Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mestá dvíhajú dane z nehnuteľností. Zďaleka nejdú na doraz

02.05.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (34 reakcií) Pravidlá diskusie

02.05.2019 | citatelTrendu

Som ochotná akceptovať dvihnutie dane z nehnuteľností, ale za protihodnotu-zvýšenie kvalita života v meste kde žijem. Pre porovnanie, bola som minulý týždeň v Česku (prešla som takmer celú Moravu), na rozdiel od Slovenska nie sú zamorení billboardami. Pozrite sa na Rovinku, Dunajskú Lužnú, Bratislavu-tie billboardy sú ako mor, je to hnus.

Raz sa ma jedna turistka z cudziny pýtala prečo to akceptujeme, moja odpoveď bola že máme skorumpovaných politikov. A je to tak. Je mi to jedno, nech si mestá prerátajú výpadky zo zákazu vonkajšej reklamy a nech to premietnú do dane, ale nech sa konečne posunieme vpred medzi civilizované krajiny.

Ak vyššie dane, tak očakávam rekonštrukciu chodníkov s kvalitnou dlažbou bez áut (so zálivmi pre autá), čistenie chodníkov aj ulíc, výsadbu zelene, nové parky, kvalitnejší verejný priestor. Potom áno, dvihnite dane, ale chcem vidieť výsledky kde tie peniaze išli.

02.05.2019 | Andrej_sk

Politici robia to, co im dovolia obcania. Hlavne v komunalnej politike. Nemam dojem, ze by vela obcanov aktivne protestovalo voci billboardom. Ja som vo svojej obci chcel, ale ma skor skritizovali vlastni spoluobcania, ze co mi to vadi. Pritom su hlupi, lebo prijem samotnej obce za billboard je mizivy.
Tiez mam pobicyklovanu Moravu a bol som z nej nadseny. Podobne vyzeraju aj rakuske dedinky. Opatrovane, plne vzdy osetrenej zelene, upravenych predzahradiek a cistych ulic.
Ale tam su obcania v komunalnej politike aktivni, lebo ta sa ich najviac dotyka.
U nas je to prave naopak. A takisto je to s mestskou a statnou policiou. Je jej povinnostou dohliadat aj na priestupky v znecistvani verejnych prestranstiev, ale kym ju na to vyslovene neupozornite, ani len zadok nedvihnu. Cize bez aktivnych obcanov to nejde :(

02.05.2019 | TotoTuSomJa

Musím s tebou Andrej súhlasiť. Na strane druhej ale predsa ľudia volia v komunálnych voľbách podľa programu. Ja konkrétne som z Bratislavy a terajší primátor Vallo tam mal v programe zrušenie billboardov. Nie je to dostatočná aktivita? Inak vo väčšom meste predsa jednoltivec nemá šancu niečo presadiť.
Ak sa dobre pamätám, už Nesrovnal mal zrušenie billboardov v programe. Takže ja súhlasím s vyšším príspevkom. Ľudia verejne voľbami preukázali že billboardy nechcú, tak majú politici povinnosť toto preniesť do reality.
Rovnako ako parkovaciu politiku. Jasne sa tým programom prezentoval, vyhral, tak nech svoj program aj realizuje.

