Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Turizmus je na Slovensku stále na chvoste záujmu

01.05.2019 | Jarmila Horváthová

Diskusia (7 reakcií) Pravidlá diskusie

01.05.2019 | propediotika

Keď vidím, čo robí turizmus s chudobnými krajinami, tak dobre, že sem nechodia.

02.05.2019 | TotoTuSomJa

hej, určite je lepšie toho žiť z priemyslu a stavať priemyselné haly na úrodnej pôde. Skôr než niečo vypotíš, tak zapni závity. Upravená čistá krajina príťažlivá pre turistov, žiť zo služieb a nie špinavého priemyslu je dobré aj pre občanov tej krajiny. Samozrejme s mierou, v NYC a pod. by som žiť nemohla, umrela by som na preľudnenie:-) Nechápem jak tam môžu žiť jak mravce. Ale tu je určite čo doháňať.

02.05.2019 | propediotika

Ospravedlňujem sa ti za môj názor. Otvorila si mi oči.
Zrušme priemysel a všetko stavme na jednu (turistickú) kartu, nech to tu vyzerá ako PET pláže v Ázií, nech sa ľudia musia prosiť turistom na ulici namiesto stabilnej práce, ulice prepchaté ako v Benátkach, viacej odpadkov do Tatier.
Prípadný terorist. útok (napr. Srí Lanka) alebo živelnú katastrofu (tsunami v Indickom oceáne) zvládneme ľavou zadnou a proste tie roky s utlmeným turizmom prečkáme.
Gratulujem ti k výletu do NYC...

04.05.2019 | slov-led plus

Ja v BA nebyvam a da sa povedat ze sa tomu mestu vyhybam aby som Vam ktorým tak vadia cezpolni nezavadzal :)

iba 55 % výnosu dane sa prerozdeľuje podľa počtu obyvateľov {(a) + b)}. Z toho však až 58 % (tých 32 percentuálnych bodov z celého balíka) je prenásobených koeficientom veľkostnej kategórie obce, ktorý je k Bratislave (2,35) mimoriadne štedrý! Zohľadňuje totiž fakt, že veľké mestá svojimi službami prirodzene priťahujú obyvateľov zo zázemia (či už na občasné alebo každodenné dochádzanie alebo ako v prípade Bratislavy aj na prechodné bývanie – študenti, pracujúci) a sú sídlami inštitúcií oslobodených od platenia daní z nehnuteľností.

Jednoduchým prepočtom tak zistíme, že ak mala Bratislava k 1.1.2017 iba 425 923 obyvateľov, tak na podielových daniach v roku 2018 dostane peniaze za 760 456 ľudí (425,923*0,5818*2,35 + 425,923*0,4182). Vláda tak posiela mestu Bratislava peniaze za dodatočných takmer 335 tisíc obyvateľov. A keďže k 1.1.2018 mala Bratislava 429 564 obyvateľov, tak na podielových daniach v roku 2019 dostane peniaze za 766 956 ľudi

Zdroj DennikN

02.05.2019 | demo50

Toto vyzerá už ako PR kapitánovho geniálneho nápadu zriadiť ministerstvo turizmu SR...

02.05.2019 | Darija

Presne toto som chcela napísať. Promo pre plgr zriadiť ministerstvo turizmu a ešte aj ministerstvo športu. Dutá hlava.

04.05.2019 | slov-led plus

To ze na Slovensku riesime a diskutujeme o takych zakladnych veciach je len obrazom zaostalosti tejto krajiny

Problem Slovenska je, ze sa CR chape ako samostatna "komodita". Avsak turizmus ma velky vplyv aj na nas export a priemysel, ktory na oko s turizom nesuvisi. Mam klienta z Estonska ktoreho ked sme oslovili tak bol cely nadseny, lebo bol na Slovensku, mal velmi dobru skusenost a obchod sa urobil lahko. Naopak mam viacero klientov pre ktorym ked sa povie Slovensko idu zvracat a maju na tuto krajinu alergiu.

Ked clovek pride do Svajciarska a vidi, ze je vsetko na milimeter take ako ma byt, tak po navrate domov v obchode ked sa mu dostane do ruk vyrobok zo Svajciarska kludne zaplati viac ako za iny konkurencny, lebo sa mu spaja s tym najlepsim.

Slovensko malo svojho casu v zahranici kampan "Mala velka krajina" Nic moc, ale aspon nieco, ale malo to velmi dobry efekt u ludi ktori ani na Slovensku neboli... vraveli si to Slovensko a ludia tam musia byt celkom fajn.

Mimochodom o biednej propagacii Slovenska hovori napriklad nasa ucast, neucast na EXPO vystavach. Posledna v Kazachstane to bolo na smiech. Aktualne chystana v SAE... take Polsko uz presne vie aky bude pavilon, kto ho postavi, uz okolo toho robia velky biznis na FB maju 30 ci 40 tis. fanusikov a co Slovensko? Slovensko ani nevie ci tam pojde, alebo nepojde. Ked tam pojde tak len s cielom uradnikov urobit si zadarmo vylet do Dubaja a bude to spackane ako pri Kazachstane na poslednu chvilu no a samozrejme organizovat to bude vopred vybrana firma...

Nájdi vydanie

Výhody pre predplatiteľov TRENDU

  1. Zľavy

  2. Online služby

  3. TREND do tabletu

    • Aktuálny TREND aj archívne vydania na stiahnutie do aplikácií pre iOS/Android
  4. Ďalšie výhody

    • Doručenie do piatku vo Vašej schránke
    • Kedykoľvek si môžete zmeniť doručovaciu adresu
    • Kedykoľvek môžete prerušiť predplatné na ľubovoľný čas a neskôr si ho obnoviť

Všeobecné obchodné podmienky pre predplatné
Kontakt:
(02) 3215 3121-2, trendpredplatne@newsandmedia.sk

Darovací list na stiahnutie

Knihy a digitálne médiá

Tituly v našej ponuke máme na sklade a predplatitelia TRENDU si ich môžu objednať so zľavou. Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10 až 20-percentnú zľavu.

Prečo Dobré zmluvy

Naozaj sa dá spoľahnúť na vzory zadarmo stiahnuté z webu? Neznámeho pôvodu a niekoľko rokov staré? Dobré zmluvy prinášajú viac ako 150 aktuálnych vzorových dokumentov. Všetky sú overené advokátskou kanceláriou:

Ak ste predplatiteľ TRENDU, nezabudnite sa pred objednaním prihlásiť. Automaticky dostanete 10-percentnú zľavu. Pozrite si aj dokumenty na bezplatné stiahnutie.

Daňové vzory a judikáty

Daňové vzory obsahujú vzory 60 najčastejšie používaných dokumentov v daňovom konaní (komunikácii s daňovými úradmi), Daňové judikáty 40 reálnych judikátov z daňového práva s odborným komentárom. Vychádzajú z praxe skúseného daňového právnika - ich autorom je advokát JUDr. Patrik Benčík, ktorý má za sebou viac ako 100 daňových súdnych sporov. Niekoľko rokov pracoval ako právnik na vtedajšom Daňovom riaditeľstve SR, je autorom a spoluautorom viacerých odborných publikácií z oblasti daňového práva.