ďalšia firma Czucz.

Czucz Pekáreň

Niet krajšej vône nad vôňu pečúceho sa chleba. Tak sa začína úspešný podnikateľský príbeh Czucz pekárne, ktorý zverejnil Hospodársky denník.

Opisuje, ako Š. Czucz so svojím

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 3

Rubrika Téma