02.05.2019 | Andrej_sk

Tiez s tebou suhlasim, ale je to presne ako v akejkolvek inej oblasti, nestaci sa dohodnut, ale treba to aj kontrolovat a urgovat. Nemusime, ale nakoniec sme to my, kto na to doplatime, ci s tym musime zit.
Politici na celom svete slubuju (niekedy ani nie so zlym umyslom, ale maju naivne predstavy, ci nemaju informacie o vsetkych moznych zmluvach ci nariadeniach s tym spojenymi, ci skrytych naslapnych minach po predchodcoch,... ). Ala zakaz hazardu.
Bol som svedkom, ci priatelia z Mnichova, Sydney, Amsterdamu sa obcasne zmienia, co riesia s miestnym uradom, ci proti comu protestuju. Aj Kanala nas neustale zasobuje podobnymi informaciami,
Tiez ma to obtazuje, tiez sa mozem citit, ze som sam, ale co ine este mozem spravit (okrem kandidovania)? Tak sa snazim hovorit so svojim okolim, cez FB, citat nazory inych a - urgovat :) Nastastie coraz viac ludi zacina byt aktivnych, tak sa snad niekam hybeme.
Aj ja som volil Valla, zucastnil sa jeho debat, este dlho pred volbami a teraz mu pisem, ze parkovacia politika sa mi nezda byt dobre premyslena. Ako keby nad tym nerozmyslali, len prevzali Nesrovnalovu schemu. V style vystrelime a uvidime co zasiahneme, zameriame a zas vystrelime, atd. To je hazard s obcanmi a s tym, ze po 4 rokoch skonci ako Nesrovnal a ludia si zas zvolia nejaku Slubotechnu.

02.05.2019 | salamoon

Ftacnik mal v programe vojnu proti bilboardom, Nesrovnal mal v programe vojnu proti bilboardom, to iste Valo.. po 10r boja proti bilbordom ich z balkona popri ceste nevidim uz 15, ale "len" 13.. :D

02.05.2019 | Brano L.

Mate to popletene.
Obce za billboardy majú mizivé príjmy, maximálne za prenájom pozemkov (ak nejaké vôbec mestá majú).
Obce majú riadne páky, ako regulovať vonkajšiu reklamu. Od roku 2015 je novelizovaný stavebný zákon a obce mali právo nezlegalizované billboardy zlikvidovať. Dokonca nikto nemôže postaviť billboard bez vedomia obce.
Problém skôr bude v tom, že politici (aj obecní) asi nechcú billboardy zlikvidovať, keďže billboardy sa dosť využívajú v predvolebných kampaniach (aj keď podľa mňa ich vplyv sa preceňuje).

02.05.2019 | TotoTuSomJa

V Rakúsku sa počas povoleného obdobia volebných kampaní postavia v obciach/mestách drevené stojany na ktoré sa lepia plagáty. Tie sú účelové, len na plagáty strán a kandidátov. Potom zmiznú. Takže výhorka že politici potrebujú billboady neobstojí. Stačí sa inšpirovať Rakúskom kde to funguje.
Tam funguje viac vecí, tam sú prísne regule. tam vás sused (dôchodca) na štátny sviatok neobťažuje kosením, kosiť nemôžu v sobotu od 12. h. do nedelňajšej polnoci.
V Rakúsku zaparkujete len na vyznačenom mieste, dodržiavate rýchlosť (kamery všade).
Ľudia si musia uvedomiť že demokracia nie je len bordel ako si tu niektorí myslia, ale dodržiavanie pravidiel.

02.05.2019 | Andrej_sk

No presne.
Bohuzial u nas sa pravidla beru ako utok na osobnu slobodu, vid debata pod inym clankom.
Ja som tiez nahodil uz niekolkokrat debatu o klude aspon cez sviatky a nedele. Bohuzial argumentacia od spoluobcanov je, ze oni maju len vtedy cas, lebo inokedy su v praci a ze je to obmedzovanie ich slobody. Ale zacnu to riesit, hned ako budu mat porobene a budu si chciet aj oni uzivat v klude :(

02.05.2019 | Emasculate

Vacsina slovakov je uplne v pohode s bordelom, spinou, bilbordmi. Vadi to mensine. Sme taky narod.

02.05.2019 | citatelTrendu

Omyl. Bordel, špina aj billboardy vadia väčšine, ale sú zvyknutí ešte zo socializmu držať zobák a neozývať sa. V mojom okolí nepoznám nikoho komu by tu ten tolerovaný bordel nevadil, dokonca už aj v Bratislave začali ľuďom konečne vadiť autá na chodníkoch, čo považujem pomaly za zázrak v krajine kde sa stalo auto modlou.

