Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Turizmus je na Slovensku stále na chvoste záujmu

Bosna a Hercegovina, Albánsko, Čierna Hora, Rumunsko, Slovinsko, Bulharsko – tieto krajiny vymenoval populárny nemecký cestovateľský portál www.urlaubsguru.de ako tajné tipy na tohtoročnú dovolenku pre tých, ktorí sa nechcú pri svojich cestách preplietať masami turistov.

01.05.2019, 14:00 | Jarmila Horváthová | © 2019 News and Media Holding

  • Tlačiť
  • 6

V ďalších zahraničných médiách si zase prečítate tipy na cestovanie po Severnom Macedónsku, pobaltských a zakaukazských krajinách... Len o Slovensku nikde nič, hoci leží v strede Európy a z jej „západu“, ktorý sa ráta od Rakúska, je to sem bližšie ako do väčšiny spomínaných krajín. Z európskych krajín sa vari už len Moldavsko v rôznych turistických tipoch spomína tak málo.

Aj to je dôsledok absolútneho dlhoročného nezáujmu krajiny o svoju prezentáciu navonok. O tom sa v turistickej brandži hovorí prakticky od vzniku Slovenska a za desaťročia sa nič nezmenilo. A keď, tak skôr k horšiemu, lebo už tretí rok nemá Slovenská republika ani svoj národný tourist board – marketingovú centrálu, ktorá všade v zahraničí robí propagáciu krajiny.

Neprehliadnite

Trefne to pomenoval na konferencii Horeca Manažment v marci tohto roku Bohuš Hlavatý, predseda Predstavenstva Tatry mountain resorts, najväčšej firmy podnikajúcej u nás v turizme: „Každý rozumel, že Slovenská agentúra pre cestovný ruch [SACR], ktorá propagáciu krajiny robila, nemôže fungovať tak, ako fungovala. Ale každý tiež rozumel tomu, že nemôže zaniknúť. A predsa ju ministerstvo dopravy a výstavby zrušilo.“

Banská Štiavnica, Kalvária foto Tomáš Mlynárik)Zdroj: Tomáš Mlynárik

Boom cestovania nás obišiel

To, že Slovensko je pre zahraničie veľká neznáma, sa prejavilo minulý rok aj v štatistikách o príjazdovom turizme. Kým vo svetovom aj v európskom meradle zažil druhý najlepší rok od krízy v rokoch 2009-2010 a prírastok zahraničných návštevníkov (ktorí v inej krajine aspoň raz prespali) bol šesť percent oproti roku 2017, Slovensko cestovateľský boom obchádza.

Prírastok síce

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 6

Rubrika TREND + Cestovanie

Tagy marketing, propagácia, Slovensko, turizmus, záujem