Sme národ holubičí, sme ticho a necháme si skákať po hlave (viď dvihnutie platov poslancov NRSR o 1500 €, ani len protesty neboli). Ale vnímam okolo seba (v BA) čoraz viac požiadaviek na kultúrny verejný priestor. Doba sa zmenili, Bratislavčania zbohatli a chcú žiť slušne ako západniari.

02.05.2019 | vijackakruspanova

Dan z prijmov zo zavislej cinnosti (zamestnanci) je v konecnom dosledku cela prijmom obci a miest v podobe podielovej dane. Ak znizim tuto dan sice budu mat zamestnanci vyssi netto prijem ale znizi sa zaroven mnozstvo prostriedkov pouzitelnych pre obce a mesta v podobe podielových dani. Ak tento vypadok pre obce a mesta sa vvykompenzuje zvysenim dane z nehnutelnosti (zvysenie dane z nehnutelnosti bude take, aby sa vyrovnal vypadok obci a miest na podielovej dani mozno aj vyssie) co tym ziskam? Obavam sa ze, to povedie k zvysovaniu cien (dan z nehnutelnosti u podnikatelov je nakladom a ak sa zvysi premietne sa to do cien tovarov a sluzieb). To co ziskam na nizsej dani z prijmov zo zavislej cinnosti preplatim na vyssej dani z znehnutelnosti + na zvysenych cenách (z titulu zvysenej dane z nehnutelnosti) tovarov a sluzieb

02.05.2019 | Andrej_sk

Dobre a akej obci ta dan ide? Povedzme v Bratislave robi a zije 50% cezpolnych, ale trvaly pobyt maju mimo Bratislavy. Kam pojdu ich dane? Do Bratislavy?

04.05.2019 | slov-led plus

Ja v BA nebyvam a da sa povedat ze sa tomu mestu vyhybam aby som Vam ktorým tak vadia cezpolni nezavadzal :)

iba 55 % výnosu dane sa prerozdeľuje podľa počtu obyvateľov {(a) + b)}. Z toho však až 58 % (tých 32 percentuálnych bodov z celého balíka) je prenásobených koeficientom veľkostnej kategórie obce, ktorý je k Bratislave (2,35) mimoriadne štedrý! Zohľadňuje totiž fakt, že veľké mestá svojimi službami prirodzene priťahujú obyvateľov zo zázemia (či už na občasné alebo každodenné dochádzanie alebo ako v prípade Bratislavy aj na prechodné bývanie – študenti, pracujúci) a sú sídlami inštitúcií oslobodených od platenia daní z nehnuteľností.

Jednoduchým prepočtom tak zistíme, že ak mala Bratislava k 1.1.2017 iba 425 923 obyvateľov, tak na podielových daniach v roku 2018 dostane peniaze za 760 456 ľudí (425,923*0,5818*2,35 + 425,923*0,4182). Vláda tak posiela mestu Bratislava peniaze za dodatočných takmer 335 tisíc obyvateľov. A keďže k 1.1.2018 mala Bratislava 429 564 obyvateľov, tak na podielových daniach v roku 2019 dostane peniaze za 766 956 ľudi

Zdroj DennikN

05.05.2019 | Andrej_sk

to samozrejme vieme, ze sa to takto rata, to su koeficienty velkych miest a hlavneho mesta, ale bottom line je stale rovnaka - je to smiesne mala suma ak sa to rozpocita na hlavu (a to neratam rozpocitane na 766 tisic hlav).
Tu nejde o vadeni a nevadeni cezpolnych. Nasa debtata k tomu ani neviedla, bola to len recnicka otazka, aby si uvedomil, ze ako je nastavena podstata vyberu dani z prijmov a dani z nehnutelnosti. Osobne si tiez myslim, ze by tu mala viac prevazovat dan z nehnutelnosti a nie dan z prijmu. Nehnutelnot, jej rozloha, poloha, charakter - to vsetko je dane a nemenne, kdezto prijem fyzickej osoby ma prilis vela premennych a je "manipulovatelny".

05.05.2019 | Morris

Lenze inú cenu má rodinný dom na boriku a iný pri Pentagone, inú cenu má novostavba, inú cenu starý dom a inú cenu kultúrna pamiatka.

Tak isto je tu mnoho premenných, ktoré sa môžu prispôsobiť "našim" ľuďom zatiaľ čo ostatní budú platiť ako murovanie.

Prevádzkovať systém hodnotenia ceny nehnuteľností mi príde byť ďaleko komplikovanejšie a drahšie ako mať transparentnu a jednoduchú legislatívu na účtovníctvo a vymáhať jej dodržiavanie.

05.05.2019 | Andrej_sk

Po prve, toto je predsa uplne jednoduche a kazda poistovna nehnutelnosti ma na to schemu a podla toho sa urcuje vyska poistneho, presne ako pri autach.
Po druhe, to sa nema odvijat od ceny nehnutelnosti, ale predsa od toho, kolko ludi tam zije, teda produkuje odpad, potrebuje MHD, kolko verejnej zelene v tom priestore nanho spada, aka je jeho potreba skoly, skolky, starobinca, ....Preco by nejaka hacienda pod slavinom, bez zahrady ktora produkuje zeleny odpad, obyvana 2 ludmi, nevyzadujuca verejny priestor na parkovanie, v podstate nespotrebovavajuca ziadne verejne zdroje typu MHD, skolstvo,..., mala na m2 platit viac ako vrakunsky byt obyvany rodinou s 3 detmi, produkujucim mrte odpadu a spotrebujucim MHD, skolstvo, detske ihriska, pohotovost,...
uvadzam kvoli jasnosti extremy.
To ze je tam iny financny prijem, je predsa zohladnene v dani z prijmu a v kopci inych dani a poplatkov. A ze bude ten slavinovy aj tak platit vyssiu dan z nehnutelnosti je jasne, lebo ma daleko viac m2 ako ten vrakunsky, ale podstata je ta, ze sa pri takejto dani nema posudzovat prijem majitela a cena nehnutelnosti, ale to, co z verejnych zdrojov spotrebovava.
Tie deti ma potom aj tak zohladnene v dani z prijmu a vo vselijakych pridavkoch, cize sa mu to vrati.
Niektori tu pisu, ze dan z nehnutelnosti by mala poriesit prazdne investicne byty. Ale preco? Prazdne byty neprodukuju odpad, nepotrebuju MHD, verejne priestranstvo, skolstvo, policiu, zdravotnictvo,... Bolo by to nesystemove riesenie. Toto nech zohladnuje majetkova dan. Ano, vyhana to ceny bytov, ale ak to majitelom tych bytov nevadi, tak to neriesme a budme radi, ze prispievaju vyssimi danami a nic nespotrebovavaju :)
Dufam, ze som to jasne napisal.

05.05.2019 | Morris

Ja som ťa pochopil ale nesúhlasím.

MHD, školstvo, odpad, ihriská, starobince - to všetko sa má financovať čo najpriamejsie a nie z nejakých anonymných daní. Lebo ak sa to neplatí priamo, nevieš sa dovolať kvality - a to je presne dnešný stav.

05.05.2019 | Andrej_sk

Ake anonymne dane? Co je priamejsie? Akoze si budes platit svoj rodinny autobus? Ci ako? A preco by si sa aj za sucasneho stavu nemohol dovolavat kvality?
A praveze sa nehnutelnost plati priamo obci a nejde to cez stat.

06.05.2019 | Morris

ludia sa kvality nedovolavaju, lebo bud neplatia nic, alebo malo.

Ak budes pri kazdom vstupe na detske ihrisko platit 2 eura, tak si ustrazis, ci je ihrisko ciste a preliezky v poriadku.

06.05.2019 | Andrej_sk

Ale to je chyba ludi. Niektorych. Lebo uz sa to dost zmenilo a ludia sa dozaduju kvality. Staci pozriet odkazy pre starostu, pripadne sami pridaju ruku. A vid Malacky vcerajsia sprava, uz prichadzaju starostovia, ktorym to mysli. Len obcania nesmu polavit v tlaku.
Da sa to riesit aj ohradenim ihriska a vyberanim poplatku. Ale ja by som nechcel, aby sa moje deti hrali v klietkach ako sliepky. Preferujem pravidelnu udrzbu v kombinacii s kanerovym systemom, ci uz kvoli psickarom, vandalom ci pre bezpecnost deti.

02.05.2019 | salamoon

nizke a malo progresivne dane z nehnutelnosti pomahaju praveze vyssim cenam.. ak platite ako investor alebo spekulant skupujuci byty nizke dane, tak ich nemate dovod, co najskor predat, prenajimat alebo inak vyuzivat.. a mnohe byty su aj z toho dovodu prakticky prazdne, mimo trhu..

02.05.2019 | Morris

jasné kámo.
Keď dnes niekto platí za byt 40€ ročne a dvihne sa to na 100€ ročne, brutálne to zakýve trhom nehnuteľností, ceny padnú na dno a mladé rodiny budú mať kde bývať za primerané peniaze, všakáno?

Čo si si dnes dal?

PS: alebo chceš zvýšiť daň zo 40 na 1000 ročne? Potom prosím navštív najbližšie koľajisko a hoď sa pod vlak.

02.05.2019 | martin33

1% z trhovej ceny rocne, pricom z prvych 100 000 € sa dan neplati. Tuto odpocitatelnu polozku by mohol kazdy majitel uplatnit len na jednu nehnutelnost a nedala by sa pouzit v pripade nehnutelnosti v obchodnom majetku (vlastnenych firmami pripadne fyzickymi osobami, ktore si zaradili nehnutelnost do obchodneho majetku). Pripadne by odpocitatelna polozka bola zavisla od lokality.
Nutnou podmienkou takehoto zvysenia dane z nehnutelnosti je ale vyrazne znizenie danovo-odvodoveho zatazenia prace a zisku, tak ako to odporuca OECD, MMF a dalsie institucie.

02.05.2019 | vijackakruspanova

Bratislava prijem z podielových dani v roku 2018: 138,92 mil EUR
Bratislava prijem z dane z nehnutelnosti v roku 2018: 31,6 mil. EUR

02.05.2019 | Andrej_sk

Tak a vlastne si zodpovedal moju otazku. Vyzbierana suma na daniach, ked sa prepocita na obyvatela je vyslovene smiesna. O dani z nehnutelnosti ani nehovoriac. A to nehovorim o statute hlavneho mesta.

03.05.2019 | vijackakruspanova

ak si niekde zamestnany pozri sa na svoju vyplatnu pasku kolko kazdy mesiac mas zrazenej dane z prijmu. Zrataj si to za cely rok a potom si este raz poloz otazku ci stale povazujes tuto sumu dane ktora cela pretecie do obce alebo mesta kde mas trvaly pobyt v podobe podielovej dane za smiesnu. Plus ak vlastnis nejaku dani z nehnutelnosti podliehajuci statok pripocitaj k tomu aj tuto dan. Nasledne over tiez smiesnost.

03.05.2019 | Andrej_sk

O akej zrazenej dani hovoris? Vacsina z toho ti ide na socialne, zdravotne, fond nezamestnanosti a podobne. Vyplatna paska nie je obrazom odvednej dane, az danove priznanie z prijmu (ludovo povedane) je.
K vyske odvodov sa ale nevyjadrujem. Vydel si vyzbieranu dan poctom obcanov v Bratislave a potom si ty over smiesnost. Aj dan z nehnutelnosti co platime je smiesne nizka. Samozrejme ak mas nejaku haciendu alebo vlastnis les, tak sa na to pozeras inac, ja sa vyjadrujem len k beznemu bytu ci domu.

03.05.2019 | vijackakruspanova

opomenul som este VUC aj tie su financovane z podielových dani (dani z prijmov FO).

Ak si zamestnany kukni sa pozorne na vyplatnu pasku. Co myslis ze sa udeje s tou danou z prijmu (so mzdy) ktoru ti zamestnavatel strhne (zrazi). Zamestnavatel je povinny odviest tieto zrazene preddavky na dan najneskôr do 5 dni odo dna vyplaty, pripisania, poukazania zdanitelnej mzdy zamestnancovi k dobru do statnej kasy. Z tejto sa to potom pouzije na financovanie samospravy v podobe podielových dani.

Nariadenie vlády č. 668/2004 Z. z.
Nariadenie vlády Slovenskej republiky o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve
(v znení č. 519/2006 Z. z., 623/2007 Z. z., 412/2008 Z. z., 276/2010 Z. z., 276/2010 Z. z., 531/2010 Z. z., 415/2012 Z. z., 417/2014 Z. z., 370/2016 Z. z., 356/2017 Z. z.)



03.05.2019 | Andrej_sk

Stale nechapes. Odvedeny preddavok dane nejde samosprave. Samosprava ho dostane az po vyuctovani danovych priznani podanych v dalsom roku. Uplne logicky, pretoze v pripade preplatkov na daniach hadam nemyslis, ze stat od obci pyta peniaze naspat, pripadne ich plati sam. Je to nelogicke aj preto, lebo zivnostnici a podnikatelia tiez neplatia dane mesacne. Dalej, ako som pisal, vsetci cezpolni v Bratislave svojimi danami prispievaju vsade inde, len nie Bratislave.
Zamestnanci maju preddavok dane z prijmu vo vyske cca 8% pri platoch do 1000 eur. Potom to mierne rastie. Mne sa to nezda byt vela, ked si clovek pomysli, co sa z toho vsetko v obci plati.
To tu ale hovorime o zamestnancoch. Dalej je tu mrte zivnostnikov, ktori platia minimalnu dan, ak vobec nejaku, zalezi na dosiahnutyvh prijmoch. Priznanych prijmoch.
V BA je cca 66% obyvatelov v produktivnom veku, tj 33% su neplnoleti alebo dochodcovia, ktori dan z prijmu vacsinou nemaju, cize sa skladame aj za nich. Aj na nezamestnanych, dlhodobo chorych,...
Po dalsie, je uplne logicke, ze dan z prijmu ide obciam, ved kde inde su potrebne tie peniaze na skoly, zdravotnicke zariadenia, cesty, MHD, udrzbu, atd atd, ked nie v mieste bydliska. Ci radsej by si bol aby isli Dankovi na hufnice, ci Ficovu ochranku?

02.05.2019 | vijackakruspanova

treba sa na vec pozerat nielen z pohladu Bratislavy.
Som skepticky ako by sa narast prijmov z dani v Bratislave prejavil.


02.05.2019 | Morris

tento clanok tu bol tyzden dozadu.
diskusia premazana.

co sa deje?

03.05.2019 | Jozko Ferko

v rámci OECD máme aj jeden z Najnižších príjmov na obyvateľa. Tento mokrý sen všetkých vládcov aby sme zarábali Minimum a na daniach platili Maximum sa v pravidelných intervaloch objavuje vo všetkých mainstream plátkoch.Ideálne bude ak celý svoj príjem rovno odovzdáme miestnej a štátnej správe, oni nám na oplátku 25-ho dajú sociálnu dávku a v 65 roku života spáchame samovraždu aby nám nemusel nikto vyplácať dôchodok.

08.10.2019 | ataman

Dan z nehnutelnosti sa moze zvysovat adekvatne tomu ake dalsie sluzby samosprava/obec /mesto vie svojmu obcanovi / zakaznikovi poskytnut.

09.10.2019 | Morris

alebo naopak - napr poslednu zimu samosprava totalne nezvladla cistenie chodnikov, ergo dane mali ist dole.

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.